CEO Philips Ukraine: “Сірий” ринок техніки в Україні становить до 20%

CEO Philips Ukraine: “Сірий” ринок техніки в Україні становить до 20%

04.08.2017 03:31
  1103
rau

Ірина Березовська, генеральний директор Philips Ukraine, про зміни в економіці України, зростання споживчого попиту і боротьбу з контрафактним товаром.

Оцінка міжнародними компаніями економічних і політичних змін в Україні – мабуть, один з найбільш надійних критеріїв. Жодна транснаціональна корпорація не буде інвестувати в країну з позамежним рівнем корупції, непрацюючою судовою системою, свавіллям силових органів. Тим цікавіше дізнатися у представників гігантів: як вони сприймають зміни в політичному та економічному житті країни, і чи готові вкладати в розвиток свого бізнесу в Україні. Видання Новое Время поспілкувалося з генеральним директором Philips Ukraine Іриною Березовською, і розпитало про всі ці нюанси. RAU публікує скорочену версію інтерв’ю.

– Як ви оцінюєте ситуацію з інвесткліматом в Україні? Стало краще або гірше тут за останні роки? І чому?

– Дійсно, і ми, і вся бізнес-спільнота помічаємо деякий прогрес стосовно інвестиційної привабливості України. Індекс інвестиційної привабливості вперше перевищив значення 2010-2011 року. Проте він лише вийшов з негативної площини. Тобто ті оцінки, які раніше були негативними, стали нейтральними. Тому показник 3,15 з 5-ти – хороший прогрес відносно попередніх років. Але це ознака того, що є куди зростати, для того щоб Україна була дійсно інвестиційно привабливою для компаній. Ми також високо оцінюємо ці позитивні зміни та бачимо, що економіка відштовхнулась від дна і почала зростати. Позитивним фактором є і зменшення регулювання на валютному ринку, а також прогрес стосовно дерегуляції, який теж покращує інвестиційну привабливість країни.

– А что стало лучше, с чем вы сталкиваетесь в повседневной жизни?

– Ми помічаємо суттєвий прогрес в дерегуляції. Одне з останніх рішень, яке полегшило ведення бізнесу для багатьох компаній – це скасування печаток. Ефективним рішенням для підтримки прозорості бізнесу стало зобов’язання продавців видавати фіскальні чеки при продажі побутової техніки. Вони дозволяють споживачеві отримати гарантійний сервіс і бути впевненим в якості продукції, яку він купує.

– Чи стикаєтеся ви з проблемою нелегального імпорту продукції на український ринок і взагалі з проблемою нелегального або чорного ринку?

– Згідно з оцінками експертів, “сірий” ринок становить до 20% від об’єму продажів усієї побутової техніки в Україні. Тому виробники так чи інакше зустрічаються з таким явищем. Ми активно працюємо в Європейській бізнес асоціації для того, щоб на законодавчому рівні зменшити можливості “сірого” імпорту. Зараз ведеться робота над законопроектом про закріплення принципу національного вичерпання прав, який обмежить можливості нечесних компаній стосовно ввезення “сірого” імпорту в Україну.

– Нещодавно народні депутати запропонували знизити обсяг можливого отримання поштою різних видів товарів до 150 євро на одну людину на місяць. Як ви оцінюєте таку ініціативу?

– Ми не є учасником цієї ініціативи. І насправді вважаємо, що така ініціатива не допоможе подолати проблему “сірого” імпорту в Україні. Ефективним інструментом на законодавчому рівні може стати принцип національного вичерпання прав, який працює в Європейському Союзі. Таким чином унеможливиться контрабанда у великих розмірах.

– Якщо говорити про ринок малої побутової техніки, що на ньому зараз відбувається?

– Ринок малої побутової техніки у 2017 році суттєво зростає у порівняні з попереднім роком. Темпи зростання і в штуках, і в гривнях є двозначними. Ми бачимо, що за перше півріччя об’єм ринку в штуках майже досяг обсягу 2015 року. А загалом ми очікуємо, що цьогорічний результат перевершить 2015 рік за кількістю проданих одиниць.

Така позитивна динаміка спричинена в першу чергу суттєвим покращенням споживчих настроїв в українців, а також відкладеним попитом.

Оскільки побутова техніка не є предметом першої необхідності, споживачі часто відкладали покупку на потім. Зараз ми спостерігаємо, що українці адаптувались до сьогоднішніх економічних реалій, раціоналізували свої витрати і повертаються до запланованих покупок. Також ми бачимо, що українці економлять по-своєму: намагаються купити техніку на довгі роки. Тобто купують якісний товар за розумною ціною, а не найдешевший. В першу чергу зростання на ринку демонструють відомі бренди, зокрема і Philips.

– Как долго все это продлится?

– Як довго все це продовжиться?

– Ми оптимістично дивимось в майбутнє. Цього та наступного року завдяки відкладеному попиту ринок буде рости . Але є ще один фактор, який може сприяти подальшому зростанню ринку. Це інновації. Глобальний ринок побутової техніки зростає саме завдяки інноваціям та «розумним» рішенням. Цей тренд приносять в Україну глобальні компанії-виробники, в тому числі Philips.

Скажімо, є інноваційні продукти, які допомагають зробити ту саму роботу за набагато коротший відрізок часу, спростити, або виконати її ефективніше. І такі інноваційні продукти зростають значно швидше, ніж сам ринок.

До прикладу, зростає сегмент парогенераторів, які дозволяють прасувати вдвічі швидше, ніж звичайна праска. Сегмент акумуляторних безпровідних пилососів для швидкого прибирання зростає більш, ніж удвічі. Тобто українці хочуть інновацій, які можуть полегшити їхнє життя та роботу вдома. Саме інновації та інвестиції компаній в їх просування створюють довгостроковий потенціал розвитку ринку на майбутнє.

– Кажуть, що офіційні постачальники продають різні товари з дуже великою маржою – 40-50%. Тоді як в інтернеті можна купити продукцію набагато дешевше. Тобто люди мають можливість оминати ці великі націнки. Чи це насправді так? Чи є в словах інтернет-трейдерів частка правди або тут щось не так?

– Дійсно, в інтернеті можна часто знайти товар, суттєво дешевший, ніж той, що продається в інших магазинах. Найчастіше цей товар ввезено в Україну за “сірими” схемами, про які ми говорили. Наприклад, продукція може завозитися дрібними партіями з уникненням всього оподаткування, з неї не сплачується мито.

Відповідно, такий товар може бути дешевший офіційно імпортованого, з якого сплачено усі податки. Такий виріб часто не має відповідного гарантійного і постгарантійного обслуговування, і в цьому випадку ризики несе споживач.

Тому ринок має бути цивілізованим. На українському ринку побутової техніки представлені майже всі великі міжнародні гравці, вони активно інвестують та борються за нього, і не мають можливості завищувати ціни, тому що це призведе до втрати частки ринку і втрати продажів. Конкуренція на ринку малої побутової техніки дуже суттєва та сприяє тому, щоб ціни для споживача були доступними.

Джерело: Новое Время

Читайте також –

Владислав Чечоткін, Rozetka.ua: Контрабандисти не читають законів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку