Ресторан в магазині: історії успіху від Whole Foods, Tommy Bahama і IKEA

Ресторан в магазині: історії успіху від Whole Foods, Tommy Bahama і IKEA

25.01.2020 09:00
  272
rau

Люди все частіше приходять в магазини не стільки за покупками, скільки за враженнями. Ресторан в магазині може не тільки успішно залучати відвідувачів, а й підвищувати продажі

Цей матеріал доступний російською мовою 

Ще в XIX столітті у багатьох європейських і американських магазинах (наприклад, в найстарішій в США роздрібній мережі Macy’s) прилаштовували кухню і столики, щоб можна було скупитися і пообідати одночасно. Однак на рубежі XX-XXI століть різко зрослий споживчий попит зробив магазини і супермаркети максимально компактними, щоб вмістити максимум товару на полицях.

За останнє десятиліття експансія онлайн-рітейлу і зміни споживчих звичок змусили магазини повернутися до забутих ідей. Сайт Retail.ru зібрав три успішних кейси компаній роздрібної торгівлі, які зуміли залучити покупців і збільшити оборот за рахунок відкриття ресторану в своїх торгових точках. RAU пропонує адаптовану версію матеріалу.

Whole Foods: кожному магазину – свою кухню

Американська мережа супермаркетів Whole Foods Market, керуюча 500 магазинами в США, Канаді та Великобританії, пишається натуральними продуктами без штучних барвників, ароматизаторів та консервантів. З огляду на тренд на здорове харчування і доступ до високоякісних органічних продуктів, рітейлер почав відкривати ресторани в своїх супермаркетах.

Компанія співпрацює за партнерською системою Friends of Whole Foods Market з місцевими ресторанами і шеф-кухарями. В жодному супермаркеті мережі немає однакових ресторанів – кожен магазин пропонує відвідувачам місцеву кухню. При цьому всі ресторани в Whole Foods використовують тільки продукти мережі.

Яскравіше за все ресторани в магазині Whole Foods представлені в новому флагманському супермаркеті мережі в Атланті, відкритому в квітні 2019 року. Відділи магазину розподілені по чотирьох поверхах будівлі площею 6500 кв. м, де працює чотири ресторани швидкого харчування – по одному на кожному поверсі. Так, на другому поверсі розташована точка з бургерами від Farm Burger, на третьому – кав’ярня Allegro Coffee, а на четвертому поверсі працює ресторан під відкритим небом 14th Street Bar. На даху супермаркету працює бар Canopy Court.

В іншому нещодавно відкритому супермаркеті Whole Foods у Флориді працює гриль-бар мережі Bird in the Hand, де клієнтам подають різноманітні варіанти приготовленої на грилі птиці. Ресторан розташований в добре освітленому місці поряд з виходом з магазину, щоб привертати увагу покупців, що відходять від кас.

Які вигоди отримує Whole Foods від ресторанів?

По-перше, ресторан значно збільшує трафік магазину: багато відвідувачів приходять в Whole Foods пообідати, а вже потім – купити продукти. З огляду на той факт, що саме платоспроможне на даний момент покоління мілленіалів витрачає 44% своїх грошей на харчування поза домом, формат “ресторан в магазині” – перспективний напрямок для рітейлу.

По-друге, ресторан в кілька разів збільшує час перебування клієнта в магазині. Якщо похід в звичайні магазини займає 10-15 хвилин, то в ресторані відвідувач витрачає як мінімум годину свого часу. А чим довше утримувати клієнта, тим імовірніше, що він зробить імпульсивну покупку.

По-третє, при приготуванні страв ресторани Whole Foods використовують тільки свою продукцію, що стає рекламою для відвідувачів. Крім того, покупці можуть дізнатися, з яких продуктів Whole Foods було приготовлено страву, щоб купити їх в магазині і спробувати повторити рецепт удома.

Whole Foods Market відкрила в своїх супермаркетах вже більше 30-ти ресторанів з повним обслуговуванням (з офіціантами) і 250 ресторанів швидкого харчування (з самообслуговуванням), тим самим забезпечивши ресторанними зонами вже більше половини своїх магазинів.

Tommy Bahama манить у ресторани-острови

Tommy Bahama – американська мережа магазинів з продажу чоловічого та жіночого одягу власного виробництва. Мережа представлена 160 магазинами в США, Канаді, Австралії, ОАЕ, Японії, Гонконгу, Макао і Сінгапурі.

Зазвичай відділення Tommy Bahama розташовуються в курортних містах, біля моря або океану, через що бренд асоціюється у покупців з дорогим і автентичним острівним життям. Неспроста девізом рітейлера служить вислів «Зроби життя одним довгим уїк-ендом».

Цей імідж підтримується характерним дизайном гібридних магазинів. Куди органічно вписуються ресторан і бар – одна з характерних рис острівного рітейлера.

Tommy Bahama одним з перших відкрив ресторан в магазині ще в 1996 році у Флориді. З тих пір компанія відкриває по одному магазину з рестораном в рік. По всьому світу діє вже 18 подібних гібридних магазинів, які всередині компанії називають «островами».

Кожен «острів» відрізняється від іншого. Наприклад, магазин Tommy Bahama в гавайському Гонолулу – це трирівневий простір з магазином на першому поверсі, великим рестораном на другому і лаунж зоною на даху з піщаним патіо. Всі три рівні з’єднують відкриті круглі сходи.

Столи, стільці і лавки, розташовані в ресторані і лаунжі, виготовлені з місцевих порід дерева. А стіни магазину і ресторану прикрашають дизайнерські дошки для серфінгу. У ресторані працює шеф-кухар, який спеціалізується на гавайській кухні. Середній чек в ресторані варіюється в діапазоні $30-35.

«Від посуду до уніформи, від дизайну меню до музики – кожен наш ресторан індивідуальний. Я думаю, що в міру того, як рітейлери будуть прагнути до більш емпіричному маркетингу і більш емпіричної роздрібної торгівлі, ресторани гратимуть все більш значущу роль», – говорить Роб Голдберг (Rob Goldberg), виконавчий віце-президент відділу ресторанів Tommy Bahama.

За його словами, продажі в магазинах з ресторанами набагато вище, ніж в простих магазинах Tommy Bahama. Це також підтверджують випадки, коли ресторан вимушено закривали на ремонт, і потік покупців в такі магазини знижувався.

IKEA: фрикадельки – кращі продавці диванів

Одним з найуспішніших в реалізації концепції ресторану в магазині став всім відомий меблевий рітейлер IKEA. На відміну від невеликих і оригінальних закладів тут відкривають стандартизовані великі їдальні.

Відрізняється лише кухня в залежності від країн, де розташовані гіпермаркети. Але знамениті м’ясні фрикадельки з брусничним соусом, яких в пресі жартома називають «найкращими продавцями диванів», зустрічаються у всіх їдальнях мережі.

Їдальні IKEA обслуговують понад 650 млн відвідувачів на рік більш ніж в 50 країнах. Однак в компанії довго не усвідомлювали швидкості, з якою зростає попит на їжу в її гіпермаркетах. Тільки в 2016 році рітейлер констатував, що обсяг продажів в ресторанах IKEA склав $1,6 млрд при річній виручці в $36,5 млрд.

Тоді компанія почала серйозно досліджувати попит відвідувачів їдалень і продумувати нове меню, плани їдалень і так далі. Аналітики компанії з’ясували, що 30% покупців IKEA відвідують гіпермаркети тільки через їдальню – це ще більше мотивувало рітейлера активно розвивати формат у всіх магазинах мережі.

Багато експертів вважають, що політика IKEA щодо своїх ресторанів допомагає також вирішувати і іншу важливу маркетингову задачу: невисокі ціни на сімейні обіди зміцнюють у покупців думку, що рітейлер в цілому пропонує хороший продукт за доступну ціну.

Також меню поповнилося вегетаріанськими стравами та стравами місцевої кухні. Ціни, на щастя для індусів, залишилися такими ж демократичними, як і всюди. Одна з найбільших їдалень IKEA вже почала користуватися великою популярністю у місцевих жителів.

Минулого літа IKEA провела незвичайний експеримент в Парижі, запустивши доставку страв з їдальні додому. Такий же експеримент у співпраці з Uber компанія провела в кінці 2018 року в Великобританії. Експерти поки що оцінюють попит на доставку продуктів з гіпермаркетів IKEA, але популярність служб доставок їжі робить цей проект багатообіцяючим.

Джерело Retail.ru

Читайте також –

Food in the new mix: як зростає частка F&B в ТЦ та які ресторанні концепти стають успішними


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Вже в цьому році в західному регіоні України відкриються три нових ТРЦ та розпочнеться будівництво ще трьох ТРЦ

Вже в цьому році в західному регіоні України відкриються три нових ТРЦ та розпочнеться будівництво ще трьох ТРЦ

На різних стадіях реалізації на заході країни знаходяться одразу шість проєктів нових торгово-розважальних центрів...
time icon  
  152
Усі новини ринку