Безпека інтернет-магазину: що і чому потрібно захищати

Безпека інтернет-магазину: що і чому потрібно захищати

25.06.2018 11:22
  1103
rau

З якими проблемами стикалися інтернет-магазини і як захищати свій бізнес в інтернеті.

В минулому році вірус Petya завдав українському бізнесу збитків на $8 млрд. що Після цього багато хто запевняв, що займеться кібербезпекою свого бізнесу, тому що експерти пророкували ще більш круті атаки. LIGA.net вирішила з’ясувати, чи засвоїли різні українські бізнеси урок минулих атак, і чи готові відбивати нові удари кіберзлочинців.

Дірки в одних і тих же місцях

Фахівці кажуть, що проблеми сайтів інтернет-магазинів такі ж, як у інших типів сайтів. Technical Practice Lead в Astound Commerce Роман Луженецький виділив три найпоширеніших “дірки”:

  • XSS (міжсайтовий скриптинг) – вид атаки, коли шкідливий код у вигляді скрипта впроваджують у веб-сторінку, і як тільки користувач його відкриває, то заражає свій комп’ютер.

  • Вбудований зловмисниками шкідливий код може виконуватися і безпосередньо на сервері самого сайту. Такий код може вкрасти дані всіх користувачів або змінити щось у поведінці сайту, наприклад, змінити ціни на продукти.

  • DDoS атака – коли безліч “зомбованих” зловмисниками хостів в інтернеті (так званий бот-нет) одночасно намагаються отримати доступ до сайту і він не справляється з таким навантаженням.

Проте це далеко не все, що може статися з інтернет-магазином.

Веб-сайт для інтернет-магазину є основним інструментом ведення бізнесу, тому спектр загроз та їх наслідки набагато ширше, ніж для якого-небудь “сайту-візитки”, – говорить засновник компанії Octava Cyber Defence Олександр Кардаков.

На його думку, перша, найбільш очевидна загроза, – пряме блокування роботи сайту. Це дійсно можуть зробити за допомогою DDoS-атаки. Але є й інші варіанти. Наприклад, всі CMS (системи управління контентом на сайті) на базі яких будують сайти інтернет-магазину – і комерційні, і безкоштовні – містять уразливості і помилки. Хороший приклад – критичні уразливості Joomla та Drupal, виявлені наприкінці минулого року – початку нинішнього.

“Експлуатація уразливості в CMS може привести до непрацездатності сайту без необхідності створювати “шторм” вхідних запитів. Так, усуненням вразливостей постійно займаються розробники. Але хто з використовують ці CMS встановлює оновлення і як часто? Найчастіше – ніколи”, – додає Кардаков.

Ще одним “хорошим способом” перестати обслуговувати клієнтів (та заробляти гроші) є попадання сайту інтернет-магазину в чорні списки. Таке відбувається насамперед внаслідок недбалого ставлення до власної безпеки. Часто зловмисники не мають мети нашкодити безпосередньо інтернет-магазину. Отримавши контроль над веб-ресурсом, вони починають активно використовувати у своїх інтересах – розсилці Спаму, поширенню шкідливого коду, як платформу для сканувань інших ресурсів у мережі інтернет.

На думку профільних фахівців, якщо кібербезпекою в інтернет-магазині не займаються, результат закономірний – бан. Вибратися з чорного списку не просто і арифметика для постраждалих дуже проста і сумна: тиждень простою = втрата ¼ місячної виручки, не кажучи вже про непрямий збиток – втрата клієнтів, втрата вже вкладених коштів на розкрутку і просування і багато іншого. Іноді магазини стикаються з досить оригінальними шахрайськими схемами або проблемами внаслідок неуважності розробників.

Досвід українських інтернет-магазинів

У лютому цього року інтернет-магазин F.ua зіткнувся з незвичайним шахрайством. Хтось, у кого є база e-mail адрес реальних людей, реєстрував ці адреси на сайті інтернет-магазину. Але замість пароля писав текст такого змісту: «нагадуємо, що у вас не витрачений грошовий бонус 1895$ www.*спам-посилання*. Бонус ви можете зняти на банківську картку або електронний гаманець до 23.02».

