Спляча красуня: як мережа Prostor пішла від ретро-маркетингу та залучила нових клієнтів

Спляча красуня: як мережа Prostor пішла від ретро-маркетингу та залучила нових клієнтів

27.11.2019 08:15
  754
Микола Маранчак

Директор з маркетингу Prostor Наталія Средняя про те, як реанімувати бренд за допомогою персональної комунікації та яку роль у цьому відіграють інструменти мобільного маркетингу.

Цей текст доступний також російською мовою

7 листопада у Києві відбувся Mobile Marketing Forum – перший в Україні захід, присвячений мобільному маркетингу та цифровій трансформації. Організатором виступила міжнародна компанія Global Message Services (GMS), яка більше 13-ти років надає брендам рішення для комунікацій з їх аудиторією через мобільні телефони. Одним зі спікерів виступила директор з маркетингу мережі магазинів Prostor Наталія Средняя. Вона розповіла, як розсилки в месенджерах змінили маркетинг мережі магазинів Prostor і які результати це принесло.

Ринок Drogerie в Україні – це 20 млрд грн обороту і щорічне зростання приблизно на 30%. Ключовими операторами ринку виступають чотири гравці – EVA, Watsons, Prostor і Космо. Бренди Watsons і EVA в останні роки досить системно працювали над розвитком своїх брендів. У зв’язку з цим, згідно з проведеним нами дослідженням, знання магазинів EVA серед споживачів на 27% вище, ніж знання магазинів Prostor.

Коли я рік тому прийшла працювати в Prostor, переді мною стояло непросте завдання: поборотися за зростання продажів і частки ринку. На той момент частка ринку компанії зменшувалася. Нічого іншого не залишалося, і ми вирішили змінюватися.

Мені завжди імпонував приклад Ві Віллі Кілера – легендарного американського бейсболіста, який 19 років провів у Вищій Лізі бейсболу. При зрості 1,62 м і вазі 64 кг, його фізичні дані абсолютно не відповідали цьому виду спорту. Одного разу на питання журналістів, як йому вдається бути настільки успішним бейсболістом, він сказав: “Все просто. Бий туди, куди не вдарять вони”. Це стало основою для стратегії Prostor – дійсно бути іншими.

Спочатку ми проаналізували свої активи – що у нас є хорошого і виділили ключове: популярність серед аудиторії, 14 років досвіду роботи на ринку і наявність власних торгових марок. При цьому компанія досить консервативно підходила до маркетингу, тому ми виділили перед собою три ключові зони зростання: запуск e-commerce проекту, реабілітація CRM і відхід від ретро-маркетингу.

Бути beauty

Для мене Prostor – це Спляча Красуня. Ще рік тому кожна третя гривня маркетингового бюджету розподілялася на друк каталогу, який розкладався на утримувачах біля кас. Апріорі, цей канал комунікації не може залучати нових споживачів, у кращому випадку він розрахований на тих, хто і так приходить в магазин.

Завдяки даним, які у нас були в CRM, ми проаналізували нашу аудиторію. Виявилося, що 95% покупців Prostor – жінки. Більше 55% з них – молодше 35-ти років. Ми вирішили зробити на це ставку: розповісти, що історія з покупкою в магазині drogerie – це емоційне задоволення для себе і догляд за собою, а не щомісячне поповнення запасів.

Виділили основний меседж креативу Prostor – “Бути б’юті” і доповнили це раціональними атрибутами. Для нас вкрай важливо було донести до споживача три ключових фактори: в Prostor супер-ціни, цікаві акційні пропозиції, широкий вибір товарів.

До маркетингового агентства ми не стали звертатися, як це зазвичай роблять інші, а підключили інфлюінсера – лідера думок в Instagram, яка зняла для нас перші креативи.

https://www.facebook.com/prostorua/videos/1256192941204514/?v=1256192941204514

Далі ми переглянули позиціонування бренду у бік поколінь Z і Y і вирішили додати більше Life style у віжуалах, популяризувати самодостатність та індивідуальності в tone of voice, а також декларувати відкритість, легкість і сучасність у всіх комунікаціях з цільовою аудиторією.

Нова стратегія

Коли ми зрозуміли, що будемо говорити своїй аудиторії, зосередилися на тому, де будемо комунікувати. Зупинилися на чотирьох видах каналах: ТБ, CRM, соціальні мережі та Digital. Для нарощування знання бренду використовували на телебаченні комбінацію коротких продуктових роликів і спонсорських проявів в розважальних шоу. Оскільки наша аудиторія жінки, вибрали топові для них телепроекти: «Танці з зірками», «Майстер-шеф», «Холостяк».

Другим найважливішим напрямком в нашій роботі стали CRM і мобільний маркетинг. Робота з клієнтською базою стала основним драйвером зростання товарообігу і частки ринку компанії.

Якщо ви «Спляча Красуня» і останні сім років проспали, у вас вже немає часу, щоб терпляче вибудовувати знання бренду за допомогою ТБ, зовнішньої реклами, радіо, медіа. Тому CRM – це паличка-виручалочка, яка дозволяє швидко розповісти споживачам про новинки та переваги, а також залучити нових клієнтів.

Ми зробили фокус на Viber, як основному каналі комунікації. З одного боку наша аудиторія – це жінки, які люблять шопінг, з іншого – у нас є широкий асортимент і привід для покупок кожен день. Ми почали використовувати щоденну розсилку з різними повідомленнями. Винайшли “свою” мову комунікації і вклали в мобільний маркетинг більше, ніж у ТБ. З першої ж розсилки у нас почалося зростання продажів і нашої бази.

Ще шість місяців тому Viber-спільноти Prostor просто не існувало. Напевно, ми стартували останніми в Україні. За півроку база підписників Prostor в Viber досягла 121 600 осіб.

В Viber-розсилках ми зробили акцент на продукті, стали експериментувати з нестандартною подачею. В акціях-пропозиціях відмовилися від знижки “До” і стали пропонувати тільки реальні точні знижки. Якщо це -30%, то саме -30% і ні копійкою менше. Ця чесна пропозиція в комплексі з масовою комунікацією принесла свої результати.

Особливу увагу приділили розвитку бренду в соцмережах. На чолі всього поставили залучаючий контент. Перегляд макіяж-відео з інтеграцією продуктового контенту в Instagram Stories збільшився в п’ять разів – з 1000 до 5000+ переглядів.

Кількість фолловерів в Instagram зросла в три рази. Окремий акцент зробили на залученні лідерів думок. Вони приходили в магазин Prostor, збирали б’юті-бокси і потім розповідали своїй аудиторії про ті засоби, якими користуються самі. Наповненням коробки, яку розігрували серед своїх читачів, вони займалися самі. Якщо вас сьогодні немає в Digital, то вважайте, що вас не існує.

В результаті всіх цих активностей, за картками лояльності приріст продажів склав + 40,8%. У компанії в цілому продажі збільшилися на +32,7%. Вже в травні 2019 року за трафіком Prostor вийшов на показники грудня 2018 року. Ми діяли за принципом “Бий туди, куди не вдарять вони” і виграли від цього. Розраховуємо, що це тільки початок поліпшення позицій мережі на ринку.

*Слідкуйте за новинами ринку в Telegram RAU

Читайте також

Велика угода: власник мережі магазинів ProStor купує Космо


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  36
Усі новини ринку