Євген Черняк, СК «Інноваційний страховий капітал»: Страхування – нові можливості для рітейлу

Євген Черняк, СК «Інноваційний страховий капітал»: Страхування – нові можливості для рітейлу

01.10.2021 08:30
  1247
Костянтин Симоненко

Власник страхової компанії про трансформацію страхового бізнесу і нових продуктах на стику з інноваційними технологіями, які допомагають рітейлерам йти в ногу з часом і збільшувати дохід.

Цей матеріал доступний російською мовою

Страхова компанія «Інноваційний страховий капітал» працює на ринку України більше 17-ти років і має 27 ліцензій на право здійснення страхової діяльності. Активи компанії перевищують 100 млн грн. Серед клієнтів компанії такі відомі бренди, як Vodafone Україна, НАЕК «Енергоатом», Київводоканал і багато інших провідних підприємств України.

Її власник, заслужений економіст України Євген Черняк, в інтерв’ю RAU розповів про інноваційне страхування машин в русі, підвищення конверсії клієнтів рітейлу шляхом продажу страховок, інтеграції страхового бізнесу з системами розумний дім і багато іншого.

Євген Черняк – також організатор і засновник цілого ряду фінансових структур таких як банки, страхові компанії, товарні біржі. З першого дня незалежності України працює в реальному секторі економіки. Всі підприємства організовані з його участю фінансово і економічно стабільні. Створено понад 1000 робочих місць.

– Як давно існує ваша компанія, і з чого починався ваш бізнес?

– Якщо говорити про СК «Інноваційний страховий капітал», то вона існує 17 років. В цілому ж, наш страховий бізнес, який є лише одним з напрямків роботи, починався ще в 1992 році. Тоді це була страхова компанія, заснована банком для обслуговування своєї діяльності (кептивна компанія). Не було ніяких нормативів і регуляторних вимог, а тому на ринку існувало близько 400 гравців. У міру розвитку економіки цей ринок ставав все більш цивілізованим і тепер на ньому близько 170 компаній. Зокрема, в наш холдинг входить декілька страхових компаній, а також кредитний блок (кредитна спілка і фінансові компанії), аграрний блок (рослинництво і трейдинг), IT і комерційна нерухомість.

– Які трансформації бізнес-моделі відбулися за ці роки, чим ви відрізняєтеся від конкурентів?

– Як випливає із самої назви «Інноваційний страховий капітал», ми робимо ставку на найбільш передові технологічні рішення, що стосуються, в тому числі, автоматизації страхової справи. Хочу особливо відзначити, що з недавніх пір напрямок рітейлу став одним з пріоритетних в нашій роботі. Компанія має 27 ліцензій на право здійснення страхової діяльності.

Активи компанії перевищують 100 млн грн, що важливо для клієнтів, які цінують надійність фінансового підприємства. Це більше, ніж вимоги, що пред’являються з боку регулятора і оптимально для українського ринку страхування.

Щорічно підтверджується рейтинг фінансової надійності на рівні АА. Додатково фінансова надійність гарантується тим, що «Інноваційний страховий капітал» – одна з небагатьох вітчизняних компаній, у якої укладено договір перестрахування з Hannover Re, яка входить до трійки світових лідерів з перестрахування.

Нарешті, компанія є членом Ядерного страхового пулу України, що теж говорить про надійність компанії.

– Як позначилися на вашому бізнесі поява і широке поширення сучасних цифрових технологій?

– У холдингу є IT-компанія, де працює близько 500 розробників. Ми взяли курс на розвиток технологій, адже як відомо, всі відкриття робляться на стику наук. Ведемо свою діяльність на стику цифрових технологій і страхового або фінансового бізнесу. Цей напрямок одержав свою назву – іншуртех, за аналогією з фінтех – об’єднання інноваційних технологій в процесах, пов’язаних зі страхуванням.

– У чому полягають ці інновації?

– Наприклад, в рітейлі ми реалізували з компанією Vodafone проект зі страхування гаджетів, куплених в більш ніж в 200 торгових точках мережі. Пілотний проект був запущений в 15-ти магазинах, а потім досить швидко був поширений по всій торговій мережі Vodafone.

Рітейлер швидко оцінив переваги, які дає наша цифрова платформа – оформлення страховки, наприклад, щойно купленого смартфона менше ніж за хвилину, а експрес-виплата – протягом 15 хвилин.

Цей додатковий сервіс значно підвищив лояльність клієнтів, які начебто повинні платити більше (з урахуванням вартості страховки). Погодьтеся, не кожен відмовиться від можливості повернути 70-80% вартості пошкодженого пристрою і витратити ці гроші на покупку нового. В результаті магазин отримує повторні покупки, одночасно підвищуючи лояльність клієнтів.

– Чи є нововведення в галузі страхування корпоративного сектора?

– Наприклад, для фармкомпанії Дарниця ми застрахували понад 500 машин її автопарку. Страхуємо й інше майно, але головне тут – перехід на безпаперові технології і майже повну автоматизацію. Відбулася трансформація всіх страхових продуктів у формат електронних полісів, швидкий і частий запуск нових продуктів. Все можна оформити і сплатити онлайн.

