Спроба номер два: що робили в Україні топи H&M

Спроба номер два: що робили в Україні топи H&M

09.12.2016 09:49
  925
Ukrainian Retail Association

Представники шведського офісу зацікавилися київськими торговими центрами. Ймовірність появи H&M в Україні зросла.

Один з найбільших міжнародних рітейлерів H&M зацікавився українським ринком, пише Олександра Некращук в матеріалі для ЛІГА.net. На цьому тижні керівник з розвитку нових ринків H&M Маттіас Ламберг відвідав Україну, розповіли ЛІГА.net п’ять джерел: два директори торгових центрів, директор девелоперської компанії і два консультанта з нерухомості. “Делегація складалася з двох осіб, протягом трьох днів вони спілкувалися з представниками найбільших торгових центрів”, – розповів консультант з нерухомості, який побажав залишитися неназваним. Шанси, що шведський рітейлер відкриє магазини в Україні, високі.

Довідка. Шведська Hennes & Mauritz AB (розвиває мережу H&M) – одна з найбільших торгових компаній в світі. За даними рітейлера, зараз він управляє мережею з 4135 магазинів у 62 країнах світу. Продажі компанії за 9 місяців цього року – 162 млрд шведських крон ($16,6 млрд), що на 7% більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. За даними дослідження компанії GfK Ukraine, магазини товарів для дому IKEA (46,8% респондентів) і одягу H&M (39,4%) – лідери серед міжнародних мереж, яких не вистачає українцям.

По другому колу

Шведський рітейлер H&M звернув увагу на Україну вдруге. Вперше представники мережі відвідали країну в 2013-му. Тоді всі комунікації йшли через московський офіс. “Текст договорів про відкриття перших магазинів у 2014 році вже було погоджено, але в останній момент рітейлер відмовився від своїх планів”, – розповів співрозмовник ЛІГА.net. За його інформацією, H&M планував відкрити магазини в центрі Києва і в новому торговому центрі Respublika.

Призупинення планів розвитку було пов’язане з початком в Україні Революції Гідності, а також різким падінням рівня життя населення. В H&M довго не відповідали на листи українських девелоперів, а представникам самої компанії заборонили відвідувати Україну через початок воєнних дій на сході країни, повідомив директор великої девелоперської компанії. Зараз можливістю виходу на український ринок займається центральний офіс компанії в Стокгольмі.

Високі шанси

Що робили в Україні представники H&M? У шведській компанії поки не підтверджують інтересу до відкриття торгових точок. “Зараз у H&M немає планів щодо відкриття магазинів в Україні”, – заявив менеджер по зв’язках з громадськістю та ЗМІ мережі H&M Эльназ Барарі.

Співрозмовники ЛІГА.net кажуть, що під час візиту в Україну Маттіас Ламберг оглянув найбільші торгові центри, такі як Ocean Plaza, Lavina, Gulliver та інші. Експерт також ознайомився з проектами декількох споруджуваних ТРЦ. За інформацією співрозмовників ЛІГА.net, компанія зацікавлена в оренді приміщень площею від 2 000 до 4 000 кв м, але остаточне рішення про прихід мережі в Україну не прийнято.

Ймовірність появи мережі в Україні висока. За даними Укрпатенту, у 2008 році бренд H&M зареєстрував в Україні свою торгову марку на компанію “Х енд М Хеннес енд Мауритц АБ”. Але створити сторінку з доменом hm.ua рітейлер не зможе – його володарем, за даними Укрпатенту, вже є не відомий широкій громадськості Олександр Штанько.

Як і більшість інших міжнародних рітейлерів, при виході на нові ринки H&M відкриває відразу кілька магазинів протягом шести-дев’яти місяців, говорить директор департаменту торговельної нерухомості консалтингової компанії Colliers International (Україна) Наталія Кравець. “Однією із вимог міжнародних рітейлерів у наш час є компенсація інвестицій на відкриття магазину з боку орендодавців”, – повідомила вона. У середньому, за підрахунками директора великої мережі, це може коштувати близько $700 за 1 кв м, тобто в один магазин потрібно вкласти $1,4-2,8 млн. Але керівництво українських торгових центрів готове понести такі витрати. “Такому якірному оператору девелопери дуже раді, оскільки H&M гарантовано приверне покупців”, – додає керуючий партнер консалтингової компанії CBRE Сергій Сергієнко. Зростання відвідуваності дозволить керуючій компанії торгового центру підвищити орендні ставки, пояснює він.

Джерело: ЛІГА.net


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку