
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Серед найприбутковіших мереж Європи – по три французьких і німецьких, по одній – з Великобританії, Австрії, США та Росії.
В ході Global Dairy Congress, що проходить в ці дні в Варшаві, британська дослідницька група IGD презентувала свою версію найприбутковіших рітейлерів Європи. Йдеться саме про топ-10 по товарообігу, даних про рентабельність і прибуток мереж дослідники не публікували.
У складеному IGD рейтингу звертає на себе увагу три факти. Перший – майже дві третини списку зайняли рітейлери з двох країн: Франції та Німеччини. Решта делегували в топ-10 всього по одному представнику. Другий – в рейтингу присутня й одна заокеанська компанія – Amazon. Зрозуміло, виручка найбільшого онлайн-рітейлера в світі в країнах Старого Світу складає мізерну частку від загального обсягу продажів, але сам факт досить показовий. І, нарешті, третій: вперше в історії в топ-10 потрапила російська компанія – X5 Retail Group, що розвиває торгові мережі під брендами Пятерочка, Перекресток і Карусель. Причому X5 Retail Group – єдиний рітейлер в рейтингу, який працює тільки в одній країні, інші широко представлені як в ЄС, так і в світі.
Варто відзначити, що більшість компаній, що увійшли в топ-10, розвивають мультіформатні мережі, що включають в себе як магазини біля дому, так і гіпермаркети, а також всі проміжні формати. Також цікаво, що, наприклад, Leclerc і Edeka успішно працюють в різних сегментах роздрібної торгівлі, продаючи продукти харчування, техніку та електроніку, одяг і товари для дому, а також багато іншого в різних магазинах під єдиним брендом.
Українських рітейлерів в цьому списку чекати не доводиться. Найбільша вітчизняна торговельна мережа – корпорація АТБ – закінчила минулий рік з оборотом 80,2 млрд грн. За нинішнім курсом – 2,6 млрд євро. Майже в 7 разів менше, ніж у X5 Retail Group, і в 30 разів менше, ніж у Carrefour.
Крім підсумків роботи за 2017-й, фахівці IGD представили і власний прогноз щодо розвитку роздрібного ринку Європи до 2022 року. І, на їхню думку, топ-10 найприбутковіших мереж Європи чекають значні зміни. Lidl, наростивши виручку на 50%, впевнено випередить Carrefour. Хороші показники пророкують Amazon: за розрахунками експертів, він наростить продажу в Європі більш ніж на 100%, і в 2022 році продасть товарів в ЄС на 75,7 млрд євро. А самим швидкозростаючим рітейлером стане X5 Retail Group – оборот російської компанії виросте на 227%. У решти збільшення оборотів буде йти помітно меншими темпами.
* Прогноз
Джерело: Retail.ru
Читайте також –
Топ-30 продуктових мереж по обороту, найприбутковіші ТРЦ і інші лідери ринку