Навіщо? Бо після реєстрації інтернет-магазин висилав користувачеві лист з нагадуванням пароля. А значить, користувач отримував листа з цієї адреси інтернет-магазину, але не з паролем, а зі спам-посиланням всередині. В F.ua кажуть, що вирішили проблему обмеживши кількість символів для пароля і заборонивши подібного роду посилання. З такою ж проблемою зіткнувся і інтернет-магазин MebelOk. Про це LIGA.net розповіла його співзасновниця Оксана Донська.

В даному випадку шахрай хотів скористатися репутацією і брендом інтернет-магазинів для одержання своєї вигоди. Але буває, що розробники інтернет-магазинів самі собі шкодять по неуважності.

Наприклад, засновник F.ua Дмитро Покотило звернув увагу на проблему з індексацією Google: “Деякі невеликі магазини забувають закрити від Google і інших пошукових роботів індексацію деяких сторінок: з мотлохом, – які не варто індексувати, тому що вони не дуже корисні з точки зору SEO; і персональних сторінок користувача. Наприклад, кошик”.

Він згадує недавню ситуацію з Telegram, коли приватні чати з месенджера опинилися в Google. Просто тому що розробники не заборонили роботу їх індексацію. “Це дрібна помилка, але на неї варто звернути увагу”, – додає Покотило. А Оксана Донська розповіла, як кілька років тому адміністратор сервера випадково парою комбінацій команд видалив повністю всю базу даних. Але резервна копія допомогла відновити сайт протягом декількох годин.

Гасити пожежу – або запобігти пожежа?

Незважаючи на те, що ризики в роботі інтернет-магазину є, і серйозні, деякі підприємці занадто легковажно ставляться до кібербезпеки.

Роман Луженецкий розповідає, що власники більшості інтернет-магазинів ніяк спеціально не захищають базові функції своїх сайтів від кібератак. Тому що більшість магазинів розроблені на базі фреймворків – програмного забезпечення, яке полегшує розробку сайтів і забезпечує їм мінімально необхідний рівень безпеки.

“Реальні дії по захисту робляться, якщо сайт був зламаний і магазин поніс втрати. Тоді залучається спеціаліст з інтернет-безпеки (якщо його не було раніше) для консультацій і змін у роботі магазину, щоб подібна атака більше не спрацювала”, – додає фахівець.

А один інтернет-бізнесмен і зовсім сказав, що поки магазин не світиться на ТБ-екранах, його не будуть атакувати. Тому про кібербезпека і говорити нічого. Тут доречно нагадати коментар Олександра Кардакова вище – інтернет-магазин не обов’язково повинен бути кінцевою метою, його незахищений сайт хакери просто використовують у своїх інтересах, закономірно завдавши шкоди і самому інтернет-магазину. «А на тлі постійно виявляються вразливостей в популярних CMS – говорити про їх “безпеки” просто смішно»,- додає технічний директор компанії Octava Cyber Defence Олексій Швачка.

Ризики ведення бізнесу в інтернеті є, і досить серйозні. Найголовнішим для інтернет-магазинів, безумовно, є недоступність сайту для своїх клієнтів. Як ми вже бачили, способів “лягти” у сайту досить багато, тому потрібно сподіватися на краще, але готуватися до гіршого.

Олексій Швачка навів кілька основних рекомендацій, які можуть допомогти захистити свій бізнес в інтернеті.

Перше – дотримуйтесь базові заходи безпеки:

– відстежуйте наявність оновлень і регулярно оновлюйте свій улюблений CMS
– використовувати складні паролі і регулярно їх міняйте
– відмовтеся від небезпечних протоколів (типу FTP, telnet) на користь SSH
– обов’язково потратьтесь, встановіть і правильно налаштуйте SSL-сертифікат

Друге – використовуйте скрізь, де можливо, двофакторну аутентифікацію. В цьому випадку, навіть “угон” пароля адміна не призведе до масштабних руйнівних наслідків.

Ну і звичайно, регулярно робіть бекапи. Причому нерозумно буде обмежуватися єдиною свіжої резервної копією – вона може виявитися скомпрометованої або зараженій, як і сам сайт. Зробіть і зберігайте кілька архівних копій. Обов’язково тестуйте резервні копії на працездатність.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку