ТОП-10 fashion-рітейлерів України за площею (зарубіжні бренди)

ТОП-10 fashion-рітейлерів України за площею (зарубіжні бренди)

30.08.2017 09:00
  8094
Виктор Нагорский

Компанії сфери роздрібної торгівлі, що розвивають закордонні бренди в Україні, та орендують найбільші площі.

RAU починає цикл публікацій про найбільших fashion-рітейлерів України. Перша стаття присвячена зарубіжним компаніям, що працюють на українському ринку, а також вітчизняним рітейлерам, які розвивають міжнародні бренди по франшизі. Частина з них номінована на премію Retail & Development Awards в номінації “Якорний fashion-орендар року”.

У рейтингу не представлені компанії, що розвивають мережі українських брендів одягу, рітейлери, які спеціалізуються виключно на продажу взуття, а також спортивні бренди. Компаніям цих сегментів будуть присвячені окремі публікації. Також до рейтингу не потрапили мережі з російським капіталом, які відмовилися надавати інформацію про кількість магазинів і їх загальної площі.

Рейтинг складений на основі даних, зібраних і консолідованих редакцією Асоціації рітейлерів України за допомогою опитування рітейлерів, торгових центрів, консалтингових і брокерських компаній, а також з використанням інформації з відкритих джерел. Місця в рейтингу розподілені виходячи з сумарної торговельної площі всіх магазинів компанії в Україні.

  1. LPP (Польща)

Польська компанія LPP S.A. була створена в 1995 році, а перший магазин (Reserved) відкрила в 2000-му. Зараз вона розвиває мережі магазинів під брендами Reserved, House, Mohito, Cropp, Sinsay в 18 країнах Центральної та Східної Європи. Станом на початок 2017 року компанія управляла 1700 магазинами загальною площею більше 920 000 кв. м.

В Україні мережу LPP розвиває дочірнє підприємство «ЛПП Україна». Перший магазин рітейлера в країні відкрився в 2003 році, а вже зараз в Україні працює 75 торгових точок загальною площею понад 38 000 кв. м. На початку року LPP також заявляв про намір орендувати мінімум 8 000 кв. м площ в Україні для відкриття своїх магазинів в 2017 році. Бажання розвивати українську мережу рітейлера не дивує. Як писав Інтерфакс-Україна, в 2016 році LPP наростила доходи від продажів в Україні майже на 20% – до PLN225,55 млн (близько $ 55,19 млн).

2. Inditex (Іспанія)

Іспанська Inditex Group була заснована в 1963 році. Зараз – це один із найбільших міжнародних fashionрітейлерів. Близько 7000 магазинів групи працюють в більш ніж 90 країнах світу.

На ринку України Inditex Group представлена з 2008 року брендами Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho і Uterque. На початку 2017 року компанія вперше закрила магазин ZARA в Україні, однак натомість відкрила ще шість. Після відкриття магазинів в столичному ТРЦ Lavina Mall кількість торгових об’єктів Inditex в країні зросла до 58, а їх загальна площа перевищила 38 000 кв. м.

3. INTERTOP Ukraine

INTERTOP Ukraine – найбільша українська компанія з загальної площі магазинів. Розвиває мережі одягу і взуття з 1994 року. Зараз під управлінням групи знаходиться вже 13 fashion-мереж під різними брендами, а також онлайн-магазини intertop.ua, ecco.com.ua і plato.ua.

За підсумками 2016 року загальна площа магазинів INTERTOP Ukraine скоротилася на 6 000 кв. м, що в першу чергу було пов’язано із закриттям магазинів Plato, а також оптимізацією через загальної економічної ситуації в країні. Втім, у компанії запевняють, що при цьому частина клієнтів перейшла в онлайн, а вже в 2017-му група відновила активний розвиток мереж та за підсумками року планує знову збільшити свою сумарну торгову площу.

Відзначимо, що INTERTOP займає лідерські позиції не тільки в Україні, а й за кордоном. У Казахстані компанія успішно розвиває мережі INTERTOP, Clarks, Geox, Lee & Wrangler, Timberland, Armani Jeans і Armani Exchange.

4. ARGO Retail (Україна)

Компанія ARGO була заснована в 1991 році, а в 1992-му в Києві відкрився один із перших і найбільш відомих її магазинів – Lee&Wrangler. У 2001 році рітейлер вперше вийшов за межі столиці, відкривши магазин Benetton в Дніпрі. До 2017 року ARGO зросла до однієї з найбільших fashion-груп в країні. Більше 60 торгових точок компанії працюють в шести містах України – Києві, Чернігові, Харкові, Одесі, Дніпрі та Львові. Серед брендів, представлених ARGO в Україні – всесвітньо відомі Benetton, ALDO, Parfois, Promod, ZIPPY, Penti, Orsay, Desigual, Piazza Italia, Vero Moda, Jack&Jones, MANGO, OVS Kids, Only, Lee Cooper, Kenvelo і інші. У поточному році компанія продовжила активно розвиватися. Зокрема – відкрила відразу сім нових магазинів в столичному ТРЦ Lavina Mall. Також компанія вже запустила бренди Scotch&Soda і Liu Jo, а ще має намір відкрити двоповерховий ARGO в рітейл-парку Петрівка.

5. MD Group Україна)

Незважаючи на відсутність точних даних по орендованих компанією торговим площам, MD Group – найбільший за кількістю магазинів fashion-рітейлер в Україні, що працює на ринку більше 15 років. Незважаючи на те, що компанія втратила чимало магазинів в Криму і на Східній Україні, а також закрила частину неефективних торгових точок в період економічної турбулентності 2014-15 років, група продовжує зростати. З 2013 року MD Group розширив свою флагманської мережу – Oodji – в півтора рази, майже до 70 магазинів. При цьому компанія не тільки розвиває існуючі бренди, але і заводить в Україну нові. Зовсім недавно стало відомо про плани рітейлера вивести в Україну американський бренд спортивного одягу Under Armour.

Відзначимо, що компанія продовжує розвиватися не тільки в нашій країні, а й за її межами. Зокрема – на ринку Казахстану, де вже представлена ​​з такими брендами як Tommy Hilfiger, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear і Walker. За неофіційними даними, восени цього року MD Group також планує відкриття в Астані першого магазину бренду Diesel, а в 2018 році – бренду REPLEY.

6. Colin’s (Туреччина)

Colin’s виріс з маленької турецької компанії Ergolou Clothing, заснованої в 1983 році братами Ерголу, які займалися пошиттям верхнього одягу. У 1992-му році, на базі Ergolou Clothing була зареєстрована марка Colin’s, яка зуміла в найкоротші терміни отримати визнання не тільки в Туреччині, але і за кордоном. Зараз компанія – один з лідерів у виробництві джинсового одягу в Європі.

На український ринок Colin’s вийшов в 1996 році і на піку свого розвитку налічував 95 торгових точок в країні. Однак анексія Криму Росією, бойові дії в окремих районах Донецької та Луганської областів, а також економічна криза, змусили керівництво компанії згорнути мережу на третину. З 2016-му ритейлер закрив ще три магазини формату Outlet, мотивувавши це нерентабельністю розміщення даних точок продажів. Таким чином, до початку року мережа COLIN’S в Україні налічувала 60 магазинів загальною площею 21 000 кв. м. Проте, компанія не зупиняється в розвитку, продовжуючи програму оновлення магазинів і зберігаючи плани по відкриттю магазинів в нових торговельних центрах.

7. LC Waikiki (Туреччина)

Ще один турецький бренд – LC Waikiki – одна з найбільш динамічних ритейл-компаній в країні. Торгова марка, заснована в 1985 році у Франції, була придбана турецькою Taha Group в 1997-му. За цей час рітейлер став №1 в Туреччині і почав активну міжнародну експансію. Зараз в мережі більше 750 магазинів в 36 країнах світу і до 2023 року в планах компанії збільшити їх кількість до 500 в Туреччині і до 1000 магазинів за її межами.

На український ринок компанія вийшла в 2013-му, а найбільш активно розвивалася в минулому році, коли українська мережа LC Waikiki виросла в 2,3 рази за загальною площею. Активний розвиток мережі продовжився і в цьому році: нові торгові об’єкти LC Waikiki вже відкрилися в Полтаві та Кривому Розі, а навесні компанія запустила перший у країні магазин формату Outlet. Всього ж, до кінця 2017 го турецька ритейлер планує розширити мережу до 27 торговельних об’єктів в Україні і вивести в країну лінійку товарів для будинку – LC Waikiki Home.

8. Fiba Retail Ukraine (Туреччина)

Турецька компанія Fiba Retail в Україні представлена ​​двома культовими брендами одягу – британським Marks&Spencer і американським GAP. Marks&Spencer вийшов на український ринок в 2007 році і був одним з перших міжнародних універмагів одягу, які з’явилися в країні. Спочатку представники бренду в Україні планували відкривати по чотири магазини в рік, проте економічна криза 2008-го змусила компанію істотно відкоригувати плани. Приблизно та ж доля спіткала і бренд GAP, виведений на ринок в 2011-му. В умовах політико-економічної нестабільності в країні турки не ризикують інвестувати у відкриття магазинів. У 2016 році Fiba Retail не запуститься в країні жодної нової торгової точки.

9. Ultra Group (Україна)

Група Ultra була заснована в 1996 році в Одесі, а перші монобрендові бутіки в Києві відкрила в 2000-му. Зараз власна роздрібна мережа компанії нараховує вже більше 60 торгових точок таких брендів як Levis, Guess, Lagerfeld, Baldinini і Pierre Cardin. В цьому році компанія продовжила активно розвиватися. Влітку Ultra Group вивела на український ринок британський бренд одягу Superdry, а восени планує відкриття монобрендового бутика HUGO BOSS в столичному торгово-розважальному центрі Ocean Plaza. У найближчий рік компанія має намір відкрити ще три магазини HUGO BOSS, а також розвивати онлайн-продажу бренду.

10. TOP SECRET

Польський бренд casual одягу, взуття та аксесуарів для чоловіків і жінок TOP SECRET був створений в 2002 році. У 2003 році компанія почала розвивати мережу за франчайзинговою схемою в Польщі, а вже в 2004-му вийшла на ринки Словаччини, Чехії та Литви. Розвитком мережі магазинів в Україні займається компанія Бета-Реда Україна. З 2005 року, коли Top Secret вийшла на український ринок, мережа магазинів бренду зросла до 37 і продовжує розвиватися. У минулому році компанія відкрила п’ять нових магазинів, а сумарна площа торгових точок мережі збільшилася на 10% – до 5 600 кв. м.

 

Бонус: мал да удал

Впритул за лідируючої десяткою розташувалися ще чотири великі компанії, які успішно працюють в Україні. Розрив між топ-10 та їх «переслідувачами» порівняно невеликий, і відкриття декількох великих магазинів здатне змінити розстановку в першій десятці fashion-рітейлерів України.

Helen Marlen Group (Україна)

Helen Marlen Group – один з найбільших в Україні рітейлерів одягу, взуття та аксесуарів в premium-сегменті. Історія компанія починалася з мультибрендового магазину взуття та аксесуарів, який засновники Helen Marlen – подружжя Оксана та Михайло Кавицькі – відкрили в 1994 році в центрі Києва. Майже за 20 років існування їх бізнес виріс до найбільшої мережі магазинів одягу premium-сегмента. До початку 2014-го Helen Marlen Group об’єднувала більше 20-ти торгових об’єктів, проте в 2014-му ритейлер був змушений закрити третину своїх магазинів. Таке рішення Михайло Кавицький пояснював критичним падінням трафіку цільових покупців в центрі Києва і високими орендними ставками. Втім, в компанії не опустили руки і незабаром повернулися до зростання. З 2016-му Helen Marlen Group відкрив чоловічий зону в Mandarin Plaza, великий корнер в ЦУМі, а також аутлет-магазин в Мануфактурі.

New Yorker (Німеччина)

Бренд New Yorker був заснований в 1971 році в Німеччині, а зараз налічує більше тисячі магазинів в 40 країнах світу. На українському ринку компанія працює з 2011 року, коли відкрила перший магазин в столичному торгово-розважальному центрі Sky Mall. Відразу після виходу в Україну топ-менеджмент New Yorker заявляв про плани відкрити в Україні 50 магазинів. Однак через шість років мережа New Yorker в країні налічує лише п’ять торгових точок, розташованих в Києві, Одесі, Кривому Розі та Сумах. В кінці серпня перший магазин бренду відкрився у Львові. Раніше консалтингова компанія JLL повідомляла, що рітейлер орендував понад 1000 кв. м для відкриття у львівському ТРЦ Victoria Gardens.

Анвіком (Україна)

Компанія Анвіком працює на українському ринку вже більше десяти років і зараз управляє однією з найбільших в країні мереж магазинів нижньої білизни під брендами Milavitsa, SILENZA і Naturel by SILENZA. Цього року рітейлер почав розвиток нового мультибрендового формату – brabrabra. Перший магазин був відкритий на місці флагманської торгової точки Milavitsa в столичному торгово-розважальному центрі Ocean Plaza. У новому форматі компанія істотно змінила дизайн і розширила асортимент – в brabrabra представлені бренди Milavitsa LAUMA, Sunny Ocean і інші. Мережу brabrabra Анвіком планує розвивати в кращих торгівельних центрах міст-мільйонників – торгові точки нового формату будуть відкриватися на місці магазинів Milavitsa. До кінця 2017 планується переформатувати до шести магазинів.

KarKat Fashion (Естонія)

Естонська компанія KarKat Fashion була створена в 2012 році і з того часу вивела на український ринок три бренди іспанської Grupo Cortefiel – Springfield, Women’s Secret і Pedro del Hierro. Крім цього, компанія відкрила в столичному ТРК Проспект мультибрендовий універмаг українських дизайнерів modateka Names’UA. У минулому році компанія відкрила нові торгові точки в дніпровському МОСТ-Сіті, а також столичному ЦУМ і торговому центрі Піраміда. Таким чином, сумарна площа магазинів мережі в Україні за минулий рік збільшилася більш ніж на 10%. У 2015 році KarKat Fashion планувала вивести на український ринок ще один бренд – Сortefiel. Однак перенесення відкриття столичного ТРЦ Respublika, в якому повинен був знаходитися магазин бренду, змусив компанію коригувати плани. Втім, незважаючи на непросту ситуацію в країні в останні роки, керівництво компанії не відмовляється від раніше поставлених цілей по відкриттю магазинів і має намір наростити загальну кількість торгових точок в Україні до 50.

Читайте також-

Стороннім вхід дозволено: іноземні бренди знову цікавляться Україною


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку