Дослідження Euromonitor: середній клас йде в дискаунтери
Аналітики фіксують зміни в споживчих вподобаннях у продуктовому рітейлі.
Як пише Комерсант з посиланням на дослідження Euromonitor, дискаунтери все більше перетворюються з магазинів для бідних в місця, де скуповується середній клас. Так, у Великобританії кожен третій покупець бюджетних супермаркетів Aldi та Lidl належить до середнього або заможного класу. В першу чергу це пов’язано з прагненням людей зберегти свій рівень життя з огляду на постійне зростання цін.
Згідно з доповіддю GlobalData, сегмент продуктових дискаунтерів в Великобританії зростає швидше, ніж будь-коли. З 2012 по 2017 рік він зріс на 74,2%, до 23,9 млрд фунтів стерлінгів. У найближчі п’ять років він повинен вирости ще на 34,4%. Однією з причин такої тенденції в розвинених країнах аналітики вважають зростання інтересу середнього класу до продуктових дискаунтерів.
Якщо в країнах, що розвиваються, наприклад Китаї та Індії, середній клас збільшується високими темпами, що сприяє зростанню попиту на товари і послуги більш високого класу, то в багатьох розвинених країнах ситуація інша.
Після фінансової кризи 2008-2010 років середній клас прагне підтримувати свій рівень життя в умовах підвищення цін і скорочення доходів.
На це вказує і доповідь дослідницької компанії Euromonitor International. Згідно з її висновками, це є одним з найважливіших трендів, які визначатимуть розвиток ринку споживчих товарів до 2030 року.
На думку авторів дослідження, така тенденція спостерігається в усіх сферах життя – від нерухомості до покупки одягу і продуктів харчування.
У той час як в цілому рітейлери пережили падіння на 3% в період з 2011 по 2016 рік, бюджетні рітейлери в цей же період зросли на 28%.
Згідно з опитуванням, проведеним британським журналом The Grocer, 31% покупців популярних дискаунтерів Aldi та Lidl в країні – люди, що належать до середнього класу або вище. Ще 28% покупців цих магазинів відносяться до категорії, що знаходиться на нижній межі середнього класу. У цьому випадку, на думку експертів, позначилося відразу два чинники – зростаюче бажання середнього класу заощадити, а також розширення асортименту в цих магазинах. Вони почали продавати товари більш високого класу.
У цьому році німецький дискаунтер Lidl вийшов і на американський ринок – середній клас в США стикається з тими ж проблемами щодо збереження рівня життя, що і середній клас в Європі. Уже зараз в США працює близько 30 магазинів Lidl, до кінця року їх число має зрости до 100. У Aldi в США вже діє 2500 магазинів. За оцінкою консалтингової компанії Bain, в США цей магазин так само користується популярністю у представників середнього класу.
Аналітик компанії Shore Capital Клайв Блек вважає, що це частина однієї з найбільших змін споживчої поведінки, яку ми бачимо в цьому поколінні.
«У відповідь на кризу, пов’язану з підвищенням вартості життя, багато сімей з доходами рівня середнього класу стали закуповуватися в більш дешевих магазинах», – говорить експерт.
Джерело: Комерсант
Читайте також –
Дискаунтери змінюють світовий рітейл: як вижити класичним форматам