Топ-10 жінок в українському рітейлі

Топ-10 жінок в українському рітейлі

08.03.2017 08:30
  2185
Юлия Бондаренко

Хто з українських бізнес-леді досяг у рітейлі найбільших успіхів і справляє найбільший вплив на розвиток українського сектору роздрібної торгівлі. Топ-10 жінок

На честь Свята Весни та традиційного дня, коли вітають прекрасну половину людства, редакція rau.ua підготувала рейтинг найуспішніших жінок у сфері роздрібної торгівлі.

Звісно ж, обмежитися всього десятьма чарівницями було надзвичайно складно, адже в Україні є значно більше жінок, які вплинули на розвиток рітейлу і досягненням яких варто б приділити увагу. Однак метою було зібрати саме топ-10 жінок, тому головними критеріями відбору стали результати діяльності за 2016 рік та загальний вплив на розвиток рітейлу в Україні. Бізнес-леді, що стали прикладом інновацій та лідерства, представлені нижче у довільному порядку.

Галина Герега,

співвласниця мережі будівельних гіпермаркетів Епіцентр К і Нова Лінія

Свою кар’єру Галина Герега починала з посади майстра виробничого навчання у Київському кулінарному училищі. У 2003 році разом з чоловіком Олександром заснували мережу будівельних гіпермаркетів Епіцентр К, де Галина обіймала посаду фінансового директора.

Однак досягти успіху Галині Герезі вдалося не лише в бізнесі, а ще й у політиці. З 2011 року вона була секретарем Київради і навіть виконувала обов’язки мера столиці в 2012-2014 роках.

У 2016 році подружжя Герег відкрило найбільший у світі магазин формату DIY – у Києві на вулиці Полярній. Цей проект потрапив до Книги рекордів України. Топ-10 жінок

Наразі мережі Епіцентр К і Нова лінія практично монополізували ринок будівельного рітейлу. Загальна площа магазинів під вивіскою Епіцентру перевищила 1 млн кв. м.

Галина Герега неодноразово входила до списку найвпливовіших жінок та найбагатших людей в Україні.

Наталія Кошова,

маркетинг та e-commerce директор у COMFY

Працювати у сфері маркетингу Наталія почала, ще навчаючись на першому курсі університету. Була промоутером, інтерв’юером, супервайзером, мерчандайзером, менеджером проектів. Пізніше керувала маркетингом у різних торгових мережах. У 2005 році Наталія Кошова очолила проект із розробки бренду та виведення на ринок мережі магазинів побутової техніки та електроніки COMFY. Незабаром відкрилися перші магазини компанії.

У 2010 Наталія увійшла до списку топ-10 найкращих маркетинг-директорів за версією журналу MMR. У 2014 році очолила напрямок ecommerce COMFY, що є стратегічним для компанії.

Наталія Нетовкіна,

президент компанії Zarina Group S.A, автор бренду Ювелірний Дім ZARINA

Якщо дехто поступово рухався кар’єрними сходами в одній сфері діяльності, то Наталія Нетовкіна чим лише не займалася до того як прийти до ювелірного бізнесу. Скуповувала дефіцитні продукти в селах і перепродувала на ринках найбільших міст Радянського Союзу. Возила білизну із Туреччини. Була маляром-штукатуром. Працювала на заводі телеграфної апаратури

Першу торгову точку з прикрасами Наталії вдалося відкрити у 1992 році в Черкасах. Її площа була всього 8 кв. м. У 1998 році було засновано бренд Zarina.

У 2004 році Нетовкіна переїхала до Києва, де активно зайнялася побудовою бізнесу, а вже через п’ять років відкрила перший магазин у Європі. Сьогодні під маркою Zarina працює понад 60 магазинів. Сама власниця однієї з найбільших мереж в Україні говорить, що сферу діяльності їй допомогла обрати доля. Коли золото, залишене на вдячність її рідній бабусі дворянкою німецького походження, допомогло родині пережити Голодомор. Топ-10 жінок

Наразі Нетовкіна є також офіційним та ексклюзивним представником Ювелірного Дому Faberge в Україні та Східній Європі.

Оксана Середюк,

співзасновниця мережі ресторанів Mafia, Casta Sushi&PanAsia, BAO Modern Chinese Cuisine

Підприємницькою діяльністю Оксана Середюк почала займатися разом із чоловіком Тарасом у 2004 році. Досвіду у веденні бізнесу набиралися, співпрацюючи на умовах франчайзингу з Якитория та Potato House, а вже через чотири роки відкрили власну мережуMafia.

Ресторани Mafia стали популярними, тому натхненні успіхом Оксана й Тарас запустили новий проект – ресторан суші та бургерів Casta та ресторан сучасної китайської кухні BAO Modern Chinese Cuisine, створений у партнерстві з Ектором Хіменесом-Браво. У 2016 році бізнес-партнери відкрили ще один ресторан – «Гра з вогнем».

Бізнес-модель подружжя є настільки ефективною, що дозволяє відкривати ресторан за 30 днів, що є безпрецедентним результатом на ринку. Mafia входить у трійку найбільших мереж в Україні та є лідером у показниках швидкості повернення інвестицій. Топ-10 жінок

Що цікаво, ресторани мережі могли мати зовсім інакший вигляд та концепцію, якби свого часу Оксана не наполягла на відомому сьогодні форматі. Оскільки замислом її партнера по бізнесу та чоловіка був закритий чоловічий клуб з інтер’єром у темних тонах і входом ледь чи не за іменними картками.

Ольга Гуцал,

власниця компанії Каміон-Ойл, ювелірних салонів Абрикос та Olga Veisberg

Ольга Гуцал пробувала будувати власний бізнес в різноманітних сферах. Спочатку разом із бізнес-партнером видавали довідник, викладали англійську мову, возили імпортні гвоздики. Успіху вдалося досягти, займаючись імпортом металопрокату. Однак довго працювати в цій сфері було нереально, тому невдовзі прийшла ідея возити автозапчастини.

Так, у 1997 році Ольга Гуцал стала генеральним директором компанії Каміон-Ойл, що спеціалізується на реалізації технологічних рідин, автокосметики і професійної хімії для миття автомобілів. Каміон-Ойл – ексклюзивний представник торгових марок LiquiMoly, Bizol, Geenotex. Компанія нараховує близько 15 філіалів, а також 60 франчайзинг-партнерів із обслуговування автомобілів.

У 2004 році Ольга Гуцал відкрила ще один бізнес – мережу магазинів ювелірних салонів Абрикос, який розвиває разом з сином Дмитром. Ще через десять років Ольга створила власний бренд ювелірних прикрас – Olga Veisberg. Минулого року Olga Veisberg вдалося вийти на світовий рівень, представивши Україну на найбільшій міжнародній виставці в Лас Вегасі – JCK Las Vegas. Топ-10 жінок

Людмила Севрюк,

директор Брокард-Україна

Кар’єра Людмили Севрюк почалась із посади товарознавця оптово-роздрібного об’єднання «Дитячий світ». Після цього працювала начальником відділу зовнішньоекономічних зв’язків універмагу. Свою нинішню посаду – директора Брокард-Україна – займає з 1999 року.

За словами Людмили Севрюк, вона ніколи не робила гігантських стрибків, все просування кар’єрними сходами були логічними і поступовими. Коли її запросили працювати в Брокард, це була маленька і майже нікому не відома фірма, що імпортувала дешеву парфумерію і косметику та продавала її оптом. У такому форматі компанія успішно працювала до 1995 року. Однак потім власники вирішили перейти на продукцію високого цінового сегмента і побудувати власну роздрібну мережу.

Завдяки своєму досвіду Людмилі Севрюк вдалося перетворити дрібну фірму з продажу дешевої косметики на мережу дорогих магазинів. Сьогодні Брокард-Україна управляє магазинами парфумерії та косметики під торговими знаками Brocard, Bonjour, Л’Етуаль і розвиває бренд М.А.С в Україні. Входить до складу українського відділення холдингу Brocard Group GmbH & Co. KGa.A. Топ-10 жінок

Анна Луковкіна,

засновниця маркету українських виробників ВСІ.СВОЇ

Перша виставка-продаж маркет українських виробників, організована Анною Луковкіною, пройшла майже два роки тому – у квітні 2015-го. Тоді вона зібрала близько 80 українських брендів. Згодом маркет виріс до п’яти поверхів на вулиці Десятинній, на ньому представляли більше 250 брендів і він став «Відкриттям року» за версією CosmopolitanAwards

Проект Луковкіної розвивався настільки стрімко, що через рік – у квітні 2016-го – вона отримала пропозицію взяти в оренду приміщення на Хрещатику, де напередодні закрився магазин Grand Gallery. Так, у вересні 2016 року ВСІ.СВОЇ із формату ярмарки вихідного дня перетворився на магазин із постійною адресою. Українські бренди тепер представлені на 2 800 кв. м і чотирьох поверхах. Нещодавно в магазині презентували ще й мінус 1 поверх з товарами для дому та декору, а також дитячою секцією і територією подарунків і сувенірів. Топ-

Попри те, що ВСІ.СВОЇ тепер має постійну адресу, маркети продовжують проходити і на Десятинній майже кожних вихідних.

Анна Коваленко та Анастасія Дзюба,

засновниці та співвласниці бренду Must Have

У 2010 році Анна та Анастасія вирішили створити свій бізнес. Оскільки бачили можливості на ринку одягу, цим і вирішили займатися. Для початку відкрили магазин власного одягу в Бердичеві, оскільки мали мету одягти дівчат на периферії. Так з’явився бренд Must Have.

У Бердичеві справи не пішли, тому дівчата вирішили підкорити своїм одягом столицю. І не прогадали. Через шість років Must Haveстала великою компанією, магазини якої є в найбільших торгових центрах країни, здобула величезну аудиторію прихильниць і амбітні плани на майбутнє. А в сукні цього бренду одягаються не лише такі зірки, як Ольга Фреймут чи Катя Осадча, а навіть перша леді країни – Марина Порошенко та її доньки. Що, безсумнівно, тільки додає популярності Must Have. Топ-10 жінок

За минулий рік бренд розвинув новий формат магазинів, вийшовши у чотири великі ТРЦ.

Оксана Кавицька,

співзасновниця, генеральний директор Helen Marlen Group

Helen Marlen Group – провідний гравець українського ринку предметів розкоші і найбільший рітейлер одягу, взуття та аксесуарів у premium-сегменті – починалася з мультибрендового магазину взуття та аксесуарів, який Оксана та Михайло Кавицькі відкрили в 1994 році в центрі Києва.

У 2005 році група представила концепцію Passage Luxury Destination – проект зі створення shopping-зони європейського зразка в київському Пасажі. Оксана Кавицького обіймає в компанії посаду генерального директора і відповідає за один із ключових напрямків в бізнесі – монобрендові бутіки. Вона неодноразово входила до топ-100 найвпливовіших жінок України та була визнана однією із найуспішніших бізнес-леді країни.

Юлія Шелехова,

засновниця мережі дизайнерських магазинів U Dress

У 2012 році Юлія Шелехова переїхала в Україну з Казахстану, де керувала власним бізнесом із управління рекламними площами у низці казахстанських ТРЦ. Після переїзду в Україну ще деякий час очолювала підрозділ великого міжнародного рекламного холдингу в Центральній Азії.

В Україні Шелехова одразу змогла оцінити якість місцевих брендів, і перетворити це на бізнес-ідею. І вже в травні 2015 року відкрила в ТРЦ Gulliver мультибрендовий магазин U Dress.

Минулого року зусиллями Юлії в оновленому ЦУМ з’явилася зона українських брендів – ЦУМ.ua, оператором якої вона стала. Шелехова має амбітні плани – до 2020 року побудувати власну мережу із 200 магазинів.

Читайте також – 

Топ-10 жінок у рітейлі технологій


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  36
Усі новини ринку