Якщо спочатку менеджери компаній скептично ставилися до такого роду нововведень, то тепер вважають за краще користуватися виключно корпоративним онлайн-кабінетом на нашій платформі.

Система дозволяє відправити повідомлення про настання страхового випадку та відстежувати стадії розгляду заявки. Тобто, тепер чітко видно, хто і чому прийняв певне рішення і де «зависло» питання. Також видно всі виплати, кількість звернень і т.д. Це мінімізує трудовитрати і прискорює всі процеси. Це велика конкурентна перевага як для страхової компанії, так і для її клієнтів.

Крім того, використання цифрової платформи надає клієнтам незрівнянно більше можливостей для самостійної конфігурації і зміни продуктів.

– Тобто, додати в страховку ще один автомобіль?

– Так, тільки по одній машині ніхто не додає, а відразу партію, скажімо десяток. Все оформляється відразу в електронному вигляді як додаткова угода до договору. Зараз всі наші основні продукти можна оформити і сплатити онлайн. Клієнт сам вирішує, як йому зручніше взаємодіяти з компанією.

– Хто ваші основні клієнти в корпоративному секторі і як багато серед них представників рітейлу?

– У нас багато великих клієнтів, таких як вже згадана Дарниця, Енергоатом, Київводоканал. Останнім часом особливу увагу приділяємо сегменту малого та середнього бізнесу, щоб надати конкурентні переваги і невеликим і початківцям. Пандемія стала каталізатором для клієнтів і партнерів в частині використання цифрових послуг і сервісів.

Однозначно, майбутнє за електронною формою договорів. Наприклад, ми запустили з одним із клієнтів програму медичного страхування співробітників. Створили спеціальний мобільний додаток, що дозволяє отримати онлайн медичну консультацію на найвіддаленішій периферії, де співробітники цього підприємства позбавлені доступу до високоякісного медобслуговування.

Причому консультацію фахівця не тільки з кращих українських клінік (наприклад, Добробут), але і німецьких або ізраїльських лікарів. Зокрема, в Ізраїлі є пул російськомовних фахівців, які без перекладача можуть вести прийом.

Також ми страхуємо на випадок захворювання COVID-19 клієнтів-іноземців, які відвідують Україну.

– Які інновації ви зараз розробляєте чи впроваджуєте і на які результати розраховуєте?

– Автоматизація процесів у страхуванні дозволяє здешевити кінцевий продукт для клієнта. У тому числі за рахунок появи продуктів, які дозволяють платити за страховку не в постійному режимі, а тільки коли клієнт нею користується. Це стосується, наприклад, страхування КАСКО для автомобілів тільки коли вони знаходяться в русі. Тоді тариф істотно нижче. Якщо ризики пошкодження авто під час стоянки не високі, такий варіант цілком прийнятний.

Це ж стосується і страхування вантажів, бо є певні правила страхування вантажів, плюс сучасні технології дозволяють стежити за переміщенням вантажу, що полегшує контроль.

Ми активно виходимо зі своїм технологічним продуктом на зарубіжні ринки, наприклад, в Албанію і країни ближнього зарубіжжя. Це одна з небагатьох конкурентних галузей українського високотехнологічного експорту.

Для іноземних замовників нами розроблений прилад, який ставиться в машину і контролює якість і манеру водіння водія. Від цього залежить розмір індивідуального тарифу, що дозволяє гнучкіше підійти до страхової політики компанії.

Нарешті, варто відзначити технології, пов’язані з установкою систем типу «розумний дім», які за допомогою API (інтерфейс програмування додатків), інтегруються зі страховим сервісом. Система розумного дому подає сигнал про несанкціонований доступ або про пожежу, затоплення і т.п., страхове покриття автоматично починає розраховуватися. Це називається дистанційне врегулювання збитків (телеврегулювання) без втручання людини.

– Це вже застосовується в Україні?

– Поки що ні. За кордоном є така компанія NLX, яка займається подібною інтеграцією. Але думаю, що такі системи незабаром будуть затребувані в Україні. У зв’язку з цим продавцям дорогих меблів, сантехніки та інших товарів для облаштування дому варто подумати про додатковий сервіс для своїх покупців, які, як правило вже ставлять до своїх осель системи типу «розумний дім».

Ми вже працюємо над такими новими напрямами, задіявши групу розробників і експертів. Перспективним також виглядає перенесення всіх даних в хмару, а в довгостроковому періоді – перехід на повну автоматизацію без участі людини.

Поки в Україні найчастіше страхують перевезення вантажів як найбільш ризикову операцію. Також страхують склади, збереження техніки або товарів у магазині. Але рітейлери вже почали розуміти необхідність страховки проданих товарів, що дозволяє поліпшити лояльність клієнтів, підвищити конверсію і отримати додатковий заробіток у вигляді комісії як продавець страхового продукту (страховий агент).

Читайте також –

Торгівля з гарантією: як страхування товару робить ритейл більш успішним


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку