Костянтин Черненко, Varus: Вісім трендів галузі громадського харчування в 2020 році
Рітейл на рівні з ресторанами фаст-фуд трансформуватиметься, доставка зробить ривок та інші прогнози розвитку ринку громадського харчування від Brand Chef мережі супермаркетів Varus Костянтина Черненка.
Цей матеріал доступний російською мовою
З кожним роком гастрономічний рівень в Україні росте, і це мене неймовірно тішить. Завдяки цьому ми станемо цікавішими для туристів, а наші люди стануть більш обізнаними в культурі споживання їжі. При цьому, на українському ринку громадського харчування спостерігається низка тенденцій, які будуть суттєво впливати на подальший розвиток галузі.
1. Ривок ринку доставки. В 2020 році величезний прорив здійснить саме ринок доставки їжі додому чи в офіс. Люди стають більш зайняті, навчаються витрачати свій час правильно і розраховувати свої можливості. Служби доставки зроблять стрибок до індивідуальних ланч боксів, з прорахунком калорійності. Рівень якості їжі в компаніях, які займаються суто доставкою, буде ставати конкурентним і витискати заклади, які не змогли задовольнити потреби Клієнтів. Також, зважаючи на щоденне покращення якості сервісу та удосконалення рецептури приготування саме піци, можу припустити першість цієї категорії, чого не можу сказати про суші.
2. Зростання популярності азіатської кухні. Кухня Азії зараз в тренді, у 2020 році її доля на українському ринку продовжить зростати – гастрономічні перемоги Азії тільки на старті. Споживачу подобаються ці смаки, їх багато, вони яскраві та особливі. Це той смак, який він хоче відчути знов, йдучи з роботи додому і розмірковуючи над тим, чим наповнити свій вечір. Ціна на хорошу Азію трохи впаде за рахунок збільшення імпорту, і стане доступною для більшого відсотка споживачів.
3. Стабільний інтерес до Грузії. Грузинська кухня в Україні вже зайняла свої міцні позиції. Українцям вона подобається, тож грузинських закладів ставатиме більше і вони будуть все більш якісними. Співатимемо разом з вином та хінкалі.
4. Тренд на українську кухню. Українська «стара-нова» кухня – це помітний тренд. Зростання популярності цього напрямку відбувається у прогресії. Люди хочуть автентичності та історичного обґрунтування. У найближчі роки інтерес до українських страв буде збільшуватися.
5. Рітейл буде конкурувати з ресторанами. Гастрономія рітейлу активно розвивається, і вже в цьому році робитиме якісну конкуренцію середнім і малим ресторанам. Нас очікує інший підхід до обслуговування та якості страв, як всередині, так і на зовнішньому рівні. Перехід в маленькі експрес-формати з якісним фаст-фудом та смачним сніданком. Піца зі справжніх італійських печей на дровах, мушлі та просекко в келихах у великих форматах магазинів. Подобається такий рітейл? Він вже є! Їжа в супермаркетах остаточно перестане бути їжею із пакету.
6. Авторських ресторанів стане більше. Цей сегмент однозначно буде зростати. Українці привчаються ходити в ресторани на конкретного «шефа». Споживачі будуть все частіше слідкувати за тенденціями та ідеями страв. А в ресторанах частіше можна буде побачити сет-меню, коли гостям пропонується за фіксовану суму обрати зі спеціального списку відразу цілий набір – холодну закуску, салат, основне блюдо і десерт.
7. Кава піде в якість. Українці будуть частіше пити каву, віддаючи перевагу якісному продукту. Такі напої як «флет вайт» або «раф» стануть популярнішими, а еспресо нарешті «переможе» амерікано. Загалом, можна очікувати зростання цього ринку.
8. Фаст-фуд буде трансформуватися. В сегменті фаст-фуду слід очікувати нових напрямків та смаків. Фаст-фуд в Україні вже багато років демонструє зростання, а тепер досяг тієї стадії, коли зміниться й здивує. Він змушений робити крок в нові смаки. Нас очікують нові сезонні меню та меню різних країн. Також з’являться окремі драйв-меню для водіїв.
Автор: Костянтин Черненко, Brand Chef мережі супермаркетів Varus, Chef ambassador Т.М. HURAKAN, голова Першої української асоціації шеф-кухарів у місті Дніпро.
Читайте також –
Ресторан в магазині: історії успіху від Whole Foods, Tommy Bahama і IKEA