Олександр Нікітін, бренди Calzedonia та Intimissimi: Не бачимо ніяких проблем розвиватися й рости далі

Олександр Нікітін, бренди Calzedonia та Intimissimi: Не бачимо ніяких проблем розвиватися й рости далі

25.04.2017 09:00
  1519
Юлия Бондаренко

Керівник МНС ІНВЕСТМЕНТ – ексклюзивного представника брендів італійської компанії Calzedonia Group в Україні – Олександр Нікітін про те, як уникнути типових проблем на ринку, зробити безкомпромісність запорукою успіху та критерії якості торгового центру.

Одна із ознак пожвавлення українського ринку рітейлу – поява в країні нових брендів. Навіть у дуже складний для України час світові торгові марки продовжували цікавитися виходом на вітчизняний ринок. Один із прикладів – Calzedonia Group – що почала в 2014 році просувати в Україні бренди Calzedonia та Intimissimi. Торік портфель торгових марок представників групи – МНС ІНВЕСТМЕНТ – розширився за рахунок Tezenis і Falconeri. Про особливості роботи на українському ринку, принципи компанії Calzedonia Group і можливості, які дає франчайзинг, rau.ua розповів директор МНС ІНВЕСТМЕНТ Олександр Нікітін.

– Чому Calzedonia Group вирішила виходити на український ринок?

– Перші магазини в Україні ми відкрили в квітні 2014 року. Це був не найпростіший час для країни, але для нас було очевидно, що Україна – дуже цікавий ринок. У портфелі компанії МНС ІНВЕСТМЕНТ чотири бренди, представлені в Україні: Calzedonia, Intimissimi, Tezenis і Falconeri.

Наразі ми відкрили 20 магазинів, і це, на мій погляд, підтверджує, що ринок нас приймає дуже добре.

Основа нашого успіху – продукт, який ми пропонуємо: якісний і затребуваний. Величезну роль відіграють сервіс та презентація товару. Крім того, дуже важлива локація, у якій відкривається магазин, і в цьому відношенні ми не йдемо на компроміси. Дотримуючись усіх цих умов у нас не було жодного проекту, яким не були б задоволені. З огляду на непрості обставини українського ринку, абсолютно не бачимо ніяких проблем далі розвиватися і рости. Припускаю, що темпи подальшого розвитку будуть приблизно на такому ж високому рівні, як і останні три роки. Потенціал ринку це дозволяє.

– Де відкрили перший магазин?

– У торговому центрі Караван у Києві.

– Були проблеми з пошуком місця?

– Дивлячись що називати проблемами. У принципі це нормальні обставини, коли компанія приходить на ринок і перед тим, як відкривати магазини де хоче, повинна себе якимось чином зарекомендувати для споживачів і гравців ринку.

Спочатку ми вели переговори практично з усіма основними на той момент торговими центрами. Для себе визначили п’ять: Ocean Plaza, Dream Town, Sky Mall, Globus і Караван, який з точки зору інтересу замикав цю п’ятірку. Але саме з точки зору локації всередині торгового центру ми знайшли розуміння тільки в Каравані. Це дозволило нам відкрити магазини в місцях, які нас цікавили. Що, своєю чергою, на наступному етапі допомогло відкрити об’єкти вже і в Ocean Plaza, саме там, де хотіли. Хоча спочатку нам пропонували не той поверх, і не ті локації, які були потрібні.

– А зараз заходити в ТЦ простіше?

– Зараз, звичайно, простіше. Усі торгові центри прагнуть бути максимально привабливими для покупців.

Трафік – основний критерій якості торгового центру. А він не береться нізвідки, він формується виключно на підставі хорошого tenant-mix.

Ми – частина хорошого наповнення торгового центру, допомагаємо йому створювати трафік. І якщо наші магазини бачать у важливих торгових центрах на першому поверсі всі гравці ринку, то автоматично складається певне ставлення до брендів.

– Де зараз представлені?

– Першим регіоном, де ми відкрилися після Києва, був Львів – ТРЦ Forum Lviv. Це був вересень 2015 року. Дещо пізніше відкрилися у львівському ТРЦ King Kross. Дуже задоволені обома проектами. Також у нас є магазини в Одесі в ТЦ Рів’єра, де відкриті Calzedonia, Intimissimi і Tezenis. Причому бачимо можливість подальшого розвитку цього року. Крім цього є магазини в Харкові, там відкрилися в лютому минулого року. Зараз ведемо переговори щодо ще одного торгового центру. Плануємо відкриватися в Дніпрі в найближчі два місяці. Це буде новий для нас регіон.

– За яким принципом обираєте регіони? Чому саме Львів став другим після столиці?

– У нас з самого початку не було мети відкриватися у Львові. Наші амбіції тоді обмежувалися Києвом, тому що тут було досить багато можливостей. При виборі місця для нової локації ми побачили цікавий за наповненням проект, який повинен був відкритися буквально через три місяці. І ми готові були погодитися лише за умови, що нам дадуть локацію в головній галереї на першому поверсі. На той момент наповненість об’єкта була більше 90%. Але нам змогли дати локацію, яка нас влаштовувала, і ми включилися в проект. Це був перший регіональний магазин.

Зазвичай, основним критерієм є – чисельність населення міста і його агломерація. Ми відкриваємося спочатку в мільйонниках, потім йдемо, відповідно, у міста з меншою кількістю жителів, де є якісні проекти. Потім, можливо, підемо в менші міста з населенням у 200-300 тисяч.

– Є проблеми з якісними торговими центрами в регіонах?

– Як я вже сказав, якість торгового центру визначається його трафіком: скільки людей у торговому центрі, чим він може зацікавити. Міжнародні компанії перш за все дивляться на те, яким чином вони можуть розміститися, тобто на локацію, і на tenant-mix. Я вважаю, що зараз правильніше говорити не про проблеми, а про певну стадію розвитку ринку України. Потенціал досить великий, і в регіонах багато місць, де можуть бути реалізовані успішні європейські проекти.

– У чому особливості, труднощі роботи на українському ринку?

– У нашому випадку, чесно кажучи, особливих, нерозв’язних проблем не зустрічалося. Нам пощастило спочатку з партнерами: митним брокером, підрядником тощо. Ці компанії забезпечили компетентну підтримку, яка дозволила абстрагуватися від різних проблем і зосередитися на розвитку і продажах, тобто на основному. Також я вважаю, що ми уникнули типових проблем для ринку, використовуючи принцип прозорості. Тобто ми абсолютно у всіх країнах, де працюємо, виконуємо закони. Не шукаємо якихось схем, лазівок. Іншими словами: просто платимо податки (посміхається). Нашим співробітникам платимо «білі» зарплати.

– Проблем на митниці при ввезенні товару не виникає?

– Основний ризик, коли ми розглядали український ринок, полягав якраз таки в корупційній складовій. Але можу сказати, що за три роки нашого перебування на ринку, до нас жодного разу ніхто не прийшов, ніхто нічого не попросив. Хоча ми на поточний момент є досить великими платниками податків.

Тобто схема «якщо ти все платиш, виконуєш закони, то до тебе ніхто не приходить» працює зокрема і в Україні.

Можливо, саме наш випадок – виняток, але, як на мене, він підтверджує цей принцип.

– Який ціновий сегмент представляєте?

– Звикли вважати, що працюємо в середньому. Хоча від країни до країни, залежно від середнього доходу населення, цей сегмент декому здається середнім плюс або навіть преміальним. Більше того: у нас чотири формати, і всі вони перебувають у різних цінових сегментах. Наприклад, у нас є формат, де середній чек становить 600 гривень, а є – де більше 300 євро.

– Асортимент цих чотирьох форматів відрізняється?

– Продукт від формату до формату принципово різний. Intimissimi – це група товарів білизни. Представлена ​​і жіноча, і чоловіча лінії, є також трикотаж, аксесуари, але основне ядро ​​- це білизна. Компанія звикла себе у всьому світі вважати експертом з білизни.

У форматі Calzedonia асортимент залежить від сезону. Осінньо-зимовий сезон – це панчішно-шкарпеткові вироби. Як чоловічі, жіночі, так і дитячі. А в літній сезон це в основному купальники, одяг для пляжу.

Tezenis включає в себе і панчішно-шкарпеткові вироби, і групу білизни. Позиціонується в сегменті середній мінус і розрахований на досить широке коло клієнтів.

Однією з основних наших конкурентних переваг я вважаю ефективну роботу з асортиментом і складськими залишками. Оновлення асортименту та поповнення товарних залишків відбувається щотижня.

Це дозволяє бути постійно актуальним для клієнта як за асортиментом, так і за наявністю ефективного товару, тобто товару, що користується найбільшим попитом.

– Чому обрали розвиток за франчайзингом і покупку франшизи у Calzedonia Group?

– Франчайзинг – це не просто можливість створити свій бізнес, а й шанс отримати досвід, заснований на безлічі проб і помилок, зроблених до тебе.

Я добре знайомий з принципом роботи компанії Calzedonia Group, у якій по всьому світу більше 4000 магазинів. Вона присутня в різних країнах, що доводить її універсальність. Це, мабуть, було основним при ухваленні рішення.

Я також розумів, за яким принципом компанія вибирає франчайзі. Мені цей підхід дуже імпонує. Для компанії ключовий фактор – партнер, який зацікавлений і сфокусований на своєму підприємстві. Багатьом інвесторам, які готові були вкладати досить, щоб відкрити не один-два, а відразу десять магазинів, Calzedonia Group відмовляла, оскільки не бачила достатнього інтересу з їхнього боку до бізнесу, яким вони збираються займатися. Але погоджувалася працювати з бізнесменом, у якого, можливо, це були останні гроші, але який був зацікавлений саме в цьому бізнесі. Тобто цінувала партнера, який буде постійно перебувати в магазині, буде ним займатися.

Інтерес власника, що занурений у бізнес, значно вище, ніж інтерес просто інвестора, який розглядає це як інвестицію в актив, але займатися ним особисто не збирається, а для цього наймає менеджера за зарплату.

– Ви – майстер-франчайзі на території України, а субфраншизу продаєте?

– У нас є така можливість, але ми її не реалізовуємо. Коли відкривали перший магазин, ідея якраз полягала в тому, щоб продавати субфраншизу. Але оскільки ми-імпортери і купуємо нашу продукцію за валюту, то відповідно нам складно уникнути втрат у разі курсових коливань.

З огляду на принцип єдиної цінової політики, у разі якщо гривня втрачає, а всі магазини наші, то і проблеми тільки наші, тобто ми самі вирішуємо: змінити ціни чи терпіти.

Але в разі наявності партнера (субфранчайзі), навіть одного, ми будемо змушені змінити ціни скрізь, аби підтримати рівень маржі партнера. По суті турбота про партнера і непередбачуваність курсу національної валюти нас зупиняють у реалізації субфранчайзингу.

– Які перспективи бачите для себе на українському ринку і для українського ринку взагалі?

– Для себе – дуже райдужні (посміхається). Щодо українського ринку також вважаю, що все буде добре. Це не тільки моя особиста думка, а й думка компаній, які забезпечують нашу роботу на ринку. Наприклад одна з них – УкрСиббанк BNP. Глобальний європейський банк ділиться досить позитивним баченням майбутнього українського ринку. Банківська система очищається, ринок рітейлу трансформується, стає більш конкурентним.

Читайте також – 

Катерина Бякова, бренд FINCH: Пора перестати дивитися на інших і бути обережними

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку