Сім років на ринку: як змінилася та яких успіхів досягла мережа THRASH! ТРАШ!

Сім років на ринку: як змінилася та яких успіхів досягла мережа THRASH! ТРАШ!

01.02.2024 09:00
  3186
Іван Зайцев

Як за сім років існування мережа маркетів super THRASH! ТРАШ! змінила своє позиціонування, зосередилася на сервісі, атмосфері та низьких цінах, має своїх «адвокатів бренду» у вайбер-спільноті та для масштабування вибирає не тільки великі міста, а й села.

В 2016 році компанія Fozzy Group вивела на ринок ритейлу України мережу маркетів super THRASH! ТРАШ! Наразі в мережі працює 1300 людей, а маркети щодня відвідує 100 000 гостей. Директор мережі магазинів Артем Безкоровайний розповів, яких успіхів досягли за своє існування, чим відрізняються від конкурентів, як зросли в кількості в 2023 році та поділився планами на наступний рік.

– Як за сім років мережа маркетів super THRASH! ТРАШ! зросла в кількості та які міста пріоритетні для відкриття?

– Наразі мережа маркетів super THRASH! ТРАШ! налічує 108 торгових точок. Ми є в 15 областях України. Відкриваємося, як в обласних центрах, так і в маленьких містах, населених пунктах та селах. В цілому, THRASH! ТРАШ! є в 50-ти містах країни. Тільки за 2023 рік відкрили 15 маркетів. Масштабування в цьому році було направлено здебільшого на центр та захід України, які є пріоритетними для нас. Але разом з тим, якщо ми бачимо, що є гарні локації в інших регіонах, відкриваємося і там. До прикладу, як це було в Миколаєві.

– Ви користуєтеся логістикою Fozzy Group чи маєте свою власну?

– Ми користуємося логістикою Fozzy Group, а також у нас в кожному місті є локальні постачальники. До прикладу, хлібзаводи, молокозаводи, а ще м’ясні виробники та води.

– У мережі Сільпо є «Лавка традицій» – продукти від українських фермерів, чи маєте ви щось подібне?

– В кожному місті ми залучаємо локальних постачальників, але такого глобального проекту, як «Лавка традицій» не маємо.

– Чи є у вас своя власна торгова марка?

– Ми не маємо власної торгової марки, але в асортименті є торгові марки мережі Сільпо – це і Премія, і Повна чаша. Але відкрию секрет, що наразі ми працюємо над ВТМ і вона не буде мати звичний для всіх асортимент, вона буде орієнтована на сервіс та зручність. Скоро самі все побачите на полицях THRASH! ТРАШ!

– Сім років тому ви заходили з концепцією «жорсткі дискаунтери», зараз ви позиціонуєте себе як маркети super. Чому зробили відмову від попереднього формату?

– Справді, спочатку ми позиціонували себе як «жорсткі дискаунтери» з гаслом «Трощимо ціни». Але ми зробили опитування наших гостей, проаналізували все та зрозуміли, що треба більше орієнтуватися на сервіс та атмосферу.

Зараз ми позиціонуємо себе як маркет біля дому, але не схожі на конкурентів.

Тож, що вас вирізняє серед конкурентів?

– Нещодавно ми проводили дослідження, як мережа THRASH! ТРАШ! перетинається з іншими. Маємо 84% перетину з АТБ, 34% перетину з Фора та невеликий відсоток з Рукавичка, Наш край та іншими. Всі звикли, що маркети біля дому – це космічні ціни, базовий простий асортимент та ніхто не думає про особливу атмосферу. У нас в мережі THRASH! ТРАШ! все інакше – ми пішли не від маржі, а від потреби гостя.

По-перше, ми стали дуже сучасні: оновили дизайн, додали яскраві графіті, щоб створювати гарний настрій. По-друге, для більшості, магазин біля дому асоціюється з високими цінами, але у нас в мережі дуже багато акцій та знижок. По-третє, маємо набагато ширший асортимент товарів (3500 артикулів), який, зазвичай, не притаманний магазинам такого формату. Ще з особливостей – наявність імпортної продукції, як-то: оливки, хамон, моцарела тощо. Вчетверте, в кожному маркеті намагаємося зробити «еко систему» всього необхідного – аптека, зоомагазин, хімчистка тощо.

Робимо все, щоб гость був задоволений та повернувся до нас не один раз.

– Яка середня площа ваших маркетів?

– Ми маємо маркети 180 кв. м та найбільші – 300 кв. м. Середня площа – 250 кв. м і хочемо тримати цей баланс, бо асортимент у нас практично однаковий плюс локальні постачальники в кожному місті.

– Які вимоги у вас до нових локації?

– В першу чергу дивимося на географію та локації в ЖК – яка кількість домогосподарств знаходиться поруч. В великих містах відкриваємося в доступності 150-200 метрів. Коли відкриваємося в невеликих містах, як-то: Крюківщина, Золотоноша, Баранівка – на доступність не зважаємо. В таких місцевостях люди зазвичай ходять пішки чи їздять на велосипедах. Вони можуть йти до нас з іншого кінця чи навіть приїжджають з міст, які знаходяться поруч. Тож для таких локацій у нас немає правила – відкриватися там, де густонаселено.

– Яке співвідношення в мережі продуктової та non food групи?

– З точки зору асортименту, продуктова група – приблизно 3000-3200 артикулів, а non food – 200-300 – артикулів.

Ще маємо таке поняття як in-outs – це товари, які не є базовими та їх немає в постійному асортименті. Наприклад, ми купуємо щось цікаве в залишках чи у імпортних постачальниках (здебільшого – це Китай) та єдиноразово привозимо в маркети та ставимо на акційні пропозиції.

– Наразі відмічаємо, що фуд-ритейлери роблять ставку на ультрафреш. Ви в мережі також це робите?

– Ми теж йдемо в цей напрям, але не в класичний ультрафреш, як-то: свіже м’ясо, риба тощо. Ми не маємо вітрин, м’ясо у нас від постачальника (Наша Ряба, Глобино).

Для нас ультрафреш – це food to go – смачні страви, які можна швидко придбати, підігріти одразу в маркетах і швидко поїсти. Є власна випічка – це різноманітні булочки та хліб. Ми маємо базовий асортимент овочів та фруктів, які закривають основні потреби гостей, і поки не плануємо уходити в ексклюзив. Зараз в пріорітері розвиток проектів по випічці та піци.

– Розкажіть про вашу програму лояльності.

– Глобального додатка програми лояльності у нас поки немає, але ми над працюємо. Наразі поки є два напрямки:

  1. Чат-бот в Telegram та Viber з 15 000 активних користувачів. Там ми надаємо персоналізовані купони. І працюємо над тим, щоб чат-бот став цікавішими – гейміфікувати його.
  2. Наші вайбер-спільноти, які у кожного магазину свої. Тут користувачі дуже активні і навіть є свої «адвокати бренду» всередині бренду.

– Як формуєте акційні пропозиції?

– У нас є плани акційних пропозицій та календар активностей на рік. Це як стандартні акції, так і тематичні.

Також вже казав про in-outs – їх важко спрогнозувати, але коли завозимо подібний товар, анонсуємо, де тільки можна: в соціальних мережах, вайбері тощо.

– Чи плануєте виходити в e-commerce?

– Наразі ми маємо сайт-візитівку та поки не бачимо потреби розвивати цей напрям, адже 60% гостей ходить до нас кожного дня.

– Розкажіть, як пережили початок війни?

– 24 лютого 2022 року ми працювали і, як більшість українців, не підозрювали, що почнеться повномасштабне вторгнення. Більш того, 25 лютого відкрили новий магазин в місті Макарові Київської області.

Під час війни ми втратили п’ять маркетів, але в грудні 2022 року відновили роботу в Херсоні. Також точки залишилися на тимчасово окупованій частині України, наприклад, в Бердянську.

– Як підготовлені до другої воєнної зими?

– З того року маємо алгоритм, який і врятував наш бізнес. Наші магазини забезпечені генераторами, водою та Starlink. Якщо буде щось нове – будемо підлаштовуватися.

– Розкажіть про досягнення в 2023 році та плани на 2024 рік?

– Найбільше досягнення – ми продовжуємо працювати та дивувати гостей.

Маємо круту команду, яка працює попри всі складнощі – тривоги, обстріли тощо. За сім років повністю змінили фірмовий стиль та не припиняємо працювати над атмосферою.

В 2024 році хочемо відкрити рекордну кількість маркетів за всю історію існування. Також плануємо розвивати програму лояльності, ВТМ та нові цікаві проекти: піца та кава-точки.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку