Починали з чайників: як Епіцентр став одним з найбільших продавців побутової техніки в Україні
Директор напрямку “Побутова техніка” в мережі Епіцентр про зростання товарообігу, реформат відділів у Центри техніки ЦеТе та переваги рітейлера у порівнянні з конкурентами.
За останнє десятиліття український ринок побутової техніки та електроніки суттєво змінився. Мережі Eldorado і Фокстрот, які свого часу були беззаперечними лідерами цього сегменту, вже не виглядають гегемонами. Конкуренція посилюється: окрім Comfy, Aлло, Цитрус та низки інших профільних рітейлерів, значну частку ринку захопили гравці, яких свого часу навіть не сприймали всерйоз. Наприклад, мережа торгових центрів Епіцентр, яка в останні роки значно наростила продажі побутової техніки та електроніки. Про те, за рахунок чого компанія успішно конкурує з лідерами сегменту в бліц-інтерв’ю для RAU розповів директор напрямку “Побутова техніка” в мережі Епіцентр Олександр Величко.
– Коли в Епіцентр та Нова Лінія з’явилися відділи побутової техніки та електроніки?
– Ідея ввести в асортимент побутову техніку виникла ще до 2010 року. Відвідуючи європейські магазини формату DIY, ми бачили на їхніх полицях вбудовану техніку та витяжки, базові товари дрібної побутової техніки на кшталт електричних чайників, прасок, тостерів тощо. Тоді й почали поступово вводити такий товар у власний асортимент. Повноцінний відділ побутової техніки було відкрито разом із відкриттям нового Епіцентр в Чернігові в 2011 році. А в Нова Лінія такі відділи з’явилися одразу після поглинання цієї мережі Епіцентром в 2013 році.
– Коли мережа почала робити реформат відділів у Центри техніки ЦеТе? Скільки таких магазинів уже відкрито та якої площі?
– Перший ЦеТе був відкритий в місті Буча в лютому 2019 року. На поточний момент такий формат працює вже в 41 торговельному центрі Епіцентр. Ще у 33 ТЦ асортимент представлено у відділах побутової техніки. В середньому площа магазинів ЦеТе – близько 1000 кв. м, а найбільший з них (3500 кв. м) працює в Києві на вулиці Полярна, 20 Д. Загальна площа всіх магазинів перевищує 40 000 кв. м.
– Чим цей формат shop–in–shop відрізняється від великих конкурентів?
– Найбільша відмінність ЦеТе від наших конкурентів – це значно ширша товарна матриця в абсолютно всіх групах товару і значні запаси на торговій точці. Асортимент офлайн-мережі складає понад 9000 SKU, тоді як в онлайн напрямок побутової техніки та електроніки представлено більш ніж 600 000 SKU (разом з товарами сторонніх продавців на маркетплейсі).
ЦеТе є омніканальним рітейлом, отже покупець може як обрати товар тут і зараз, так і замовити онлайн з отриманням замовлення в центрах видачі мережі Епіцентр або іншим зручним та швидким способом доставки. А зрозуміла навігація, сучасне освітлення, інтуїтивне розташування товарів, кредити, доставка, трейд-ін та інші сервіси вже є стандартом для всіх Центрів техніки.
До того ж флагмани ЦеТе включають в себе потужні інтеграції з постачальниками – лідерами ринку. Наприклад, Samsung Home – унікальний для України формат shop-in-shop з розширеним асортиментом товарів бренду та можливістю його тестування.
Ще однією з суттєвих відмінностей від мереж, присутніх на ринку, є діюча програма лояльності “Вигода”. Адже, купуючи побутову техніку в Центрах техніки, покупець отримує значний кешбек, який можна витратити на абсолютно весь асортимент товару, представлений в мережі Епіцентр.
– Яку частку, за вашими оцінками, займає ЦеТе (разом з відділами побутової техніки та електроніки) на українському ринку побутової техніки та електроніки?
– Різні категорії займають різні частки ринку. Є групи товарів, які з’явилися в нашому асортименті порівняно нещодавно і все ще знаходяться на етапі активного розвитку. Відповідно, їхня ринкова частка поки що невелика, але зростає кратно. Традиційно ми маємо перевагу в категоріях побутової техніки, де частка ринку може перевищувати 20%.
Щороку ми збільшуємо ринкову частку. Наш товарообіг зростає як у гривневому еквіваленті, так і в одиницях проданого товару. В останні роки ми значно покращили та закріпили свої позиції на ринку. В тому числі через переформатування наших магазинів та ринку в цілому. Формат ЦеТе разом з товарами мережі Епіцентр надає унікальну можливість клієнтам компанії отримати все, що може бути потрібно в побуті в одному місці – в мережі торговельних центрів або в інтернет-магазині Epicentrk.ua.
– Як ви зустріли війну і як пережили цей період? Скільки нових ЦеТе відкрили?
– Війну зустріли, як і всі учасники ринку – втратою магазинів, переміщенням попиту на захід країни та поступовим поверненням до повноцінної роботи з весни 2022 року. Втім, ми не припиняли працювати навіть в найтяжчий період початку повномасштабної війни, забезпечуючи населення всіма необхідними товарами в тих регіонах, де це було безпечно для нашого персоналу та відвідувачів. Продовжуємо це робити і зараз. В минулому році відкрили два нових Центра техніки і провели реформат свого флагмана в Києві. А в найближчий рік плануємо запустити ще декілька проектів.
– Яку частку ЦеТе і відділи побутової техніки та електроніки займають у виручці Епіцентру? Скільки припадає на онлайн?
– Останні два роки напрямок побутової техніки – один з лідерів у мережі Епіцентр. Проте знаходиться в постійній динаміці, тому що асортимент товарів та сервісів в Епіцентр постійно розширюється. Щороку відкриваються нові напрямки бізнесу або розширюються існуючі. Наприклад, продуктовий Food Market, Аптека 100+, Мультисервіс та інші. Що стосується онлайн-продажів, то на них припадає приблизно 20% товарообігу напрямку і ця частка постійно зростає.
– Чи планує Епіцентр виходити з форматом ЦеТе за межі власних торговельних центрів? Коли це може статися?
– Дійсно, у нас були такі плани до повномасштабного вторгнення. Ми розглядали площі в торгово-розважальних центрах по всій Україні. Наразі цей проект поставлено на паузу, проте він залишається в наших перспективних планах.