Топ-10 продуктових мереж України за сумарною торговельною площею
Хоча найбільше магазинів належіть концерну АТБ, по площі впевнено лідирує Fozzy Group. На третьому місці – METRO Cash&Carry Ukraine.
Дослідницька компанія GT Partners Ukraine презентувала свою чергову доповідь. На цей раз фахівці компанії склали топ-10 продуктових мереж України за сумарної торговельної площі. Попереднє дослідження, нагадаємо, було присвячено кількості магазинів у рітейлерів, а також зміні цього параметра за 2016 рік.
У нинішній доповіді проаналізовано торгову площу 120 провідних FMCG-рітейлерів України. І якщо порівнювати з кількістю магазинів, то лідери в топ-10 продуктових мереж країни за площею виглядають трохи інакше. Хоча перші дві компанії займають ті ж компанії: АТБ і Fozzy Group, але тепер вони помінялися місцями. Лідирує Fozzy Group (бренди Сільпо, Fozzy Cash&Carry, Thrash!, Фора, Le Silpo), друге місце з єдиним брендом АТБ займає АТБ-Маркет. Сумарна площа Fozzy з 530 торговими точками склала 537 200 кв. м, АТБ з 835 магазинами – 370 400 кв. м. У METRO Cash&Carry Ukraine (торгові марки METRO, Бери-Вези) – 26 торгових об’єкта сумарною площею 183 000 кв. м. Також до п’ятірки увійшли Таврія В – 143 600 кв. м при 75 магазинах різного формату під брендами Таврія В і Космос, і Фуршет – 81 магазин загальною торговою площею 127 000 кв. м.
Наступні п’ять позицій, не потрапивши до топ-10 продуктових мереж, зайняли компанії Омега (ТМ VARUS), Альянс Маркет (Фреш, Арсен, Квартал, Союз, Євротек), ПАККО-Холдинг (Вопак, Пакко), BILLA-Україна і Volwest Group (Наш Край).
Також у дослідженні наводяться дані щодо зміни площ провідних рітейлерів. Лідери і тут незмінні: найбільше наростив площі АТБ-Маркет – 34 000 кв. м. Майже в два рази відстала від нього Fozzy Group – 16 250 кв. м. Втім, треба пам’ятати, що у минулому році АТБ закрила операцію з купівлі частини мережі Барвінок, в той час як її найближчий конкурент подібних великих придбань не робив.
Інші продемонстрували куди більш скромні показники зростання.
У той же час, багато які мережі в минулому році проводили переформатування своїх магазинів, що, відповідно, призводило й до зміни торгових площ. Скажімо, ЕКО-Маркет за 2016-й збільшив кількість об’єктів на вісім, але сумарна торгова площа збільшилась всього на 855 кв. м (на 0,9%), оскільки ряд маркетів компанія закрила. Зате магазини в новій концепції дещо змінили асортимент і розраховані на більш платоспроможних покупців.
Є в списку топ-10 продуктових мереж і компанії, які скоротили свої сумарні торгові площі. Але аналізуючи ці дані, варто пам’ятати, що, наприклад, METRO Cash&Carry Ukraine тільки в минулому році списало з балансу торгові точки, що залишилися на непідконтрольних Україні окремих районах Донецької і Луганської областей. Більшість інших рітейлерів відобразили втрати в ОРДЛО і Криму раніше. З іншого боку, деякі старожили ринку дійсно закривають стали нерентабельними магазини і концентруються на розвитку в пріоритетних регіонах.
Також варто зазначити, що скорочення площ Альянс-Маркет також пов’язано з продажем мережі Барвінок, а втрати Фуршету пов’язані не тільки з закриттям і реконструкцією магазинів, але і визнанням втрати контролю над частиною активів в ОРДЛО і Криму.
Повну версію дослідження можна придбати на сайті Allretail.ua
Читайте також –