Гра на виліт: російські рітейлери йдуть з України

Гра на виліт: російські рітейлери йдуть з України

06.12.2016 11:00
  3237
Ukrainian Retail Association

З України пішли ще три російські торгові мережі. Замість них приходять європейці і турки.

Російських рітейлерів в Україні стає все менше. Як пише Олександра Некращук в матеріалі для ЛІГА.net, з початку 2016 року з ринку пішли три відомих російських бренди одягу і взуття. Ще один знаходиться в процесі банкрутства. Російські мережі, що залишилися на ринку, практично не розвиваються. Європейські рітейлери, навпаки, готові до відкриття нових магазинів. На процес впливає часткова відмова українців від російських товарів і поганий фінансовий стан центральних офісів торгових компаній.

Ринок відновився

У 2016 році український ринок покинули кілька російських рітейлерів, найвідоміші – Kira Plastinina та взуттєва мережа Centro, розповіла ЛІГА.net керівник відділу торгових площ компанії JLL в Україні Катерина Весна. Також в регіонах закрилися магазини BeFree російської компанії Melon Fashion Group. “В липні 2016 року стартував процес банкрутства українського представника Carlo Pazolini – бренд проходить через той же процес в Росії”, – повідомила Весна. Цю інформацію підтверджують і українські ЗМІ.

Російські мережі так і не змогли прижитися в Україні. Ще в 2008-09 роках закрили свої магазини О’Кей, Патерсон і Вестер. У 2014 році від українського підрозділу – мережі Перекресток – відмовився другий за величиною російський рітейлер X5 Retail Group Михайла Фрідмана. Всі магазини мережі купила дніпровська мережа Varus.

Бізнес в Україні згорнули і деякі ресторани. Восени минулого року свій останній заклад T. G. I. Friday’s закрила компанія Росінтер Ресторантс, а в кінці травня ринок залишила мережа ресторанів японської кухні Якіторія. Раніше на продаж було виставлено мережу Кофе Хауз.

До недавнього часу в Україні працювало більше десятка рітейлерів із російським корінням. Їх частка в українських роздрібних продажах сягала 5%. Масового закриття російських торгових мереж в найскладніший для рітейлерів період 2014-15 років не було. Наприклад, мережа Bosco Sport спочатку закрила, а потім знову відкрила магазини в Україні.

У цьому році ситуація стабілізувалася. З січня по жовтень продажі в роздробібній торгівлі збільшилися приблизно на 30-40% порівняно з аналогічним періодом минулого року, тоді як ціни за цей період зросли приблизно на 10%. Багато з рітейлерів знову готові відкривати нові магазини.

Чому ж російські рітейлери вирішили піти? Українці купують менше товарів в магазинах під російськими брендами порівняно з іншими, говорить директор департаменту торговельної нерухомості консалтингової компанії Colliers International (Україна) Наталія Кравець. “За десять місяців продажі скоротилися на 15%, а наші магазини регулярно потрапляють у список тих, проти кого був організований бойкот”, – розводить руками директор російської мережі, що побажав залишитися неназваним.

Домашні проблеми

Головна причина – фінансові проблеми материнських компаній. Наприклад, в цьому році мережа Kira Plastinina, заснована екс-головою ради директорів компанії Вімм-Білль-Данн Сергієм Пластiнiним для дочки Кіри, відмовилася від власних торгових точок в Росії і продала їх своїм франчайзі. Торгові центри намагаються через суд повернути з компанії борги за оренду площ – майже $700 тис.

Закриття найбільшої української мережі магазинів ЦентроОбувь та Centro також може бути пов’язано з проблемами материнської компанії. Її борги оцінюються в $440 млн, а засновник бізнесу Сергій Ломакін покинув територію Росії.

Російська мережа Carlo Pazolini знаходиться в процедурі банкрутства через простроченi борги, сума яких, за оцінкою Відомостей, становить близько $50 млн. За позовом Альфа-банку, Високий суд Лондона вирішив ув’язнити власника мережі Іллю Рєзніка строком на 1,5 роки через небажання надавати інформацію про своє майно. “Російські компанії переживають кризу, відчувають дефіцит ліквідності, а отримати нові кредити зараз у них немає можливості”, – розповідає партнер компанії Atlas Advisors Олексій Ращупкін. В умовах кризи рiтейлери прагнуть сконцентруватися на рідному для себе російському ринку і відмовляються від бізнесів в інших країнах, зазначає він.

Зараз в Україні залишилося не так багато рітейлерів із російським корінням- Спортмастер, O’Stin, Gloria Jeans, Bosco Sport, Incity, а також взуттєва Kari. “Велика частина з них або не відкрила жодного нового магазину в цьому році, або відкрила порівняно мало”, – уточнює Кравець з Colliers. Місце росіян займають європейські і турецькі рітейлери. За підсумками цього року, в Україні відкриються магазини 23 нових мереж.

Джерело: ЛІГА.net

Дмитро Ануфрієв, Deloitte: Відновлення ринку рітейлу вже почалося


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  374
Усі новини ринку