Тренди комерційної упаковки – 2024 в рішеннях від ККПК: економічність із вражаючим ефектом

Тренди комерційної упаковки – 2024 в рішеннях від ККПК: економічність із вражаючим ефектом

15.01.2024 12:31
  1618
rau

Від звичайних картонних ящиків до смарт-боксів і дизайнерської упаковки от-кутюр: зі стрімким розвитком e-commerce у сегменті поштових відправлень надважливу роль у торгівлі почав відігравати «одяг» для товарів. Тому не дивно, що останні кілька років виробництво пакувальних матеріалів пережило справжній бум, а конструкторські рішення і зовнішній вигляд тари продовжують швидко еволюціонувати.

Як дизайн та якість тари впливає на позиціонування брендів? Чому вдале пакування здатне не лише збільшити обсяг продажів, але й оптимізувати витрати у сфері онлайн-торгівлі? Які інновації на цьому ринку пропонуватимуть виробники упаковки у 2024 році? Про це розповів заступник директора департаменту продажів картону та упаковки Київського картонно-паперового комбінату Андрій Ребро.

– Чому в сучасному світі упаковка стала ключовим фактором успіху у сфері e-commerce?

– Виробникові потрібно доставити свій товар до кінцевого споживача цілим та неушкодженим. Тож тара, яка може забезпечити якісне перевезення, є одним з найважливіших чинників успішної комерції.

Адже за приблизно рівних умов (ціни, якості, асортименту продукції) єдине поле, на якому продавці здатні конкурувати, – це упаковка: її брендування, конструкція, дизайн. Ті бізнесмени, хто вчасно зрозумів важливість цього маркетингового інструменту, вже мають успішні інтернет-майданчики для реалізації своєї продукції.

Україна лише починає впроваджувати пакувальні тренди, які вже декілька років визначають розвиток європейського ринку. Тривалий час у нашій країні постачальники не мали жодної альтернативи звичайним картонним ящикам, які перед транспортуванням заклеювали скотчем. І попиту на будь-які зміни в цій сфері донедавна не існувало, оскільки ані продавці, ані поштові оператори навіть не усвідомлювали цієї потреби.

Уявна економія на дешевому пакуванні врешті часто оберталась для комерсантів суттєвими втратами. Наприклад, боєм скляних пляшок із алкогольними напоями, додатковими витратами на захисні матеріали і вкладиші, утворенням великої кількості відходів, що потребували утилізації, та незадоволеними сервісом покупцями.

– Як оптимізація упаковки допомагає підвищити конверсію онлайн-торгівлі та мінімізувати час обробки замовлень?

– В e-commerce виділяють декілька ключових сегментів: одяг, електроніка, книжки, парфумерія і побутова хімія, продукти харчування, алкоголь. І для кожної з цих груп товарів застосовують спеціальне, адаптоване під неї пакування. При цьому мінімізують використання полімерної плівки і скотчу на користь більш екологічних матеріалів – картону та гофрокартону, а також відривних стрічок та клею постійної липкості. Така зміна конструкції дозволяє не лише зменшити негативний вплив на довкілля, скоротити на 99% втрати крихкого вантажу під час транспортування, а й заощадити на зворотному відправленні товарів. І це доводять успішно реалізовані проекти для передових компаній: Нова пошта, Meest Пошта, EVA, Аврора вже відчули зазначені переваги.

– Як упаковка може підвищити продуктивність інтернет-магазину без збільшення операційних витрат?

– Зменшення витрат часу й людського ресурсу на пакування – основна вимога до сучасної тари. Відомо, що пандемія коронавірусу спричинила бум в електронній комерції. Кількість замовлень суттєво зросла, і, як наслідок, виник дефіцит працівників для їх обслуговування. Тому на перший план вийшло питання підвищення ефективності операційних процесів, і наша продукція значною мірою сприяла його вирішенню.

Наприклад, у онлайн-магазину Exist.Ua після впровадження запропонованого нами пакування у форматі commerce box швидкість обробки замовлень збільшилась удвічі. Це дозволило компанії не лише відмовитись від залучення додаткового персоналу, а й значно підвищити результативність роботи.

– Як трансформувати упаковку в рекламну площу без додаткових витрат?

 – Зовнішнє пакування будь-якого товару – це фактично готовий дисплей для позиціонування бренду і донесення інформації. Наприклад, Нова пошта для підтримки ЗСУ розмістила на своїх боксах гасло «Запакуй небо». Клієнт розуміє, що частина коштів від продажу кожної упаковки з ексклюзивної лімітованої серії йде на закупівлю дронів для армії.

Подібний крос-сейл дозволяє будь-якому поштовому операторові або ж виробнику отримати додатковий дохід, не збільшуючи маркетинговий бюджет, і надає покупцеві варіативність вибору. 

– Як пакування впливає на цінність товару для кінцевого споживача?

– В електронній комерції всі витрати в підсумку лягають саме на кінцевого споживача. Звісно, він буде готовий платити більше, якщо його цілком задовольнив процес купівлі: товар прибув своєчасно, в повній комплектації, у зручному і привабливому пакуванні без пошкоджень.

В Україні розвиток напряму e-commerce фактично розпочався з продажу гаджетів. Проте компанії-продавці в кращому разі вкладали їх у додаткову зовнішню коробку, здебільшого ж відправляли замовнику в «рідній» упаковці, загорнувши її в чорну полімерну плівку та закріпивши скотчем. Імовірність пошкодження такого пакунка, жодним чином не пристосованого до жорстких умов сортування і поштового перевезення, сягала 50%. Сьогодні ж використання commerce box звело ці ризики до мінімуму і знизило потенційну кількість претензій щодо незадовільного сервісу.

– Як обрати упаковку для крихкої, тендітної продукції? Які існують спеціалізовані рішення для окремих видів товарів?

– Найпоширеніший у світі вид пакування для товарів, придбаних через інтернет, – упаковка easy box. Конструкція дозволяє дуже швидко сформувати тару за рахунок самозбірного дна з фіксацією від стороннього доступу та запечатати її за допомогою клейкої смужки PSA. Щоб відкрити таку упаковку, використовується відривна стрічка Tear tape.

Однак у сегменті продажу алкогольних напоїв, через різноманіття форм скляної тари, виникли запити на розробку більш індивідуальних рішень. Тому Київський КПК виготовив декілька оптимальних типів пакування – для пляшок вина, ігристого та будь-яких інших напоїв.

А в разі, коли йдеться про нестандартну форму (скажімо, покупець замовляє  одразу дві чи три пляшки різних напоїв), фахівці ККПК пропонують розробку, що вже добре зарекомендувала себе у світовій практиці: універсальне пакування, яке гарантує доставку будь-якого набору пляшок до споживача цілим і неушкодженим. Додатковий раціональний аргумент на користь цієї упаковки – економічність, адже кожен вміщений у ній товар не вважається окремим замовленням. Покупець заплатить лише за одну доставку. Це вигідно і клієнту, і продавцеві.

За аналогією на комбінаті було розроблено і формат контейнера для пива, який однаково придатний для жерстяних банок різної форми та об’єму.

Важливо, що внутрішню капсулу бокса можна зробити кольоровою, нанести на неї логотип виробника, написи тощо. Таке оформлення – останнє віяння «пакувальної моди», яке тільки починає впроваджуватись в Україні, але вже здобуло світову популярність.

Варто зауважити, що нові конструкторські ідеї від Київського КПК не обмежуються тарою для напоїв. Зокрема, нами було розроблено й успішно впроваджено пакувальні рішення для відправлення книжок, придбаних в інтернет-магазинах.

– Як гарне пакування сприяє створенню WOW-ефекту для клієнтів?

– Безперечно, упаковка впливає на сприйняття товару й продавця. Важко не погодитися з тим, що, отримавши досить коштовне відправлення (наприклад, телефон за 15-20 тисяч грн) у чорному поліетилені, покупець розуміє: магазин заощаджує на власних клієнтах. Зовсім протилежна думка виникає, якщо продукт надходить запакованим зручно й красиво: формується почуття поваги та довіри до бренду, який по-справжньому цінує своїх споживачів. На хвилі позитивних емоцій у покупця виникає бажання зробити повторне замовлення.

Правильний вибір пакування може навіть стати одним з ключових чинників побудови успішної бізнес-стратегії. Наприклад, виробники можуть передбачати певні знижки для інтернет-майданчиків, що використовують якісну, оригінальну та привабливу упаковку, яка відповідає цінностям їхніх брендів. До того ж надійність упаковки та лояльність до бренду опосередковано впливає і на вибір способу оплати товару. Якщо покупець упевнений, що отримає замовлення вчасно і непошкодженим, він більш охоче здійснить передоплату продукції. Що, безумовно, вигідно постачальнику.

Які перспективи розвитку напряму паковання ecommerce в Україні?

– Сьогодні представники вітчизняного бізнесу лише починають усвідомлювати, що у сфері онлайн-торгівлі упаковка нового покоління має багато плюсів і є вигідним рішенням для всіх сторін, залучених до операційних процесів: виробника, рітейлера, транспортної компанії та адресата. Тому, безумовно, саме за цим напрямом – майбутнє картонно-паперової індустрії.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку