Соціальна дистанція: як віддалено з’ясувати, чи можна довіряти контрагенту

Соціальна дистанція: як віддалено з’ясувати, чи можна довіряти контрагенту

17.06.2020 08:00
  142
rau

Як найбільша торговельна мережа України АТБ перевіряє підрядників і потенційних партнерів, на що звертає увагу, і які інструменти використовує.

Система перевірки контрагентів YouControl інтенсивно розвивається протягом шести років, а за час карантину сервіс додав багато значимого функціоналу для компаній, що працюють дистанційно. Цей функціонал залишається актуальним і зараз, адже він дозволяє перевіряти іноземних постачальників, моніторити персонал і потенційних співробітників, а також існуючих і потенційних контрагентів. Таким чином з ним і працюють в мережі АТБ.

В основу карантинних нововведень в системі перевірки контрагентів YouControl лягли актуальні для бізнесу питання, серед яких:

  • швидкість прийняття рішення про закупівлі;
  • питання про ризики неповернення боргу або коштів за товар, який було надано у кредит;
  • організація роботи відділу закупівель і служби безпеки;
  • найм персоналу та моніторинг змін в його діяльності віддалено;
  • перевірка іноземних постачальників.

За словами Сергія Демченка, PR-директора мережі супермаркетів АТБ, найактуальнішими на час карантину для них стали можливості системи у вигляді огляду повного досьє юридичної особи. «Зокрема, це перевірка фінансової звітності підприємства, наявність даних в реєстрі судових рішень, уточнення реєстраційних даних, а також пошук пов’язаних осіб. Ще ми перевіряємо, що знаходиться у власності підприємства, а також дані ЗЕД», – говорить він. Крім того, компанія займається перевіркою фізичних осіб, моніторингом контрагентів, який включає щоденну обробку інформації, що надходить. Список контрагентів мережі супермаркетів АТБ становить 1600 компаній. Таким же чином мережа перевіряє учасників тендерів та інших потенційних контрагентів.

Як це працює

Фахівці служби безпеки АТБ поділилися своїм методом перевірки контрагентів, який дозволяє їм виявити можливих недобросовісних підрядників.

Серед інструментів, які постійно використовують в АТБ:

  • моніторинг контрагентів;
  • моніторинг фізосіб;
  • заналіз в’язку між компаніями та їх засновниками;
  • огляд досьє компанії, де відображуються ризик-фактори – від статусу компанія (працює або в процесі ліквідації або банкрутства) до наявності санкцій.

Не так давно рітейлер зміг уникнути укладення договору з недобросовісним контрагентом. При перевірці в системі YouControl ТОВ «А» були виявлені невідповідності виду діяльності з видом надаваних послуг і товарів за такими ризик-факторами:

  • невідповідність заявленої інформації щодо участі в державних тендерах;
  • проблеми, відображені у фінансовій звітності;
  • відсутність персоналу при заявленому статусі компанії як працюючої;
  • за адресою реєстрації компанії знаходиться ще понад 20 зареєстрованих підприємств;
  • на директора були оформлені ще 5 підприємств.

На підставі таких даних у АТБ вирішили відмовити підприємству у співпраці. «Побоювання підтвердилися, так як через деякий час в реєстрі судових рішень було опубліковано рішення суду в рамках кримінальної справи проти посадових осіб цього підприємства за фактом фіктивного підприємництва», – повідомляють в прес-службі компанії.

Перевіряй дистанційно

Для ефективної роботи компаній віддалено команда сервісу перевірки контрагентів YouControl оперативно розробила ряд інструментів. Серед них “Кредитний ліміт”, алгоритм якого на основі фінансових даних розраховує, який обсяг коштів можна надати в кредит. Такий інструмент є особливо актуальним, коли необхідно швидко зрозуміти – чи зможе компанія розплатитися за плановані відвантаження товару.

Карантин змінив список постійних постачальників, в тому числі зарубіжних, адже епідемія викликала й економічну кризу, що стала для деяких компаній серйозним випробуванням. Тому був розроблений і впроваджений пошук YouControl в іноземних реєстрах. Він дозволяє перевірити інформацію про компанії в 19 країнах ЄС, а також у Великобританії.

Інструмент Групи полегшує процес передачі даних. Таким чином можна ділитися дистанційно з колегами «чорними» списками контрагентів або ж навпакинадійними контактами, що значно зменшує ризики компанії співпраці з ненадійними постачальниками.

Моніторинг фізосіб, впроваджений в кінці квітня, допоможе бачити зміни в діяльності та житті людини. В умовах постійної віддаленої роботи важливо мати інструмент, що дозволяє отримувати актуальну інформацію про наявність або появу боргів, штрафів, судових рішень та інших фактів, які можуть вплинути на роботу людину і компаніюроботодавця.

У нинішній ситуації, коли багато компаній виявилися в тупику та відчувають брак коштів, критично важливо ретельно підходити до питання партнерства з новими контрагентами. Адже навіть надійний до карантину постачальник або дистриб’ютор після вимушеного простою може виявитися в скрутному становищі, через що вже не бути здатним виконувати свої обіцянки. Перевірка потенційних партнерів за допомогою різних інструментів, серед яких і описаний в цьому матеріалі, допоможе рітейлерам уникнути фінансових втрат і підвищить безпеку роботи.

Читайте також –

Безпека інтернет-магазину: що і чому потрібно захищати


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Вже в цьому році в західному регіоні України відкриються три нових ТРЦ та розпочнеться будівництво ще трьох ТРЦ

Вже в цьому році в західному регіоні України відкриються три нових ТРЦ та розпочнеться будівництво ще трьох ТРЦ

На різних стадіях реалізації на заході країни знаходяться одразу шість проєктів нових торгово-розважальних центрів...
time icon  
  188
Усі новини ринку