Головна > Новини > Новини компаній > Як збільшити пропускну здатність складу на 20% і підвищити ефективність логістики в магазині – досвід Fozzy Group
Як збільшити пропускну здатність складу на 20% і підвищити ефективність логістики в магазині – досвід Fozzy Group

Як збільшити пропускну здатність складу на 20% і підвищити ефективність логістики в магазині – досвід Fozzy Group

Сім років тому найбільший в Україні мультиформатний рітейлер Fozzy Group (роздрібні мережі Сільпо, Le Silpo, Фора, Trash !, аптеки Бiла ромашка і магазини електроніки Ringoo) запустив експериментальний проект по заміні дерев’яних палет на роликові контейнери (roll-cage) при доставці товарів в магазини.

Цей матеріал доступний російською мовою

Зараз близько 40 000 роликових контейнерів використовуються на чотирьох розподільних центрах групи. Про те, як оптимізувати ланцюг поставок, директор з розвитку логістики Тимофій Кравченко розповів під час RAU Logistic Day, організованого Асоціацією рітейлерів України та міжнародною логістичною компанією K.HARTWALL.

Роликові контейнери являють собою металеву конструкцію, зазвичай стандартного розміру палети, з бічними огорожами і роликами. Швидкість доставки забезпечується за рахунок того, що контейнер без застосування спеціального обладнання можна відразу зі складу закочувати в кузов вантажівки і так само викочувати з машини в торговий зал і відразу розміщувати товар на торговій полиці.

Fozzy Group любить впроваджувати інновації, але всі експерименти у нас стартують з пілотних проектів, щоб відпрацювати етапи і процеси, вузькі місця і тільки після цього розширювати нові методики на всю мережу. Проект «роликові контейнери» почався в жовтні 2012 року з невеликого складу в Києві і декількох магазинів, куди стали возити в roll-cage товар, що швидко псується (молоко, сир, ковбаса). Пілот виявився успішним і вже в квітні 2014 року Fozzy Group запустила такий же проект в Харкові та Одесі. У 2015-16 роках до доставок за допомогою роликових контейнерів в Києві і Одесі ми частково додали овочеву групу.

Ефективність в розподільному центрі

Першим «вузьким місцем» для роликових контейнерів є підлога, тільки якщо вона у вас рівна контейнер можна пересувати вручну. Так що готуйтеся до капітального ремонту. Але якщо раніше для заповнення транспорту був потрібен навантажувач, ручний або електричний візок, то тепер потрібен тільки вантажник, який пройшов інструктаж. В результаті застосування нових рішень скоротився час використання складської техніки, а також зросла швидкість завантаження. Тому при збільшенні оборотів Fozzy Group не знадобилося додатково орендувати або купувати навантажувачі, візки та інше обладнання, обходячись тим, що вже є.

Роликові контейнери дозволили нам відмовитися від використання стрейч-плівки, якої традиційно потрібно дуже багато, якщо ви вантажите товар на палети. Крім витрат, це ще дуже погано впливає на екологію. Зараз продукція збирається в roll-cage, вантажник тільки закриває двері контейнера, натягує стрічки і везе вантаж в машину. За рахунок прискорення завантаження автотранспорту підвищилася продуктивність, що дозволило обійтися без додаткового найму персоналу при збільшенні оборотів мережі.

Зокрема, після впровадження roll-cage Fozzy Group вдалося досягти:

  • Скорочення використовуваної складської техніки на 15%
  • Економії на пакувальній плівці і часу обробки вантажу – 18%
  • Скорочення часу на завантаження машин і підвищення пропускної спроможності складу на 20%.

Ефективність під час транспортування

Автотранспорт також довелося трохи переобладнати: в машині контейнери на коліщатах повинні надійно кріпитися ременями до спеціальних рамок або штанг безпеки. Але три roll-cage замінюють приблизно дві палети на підлозі в машині (в середньому співвідношення 1 до 1,5 палети), а товар в roll-cage може бути покладений на велику висоту за допомогою полиці – відповідно, зросла заповнюваність машин. Якщо раніше для доставки до невеличкого магазину доводилося везти половину або навіть чверть палети, то тепер ця проблема вирішена. В результаті для мереж Fozzy Group заповненість транспортної тари і транспорту зросла на 10%.

Крім того, завдяки наявності спеціальної полиці, roll-cage дозволяє складати товар з різним ступенем крихкості в один роликовий контейнер висотою 1,8 м. Навантаження на палети було просто неможливо без ризику пошкодження упаковки. Тепер внизу можна скласти важкий вантаж, а на полиці вище розмістити легший, наприклад, йогурти. В результаті різко скоротилася кількість пошкодженого товару при доставці.

Ефективність в торговому залі

Щоб контейнер безперешкодно з кузова закочувався відразу на склад магазину та далі в торговий зал, нам також довелося переобладнати і самі торгові точки. Десь заважали пороги на вході, десь, наприклад, довелося регулювати висоту дверного отвору. Але новий спосіб доставки дозволив мінімізувати витрати часу на щоденні операції логістики і в самих магазинах. Ми прискорили процес вивантаження автомобіля, а також прискорили і спростили переміщення товарів у торговельному залі.

Наприклад, значно економиться час персоналу торгової точки на пошук і розміщення продукції на полицях. Продавець може бачити весь товар, який знаходиться в роликовому контейнері. У палеті ж все обгорнуте плівкою і як правило частина етикеток на коробках «дивляться» всередину. Так що головний ефект ми отримали навіть не за рахунок економії на складах або під час перевезення товару, а безпосередньо в магазинах за рахунок скорочення списань, а також скорочення на 12% часу продавців (стелажної групи) на пошук товару і зменшення в два рази часу на наповнення стелажа.

На жаль, не все можна возити в roll-cage. Коли Fozzy Group після молочної і ковбасної груп товарів вирішили взятися за переведення на нову систему доставки овочів, виявилося, що це найскладніше. Український ринок упаковки овочів досі далекий від європейського і тара у постачальників може бути найрізноманітніша: сітки, мішки, ящики і безліч інших варіантів. Особливо це стосується “борщової” групи. Якщо сітку з картоплею ще можна поставити в roll-cage, то з капустою це вже проблема і дістати її звідти потім дуже важко і не так швидко. Так що останні три роки ми стали більш активно вести переговори з постачальниками про перехід на більш цивілізовану упаковку їх продукції, як це прийнято в Європі. Багато ще вчаться, але найбільше зручно тим, хто постачає товар в складних ящиках-шоллер.

Читайте також –

Міцний фундамент: правила життя та бізнесу віце-президента з комерційної діяльності Fozzy Group

Про автора