Довезти з вигодою: як Varus оптимізував свою логістику

Довезти з вигодою: як Varus оптимізував свою логістику

16.12.2019 08:15
  665
Костянтин Симоненко

Як рітейлер з аутсорсинговою моделлю складської логістики зміг скоротити свої витрати з доставки товару і розширити бізнес без найму додаткового персоналу.

Цей матеріал доступний російською мовою

Дефіцит кадрів і постійно зростаючі витрати на персонал – проблеми багатьох галузей української економіки. І ритейл не виняток. Мережам доводиться постійно оптимізувати свої витрати, щоб успішно конкурувати на ринку. В тому числі, знижувати витрати на доставку товару в магазини і обробку вантажів на складах.

Асоціація рітейлерів України і міжнародна логістична компанія K.Hartwall провели спільний workshop, присвячений збільшенню ефективності ланцюга поставок і економії коштів на логістиці. На ньому виступив директор з логістики Varus Юрій Поєнко і поділився досвідом, яким рішенням віддали перевагу і яких результатів вдалося домогтися. RAU вибрала найцікавіше з його виступу.

Модель оптимізації

Ми вже писали про те, як застосування сучасних логістичних рішень дозволило Fozzy Group збільшити пропускну здатність складу на 20%. На відміну від конкурентів, мережа Varus не володіє власними складами, користуючись послугами 3PL-оператора.

Проте, щоб скоротити витрати, компанія також стала застосовувати в своїй роботі ряд рішень, пропонованих міжнародною логістичною компанією K.Hartwall: запровадивши проект використання так званих roll-cage на етапі доставки товару в магазини.

Це спеціальні контейнери на коліщатах, які замінюють палети, в них продукція залишається в цілості й схоронності, і може дуже швидко розміщуватися на торговій полиці. Швидкість забезпечується за рахунок того, що контейнер без застосування спеціального обладнання можна відразу зі складу закочувати в кузов вантажівки і так само викочувати з машини в торговий зал.

Підвищення ефективності роботи магазинів

Якщо для Fozzy Group важлива була оптимізація роботи складу, то Varus при збільшенні оборотів вдалося компенсувати брак персоналу в торгових точках, які працюють в невеликих форматах: до 500 кв. м (штат 26-50 чоловік) і від 500 до 1000 кв. м (штат 32-91 чоловік). «Ми вирішили спробувати застосувати roll-cage саме для магазинів малого формату, оскільки склади у нас орендовані і автотранспорт теж не наш. Тому оптимізація логістики нас цікавила найменше. Головним завданням було: підвищити ефективність роботи магазинів в умовах, коли людських ресурсів не вистачає і вони дуже дорогі», – пояснює директор з логістики Varus Юрій Поєнко.

Компанія тестувала нову систему цілий рік, щоб зробити роботу магазинів більш простою і швидкою. Як показали перші результати, трудовитрати в магазині скоротилися на 20-30%.

«У нас всього 2200 контейнерів і це дозволило скоротити логістичні витрати на 6,3% в тих торгових точках, де вони застосовувалися. Контейнер легко переміщується, в ньому легко сегментувати різні замовлення», – додає Юрій.

Чималу роль в економії зіграв той факт, що мережа змогла піти від використання пакувальної стрейч-плівки, яка могла в процесі перевантаження порватися, розтягнутися і т.д.

Проблеми доставки

Як відомо, ідеальних рішень не буває, тому мережа зіткнулася з низкою проблем. З одного боку, roll-cage дозволяють оптимізувати логістику: якщо раніше для доставки до невеличкого магазину доводилося везти половину або навіть чверть заповненої палети, то тепер ця проблема вирішена. Товар в roll-cage може бути покладений на велику висоту – відповідно, зросла заповнюваність машин.

Співвідношення заповнюваності roll-cage проти палети 0,8, тобто три roll-cage замінюють приблизно 2 палети. У мережі Varus стверджують: в найманому транспорті платять за палето-місце, а оскільки roll-cage менше, плата йде за коефіцієнтом 0,6.

З іншого боку, при малих партіях товару на один магазин виникають проблеми сусідства в одному контейнері продуктів і промтоварів, наприклад, побутової хімії.

«Ми намагалися везти половину контейнера в один магазин, а половину – в інший. Але далися взнаки недоробки нашої комп’ютерної системи і це не вийшло. Тому стали міняти графіки доставки, щоб везти цілий контейнер раз в два дні замість того, щоб підвозити кожен день по половині. І розбивати на продуктову і непродуктову групи», – каже Поєнко.

І то не завжди це виходить – незаповнені до кінця контейнери – одна з проблем логістики у Varus. «Але ми готові возити повітря, аби магазину було добре. У нас є правило: якщо товару в замовленні більше 0,5 палети по масогабариту, ніхто її не чіпає. Це інтуїтивне рішення, ніхто його не прораховував», – стверджує директор з логістики мережі.

Нарешті, не все можна возити в roll-cage. Наприклад, в Varus возять в roll-cage все, крім овочів. Оскільки український ринок упаковки овочів далекий від європейського, і тара у постачальників може бути найрізноманітніша: сітки, мішки, ящики і так далі. У той же час, якщо, наприклад, апельсини приїжджають монопалетами, то немає сенсу перекладати їх в roll-cage.

Використання roll-cage також вимагає спеціальних навичок персоналу. Потрібно брати контейнер з правильного боку, щоб ефективно ним управляти при переміщенні і т. п.

Саме через недосвідченість персоналу трапляються поломки. Але при правильній експлуатації і навченим персоналом застосування подібних технологій дозволяють значно скоротити витрати рітейлерів, а також підвищити швидкість і ефективність роботи.

Читайте також –

З країни тисячі озер: як фінські інновації скорочують логістичні витрати українських рітейлерів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку