Петро Пуняк, WR Group: Плануємо відкрити два нових ТРЦ на Львівщині у 2023 році

Петро Пуняк, WR Group: Плануємо відкрити два нових ТРЦ на Львівщині у 2023 році

14.11.2022 09:00
  3832
Микола Маранчак

Засновник компанії WR Group – однієї з провідних компаній з управління комерційною нерухомістю на заході України – про нові ТРЦ у Трускавці та Дрогобичі, роботу та конкуренцію львівських ТЦ Fabrik і ЛАЗ-695, вакантність ТЦ Майдан у Червонограді та інші об’єкти, якими керує компанія.

WR Group — вмотивована команда експертів, що займає лідерські позиції в західному регіоні у сфері управління комерційною нерухомістю. Спектр послуг компанії досить великий: від консалтингу та брокериджу до комплексного управління об’єктом, включаючи маркетинг, юридичний супровід та бухгалтерський облік. Також WR Group має безліч напрацьованих зв’язків із провідними міжнародними та українськими мережами, що дозволяє ефективно залучати їх в якості орендарів об’єктів комерційної нерухомості. Всього за два роки роботи компанія отримала в управління 10 торгових центрів у Львові та області, комерційні площі яких становлять 67 500 кв. м, а офісні — 52 200 кв. м.  Над якими проектами працює зараз WR Group та як змінюється ринок комерційної нерухомості в західному регіоні України, RAU розповів засновник компанії Петро Пуняк.

– З початку року, попри воєнні дії, WR Group ввела в експлуатацію вже не один торгівельний центр. Чи продовжите таку ж активність на ринку комерційної нерухомості і над якими проектами працюєте зараз? 

– У нас в активній фазі роботи зараз три торгові центри: Park у Дрогобичі, Vector в Трускавці та ще один у Львові. Відкриття заплановане на наступний рік. За 2022-й ми відкрили також три ТРЦ – Fabrik і ЛАЗ-695 у Львові та Майдан у Червонограді. Так виходить, що ми одночасно відкриваємо по три об’єкти комерційної та офісної нерухомості. Але так легше з усіма процесами – будівництвом, проектуванням, ресурсами, переговорах з орендарями. Всього на стадії розробки та будівництва сьогодні в нас перебуває 11 комплексів, загальною площею 131 560 кв. м.

– На якому етапі будівництво торгових центрів, які відкриються наступного року?

– Будівництво ТЦ Vector у Трускавці почали близько чотирьох місяців тому. Площа однорівневого об’єкта становить 9000 кв. м. Тут розмістяться заклади харчування, різноманітні магазини та заклади для дозвілля. Наша амбітна ціль – відкрити його у ІІ-ІІІ кварталі 2023 року. ТЦ Park у Дрогобичі розташований неподалік центру міста на вулиці Володимира Великого. Загальна площа будівлі становитеме 11 800 кв. м, з яких орендна — 10 000 кв. м, а простір для загального користування — 1800 кв. м. По двох комплексах вже підписані попередні протоколи з Сільпо. Також бачимо там таких операторів, як JYSK, Sinsay, Фокстрот. До кінця року плануємо повністю заповнити обидва об’єкти. За концепцією Park буде схожий на ТЦ Майдан у Червонограді. Маємо амбітні плани побудувати басейн біля нього, який взимку перетворюватиметься на каток. 

Процес будівництва ТЦ Park у Дрогобичі

– Наскільки великим буде басейн-каток і як він працюватиме?

– Його довжина складе 25 м, він розрахований на 6 доріжок. Також поряд розмістимо дитячий басейн. Вони мають обслуговувати 20 лежаків. Розраховуємо на цілодобовий трафік з постійним обслуговуванням і роботою ресторанів. Зараз вивчаємо технічну сторону цих питань. У нас є ідея, можливість, і оператор, який готовий це реалізувати. 

 – Після відкриття ТЦ Fabrik та ЛАЗ-695 пройшло півроку. Наскільки вони виправдали очікування і яка в них вакантність?

– Незважаючи на воєнний стан, жодних вакантних площ в ТЦ Fabrik не залишилося. За контрактами в нас підписано 100% площ. Щодо ТЦ ЛАЗ-695, то у нас там є вакантні офісні площі та кілька комерційних площ. Поставили собі за ціль заповнити їх до зими.

– Ці торгові центри розташовані по сусідству, навіть адреса одна. Чому їм не дали спільну назву? Що їх вирізняє та чим вони конкурують?

– Це два окремі торгові центри, які мають різні концепції. Ми їх просуваємо, як один проект, але розділяємо назвами через те, що вони відкривалися у різний час. Якщо у Fabrik розташований продуктовий оператор Сільпо, то у ЛАЗ-695 – АТБ. У них спільні піша зона та паркінг. У комплексі ЛАЗ-695 розташовані дитяча розважальна зона та спортзал, а от Fabrik – це більше про fashion, фуд-корти та техніку.

– Як ситуація із наповненням ТЦ Майдан?

– До кінця року маємо вийти на 80% заповненості по двох чергах. Нещодавно відкрився магазин техніки та електроніки Eldorado, за два тижні чекаємо на відкриття Yuki, а в перші місяці 2023-го – почне роботу магазин LC Waikiki. Вже працюють Сільпо, JYSK, ЛюксОптика, Prostor, Алло, MOYO, Золотий Вік та багато інших. 

– За допомогою яких маркетингових активностей ви збільшуєте кількість відвідувачів у торгових центрах?

– Робота у Львові та маленьких містах суттєво відрізняється. У Львові ринок перенасичений, тож потрібно бути постійно в тонусі. У менших містах ситуація інакша. Наприклад, в Червонограді за перший місяць роботи комплексу у нас було більше трафіку, який складався з місцевих мешканців, а зараз він збільшується за рахунок сусідніх населених пунктів у радіусі 40 км, тому що ми розмістили там борди. Якщо Червоноград – це 70 000 населення, то з селам – 110 000 потенційних відвідувачів. Найкраще в невеликих містах працює сарафанне радіо. Коли щось відкривається, кум брату-свату передає. Також задіюємо таргетовану рекламу, маємо хорошу конверсію по Instagram і TikTok. Ще один проект по збільшенню трафіку – будуємо автостанцію біля торгового центру, на якій буде зупинка міжміських автобусів. Людям тепер не так часто треба їздити на шопінг у Львів, можемо задовольняти їхні потреби на місці. 

– Які тенденції в комерційній нерухомості спостерігаєте?

– Думаю, що за невеликими торговими центрами майбутнє. Великим ТЦ важко заповнити площі й отримати трафік, на який вони очікують, меншим – легше забезпечити своїх операторів обіцяним потоком покупців. Це дозволяє, у тому числі, не витрачати надто великі кошти на маркетинг. Напевне, форматом своїх торгових центрів ми ще пошкребемо нерви великим об’єктам.  

Процес будівництва ТЦ Vector у Трускавці

– Чи буде на Львівщині продовжуватися таке ж активне будівництво комерційної нерухомості?

– Так, потенціал регіону дуже високий. Думаю, що захід в майбутньому – це Дубаї в Україні. Зараз є сенс зосередити свої інвестиції саме тут. Після війни побачимо іноземних інвесторів, які, перш за все, будуть інвестувати у цю частину країни. 

– Які задачі стоять перед компанією до кінця поточного року?

– Основна задача – реалізувати нові об’єкти. Проте й поточна ситуація вимагає чимало важливих рішень. Зараз уся увага прикута до проблем опалювального сезону, повітряних тривог та віялових відключень електроенергії. Працюємо над енергозбереженням в торгових центрах, перепідключаємо газові котли, щоб у разі потреби перейти на електроенергію. Цілі – зберегти те, що маємо, зробити так, щоб воно працювало безперебійно і на всю потужність, але звичайно ж продовжуємо дивитися у бік розвитку і реалізації нових об’єктів.

Читайте також

За участі команди WR Group розпочато будівництво нового торгового центру PARK в місті Дрогобич


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  37
Усі новини ринку