Кожен третій. Українці знову купують кредитну техніку

Кожен третій. Українці знову купують кредитну техніку

24.10.2017 11:06
  385
Ukrainian Retail Association

Банкіри роблять ставку на споживчі кредити. Відмову отримує лише кожен п’ятий покупець.

Споживачі знову звикають жити в борг, пише LIGA.net. Кредит на купівлю електроніки і побутової техніки оформляє кожен третій покупець. У боротьбі за клієнта банкам доводиться конкурувати з фінансовими компаніями. Рітейлери відзначають, що ринок практично досяг стелі. Банкіри з ними не погоджуються і сподіваються на подальше зростання. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

Продажі побутової техніки і електроніки в Україні за перше півріччя зросли на 20% – до 24 млрд грн, повідомили LIGA.net в мережі Ельдорадо. Споживчі кредити на покупку побутової техніки та електроніки беруть близько 30% покупців, розповів директор мережі Алло Валерій Золотухін. «На наш погляд, ринок досяг своєї «стелі» і більше не буде рости», – вважає керівник відділу закупівель мережі Ельдорадо В’ячеслав Склонний. Суми кредитів – від 500 до 100 000 грн, термін – від 10 до 20 місяців.

Банкіри підтверджують тенденцію. Попит на споживчі кредитні продукти за останній рік дійсно сильно зріс, зазначає директор з розвитку роздрібної мережі Альфа-Банку і Укрсоцбанку Олексій Пузняк. Це стосується не тільки POS-кредитування (кредити на місці продажу – point of sale), але і в цілому всього роздрібного сегменту. «За 9 місяців 2017 року обсяг у нас зріс в 1,8 рази, в порівнянні з аналогічним періодом 2016 року, – каже Пузняк. – Причому ми бачимо не сезонне зростання продажів, як раніше, а стабільний приріст приблизно в 20% від місяця до місяця».

Середній чек за товарним кредитом зріс на 10%, по кредитах готівкою – на 20%, розповідають в Альфа-Банку. Причина зростання не тільки в прискоренні інфляції – збільшилася і пропозиція роздрібних кредитів з боку банків. Багато з них переглянули свою кредитну політику в бік роздробу і кредитування МСБ, де погашаємість явно краще, ніж у випадку з великими корпоративні позичальниками.

За даними Нацбанку, до кінця серпня залишки за споживчими кредитами в банках становили 109,5 млрд грн – на 7,9% більше, ніж було в січні-серпні 2016 го. Частина цієї суми (42,793 млрд) – короткострокові кредити до року. Це сукупні кредитні портфелі банків. Останні дані НБУ охоплюють лише 4 місяці 2017 року – за цей період банки видали близько 8 млрд грн нових споживчих кредитів, включаючи карткові позики і іпотеку.

За даними лютневого дослідження компанії GfK, на покупку побутової техніки йдуть 29% всіх споживчих кредитів. У банках кредитуються 96% позичальників, інші користуються послугами фінкомпаній. У лютому на ринку споживчого кредитування лідирували ПриватБанкАльфаОщадбанк та ПУМБ.

«Банки відійшли від політики великих кредитів і зосередилися на цільових програмах з невеликими кредитними лімітами, – розповідає голова правління банку Глобус Сергій Мамедов. – Основні напрямки – іпотека, автокредитування та карткові кредити». Глобус збільшив рітейл-портфель на 700% з 60 млн грн на початок року до 400 млн в кінці третього кварталу, говорить Мамедов.

Конкуренція за нішу POS-кредитування загострилася: в результаті банкопаду частина ринку звільнилася і на неї претендують не тільки банки, а й фінансові компанії, говорить начальник сектора розвитку кредитування і страхування ОТП Банку Ігор Жмуренко.

У ринку споживчого кредитування ще є потенціал для зростання, впевнені опитані банкіри. Великі надії в банках покладають на передсвятковий період, коли купівельна активність населення традиційно зростає.

«Це час максимальних продажів, як у банків, так і торгових мереж. – зазначає Пузняк. – У цей період банки спільно з мережами влаштовують акції для клієнтів, пропонуючи знижки на товари і кредити, а також продукти з пільговим періодом погашення».

Щоб збільшити охоплення споживачів банки кооперуються – один банк продає кредитні продукти іншого, в разі, якщо позичальник не відповідає його вимогам.

«Ми співпрацюємо з банками ПУМБ, Ідея, Альфа, допомагаючи один одному працювати в важкодоступних сегментах, – каже Ігор Жмурченко. – Це ефективно, наприклад, в регіонах або містах присутності одного банку і відсутності іншого».

Джерело: LIGA.net

Читайте також – 

Продажі побутової техніки в Україні зросли на 20%


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку