Юрій Ліщук: Як прогрес змінює сучасні магазини і споживачів

Юрій Ліщук: Як прогрес змінює сучасні магазини і споживачів

24.10.2017 10:47
  1575
rau

Директор по роботі з роздрібними мережами Nielsen Україна Юрій Ліщук про те, як розвиток технологій впливає на розвиток рітейлу і яких змін можна чекати в найближчому майбутньому.

Розвиток технологій помітно відбився на світовому секторі роздрібної торгівлі, а зараз починає змінювати і український рітейл. Директор по роботі з роздрібними мережами Nielsen Україна Юрій Ліщук в колонці для порталу Новое время міркує про те, як інновації впливають на бізнес, та які істотні зміни очікують на нас у майбутньому. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

Існує думка, що до 2020 року 30% людської праці будуть виконувати роботи. Озирніться навколо, можливо, через два роки кожен третій буде безробітним. Інновації, гаджети і соціальні мережі все активніше входять у наш побут. Чи зможе рітейл бігти в ногу з часом? Зможе, якщо візьме до уваги істотний вплив майбутніх трендів.

Одним із трендів найближчого майбутнього в роздрібній торгівлі стане “зручність у всьому”. Українському бізнесу пора зрозуміти, що епоха B2B і B2C закінчилася, ми живемо в епоху “від людини до людини”. Уявіть, наскільки зручно було б здійснювати покупки, подорожуючи по віртуальному магазину, сидячи вдома на дивані в окулярах віртуальної реальності, а обрані товари доставлять протягом години.

Роботизація процесів і машинне навчання

Звичка – друга натура, – говорить відоме прислів’я. Наші звички, купівельні переваги і модель поведінки можуть бути оцифровані і проаналізовані. З високою часткою ймовірності ви підете в магазин, який відвідували минулого тижня. З іще більшою часткою ймовірності ви зробите повторну покупку товарів через певний час, який може бути заздалегідь спрогнозований і прорахований роботом.

За глобальними оцінками Nielsen, заснованим на моделюванні ситуацій до 2020 року 20% усіх покупок у світі будуть здійснені через пропоновані пристроями додатки.

Роботи і гаджети заберуть на себе функцію асистента, помічника і планувальника. Робот запропонує зробити звичну покупку товару зі списку, який завчасно підготував під нас, і вибрати найбільш зручний спосіб оплати. Роботи на підставі аналізу даних на смартфонах і планшетах зможуть забрати на себе левову частку рішень і завдань. Цікаво, що роботи зможуть обробляти великий масив інформації про нас і з часом пропонувати нам рішення, яке може виявитися оптимальнішим ніж те, на яке ми здатні.

Інтернет речей і Big Data

У найближчому майбутньому мобільний додаток стане помічником у шопінгу. Додаток визначить найзручніше місце покупки за параметрами і списком товарів, які ви введете завчасно. При вході в магазин ви отримаєте вітальне смс зі списком товарів, які купили минулого разу і пропозицією купити їх зараз. У цьому ж смс магазин покаже порівняння цін в цьому магазині і у конкурента за кутом. Всередині магазину мобільний додаток прокладе маршрут згідно зі списком покупок. Коли ви потягнетеся за банкою кави, ваш фітнес браслет завібрує і повідомить вас, що тиск підскочив і підкаже, що, можливо кава – не найкращий вибір саме сьогодні. У той момент, коли ви відскануєте мобільним пристроєм товар, додаток покаже, скільки ви заощадите, якщо купите аналогічний товар під власною торговою маркою. Якщо ви не знайдете товар на полиці, ви відправите його штрих код через мобільний додаток рітейлеру, і товар автоматично впаде в автозамовлення.

На виході з магазину усі товари буде проскановано безконтактно. Ви вийдете на парковку, де сядете в автомобіль, який сам відвезе вас за заданою адресою. А як щодо того, поки ви п’єте каву на заправній станції, а ваш автомобіль заправляється, оплачує комунальні платежі, віддає плащ у хімчистку і отримує страховку на машину?

В недалекому майбутньому ми будемо жити в “економіці спільного користування”. Всі ми будемо мати платний доступ до загальних ресурсів компаній, людей, країн.

Наприклад – загальний доступ до автомобілів, системи доставок товарів або технологій. Зітруться кордони між країнами, покупки з будь-якої частини світу стануть простішими, грошові перекази швидшими, спілкування моментальним.

Разом з тим, звучить парадоксально, але технологія, ідея і виробничий процес стають не найголовнішими факторами успіху в бізнесі, а всього лише інструментами. Ми вже пережили не одну економічну і фінансову кризу, і ми розуміємо, що живемо в часи нестабільності, коли неможливо спрогнозувати що-небудь. В такому середовищі бізнесу надзвичайно важливо вміти швидко адаптуватися до нової дійсності і змінюватися. Швидкий доступ до даних онлайн і здатність їх аналізувати стають одними з найбільш затребуваних напрямів усередині будь-якого бізнесу. Тепер, щоб стояти на місці, вже недостатньо бігти вперед щосили, потрібно летіти.

Джерело: Новое время

Читайте також –

Інновації в рітейлі: лайфхаки для рітейла, маркетплейсів і постачальників


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку