Доповідь Colliers: хто з міжнародних брендів активно розвивається в Україні

Доповідь Colliers: хто з міжнародних брендів активно розвивається в Україні

19.04.2017 11:01
  806
Ukrainian Retail Association

У разі стабілізації ситуації в Україні в найближчі роки інтерес закордонних рітейлерів до українського ринку буде зростати.

Read in English

Таку думку в ході спеціалізованої виставки індустрії рітейлу і девелопменту RDBExpo 2017 висловила директор департаменту торговельної нерухомості Colliers International (Україна) Наталія Кравець.

За її словами, Україна – одна з найбільш урбанізованих країн в Європі з великою кількістю населення, а враховуючи відкриття кількох ТРЦ нового покоління в останні три роки та активний розвиток ще низки проектів, можна говорити про потенційне збільшення інтересу представників міжнародних компаній до ринку торгової нерухомості України.

При цьому до факторів, які знижують інтерес міжнародних рітейлерів до України, все ще відносяться:

  • Низький рівень доходів населення;
  • Економічна нестабільність (високий рівень інфляції, слабка валюта, значне зростання тарифів ЖКГ і т.і.);
  • Військові дії в окремих районах Донецької та Луганскької областей;
  • Високий рівень корупції і «непрозорий» ринок;
  • Складні митні процедури та сертифікація товарів.

Зараз, за інформацією Colliers International, близько 90% брендів на ринку працюють по франшизі і/або є українськими, і лише близько 10% – це інтернаціональні бренди, які працюють через материнську компанію.

За словами Наталії Кравець, активно розвиваються такі міжнародні мережі, як:

  • Ашан (кількість існуючих магазинів – 12, кількість запланованих до відкриття (2017-2018) – 5-6).
  • Billa (кількість існуючих магазинів – більше 20, кількість запланованих до відкриття (2017-2018) – 8-10).
  • JYSK (кількість існуючих магазинів – понад 30, запланованих до відкриття (2017-2018) – 5.
  • Leroy Merlin (кількість існуючих магазинів – 3, кількість запланованих до відкриття (2017-2018) – 5).
  • Inditex: Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Lefties, Uterque, Zara Home, Massimo Dutti, Oysho (кількість існуючих магазинів – 59, кількість запланованих до відкриття (2017-2018) – 15-20).
  • LPP: Cropp, Reserved, kids Reserved, Sinsay, Mohito, Mhouse, Promostars (кількість існуючих магазинів – 68, кількість запланованих до відкриття (2017-2018) – 12-16).
  • New Yorker (кількість існуючих магазинів – 5, кількість запланованих до відкриття (2017-2018) – 3-5).
  • LC Waikiki (кількість існуючих магазинів – 15, кількість запланованих до відкриття (2017-2018) – 6-8).
  • ССС (кількість існуючих магазинів – 5, кількість запланованих до відкриття (2017-2018) – 10).

При цьому, в найближчій перспективі можливий вихід на ринок власних магазинів таких турецьких брендів, як Collezione, Koton, Flo і DeFacto. Також, ще кілька довгоочікуваних міжнародних брендів предметно розглядають вихід на ринок України в перспективі 2018-2019 років.

У Colliers також зазначають, що при переговорах з власниками торговельних об’єктів нові міжнародні рітейлери пропонують такі умови:

  • мінімальний фікс, оплата % від товарообігу;
  • OPEX включений в % від товарообігу;
  • розмір орендного платежу від товарообігу становить 4-8%;
  • власник повністю компенсує оздоблювальні роботи (у вигляді грошової виплати, знижки в оренду, просунутому стану приміщення);
  • орендар приймає приміщення в стані “turn key” чи з компенсацією частини витрат на ремонтні роботи;
  • можливий термін договору оренди – 15 – 50 років;
  • орендні платежі індексуються за CPI.

За словами Наталії Кравець, за умови продовження процесу стабілізації політичної та економічної ситуації в країні, а також відсутності різких коливань курсу гривні, в найближчі три роки активних міжнародних гравців на ринку торгової нерухомості України стане більше.

Читайте також –

Попит на торговельну нерухомість в Україні продовжує зростати – Colliers


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку