На передовій: огляд регіональних торгових мереж східної України
Які продуктові мережі розвиваються у східних областях України, якою кількістю магазинів вони керують, хто пішов з локального ринку та особливості роботи в умовах постійної напруги: огляд FMCG-рітейлерів східного регіону України.
Продуктовий рітейл східного регіону України (Харківська, Донецька та Луганська області), незважаючи на безпосередню наближеність до зони бойових дій продовжує працювати та розвиватись. Основна особливість місцевого продуктового рітейлу – популярність магазинів біля дому та гіпермаркетів.
Найактивніше FMCG-сегмент розвивається у Харківській області: саме тут працює найбільша кількість локальних продуктових мереж, які конкурують не лише між собою, а й з такими національними гравцями як АТБ та Сільпо. В останні роки на Харківському ринку відбулись значні зміни – не змогли адаптуватись до нових умов та пішли з ринку мережі Сімейна крамниця, Target, Брусничка, Кум та Digma. Остання повністю припинила своє існування у січні цього року, що створило сприятливі для активнішого розвитку іншим гравцям.
RAU зробила огляд найперспективніших торгових мереж східної України.
Посад
Торгова мережа Посад зараз налічує 95 продуктових магазинів у Харкові, Харківській, Полтавській, Сумській, Донецькій та Луганській областях, а також понад 300 торгових павільйонів і 11 оптових магазинів в Харкові та Харківській області. В компанії працює понад 6000 співробітників.
В магазинах можна придбати продукти харчування, соки, води, кондитерські, лікеро-горілчані та тютюнові вироби, канцтовари та побутову хімію.
Мережа випускає цілий ряд товарів під власною торговою маркою, серед яких засіб для видалення забруднення труб Кріт, миючі засоби, туалетний папір та серветки, пакети для сміття, консервація, соуси, чіпси та інше.
Обжора
Перший супермаркет Обжора з торговою площею в 140 кв. м відкрився в Донецьку в 1997 році. Наступного року було відкрито ще один магазин з торговою площею 155,5 кв. м. Зараз працює дев’ять супермаркетів Обжора в Донецьку і по одному – в містах Харцизьк, Маріуполь та Макіївка.
Чудо маркет
Мережа супермаркетів Чудо Маркет заснована в 2012 році й налічує зараз 28 торгових точок у Харкові, а також Харківській та Донецькій областях. Щодня рітейлер обслуговує близько 70 000 покупців, пропонуючи їм широкий асортимент товарів з 12 000 найменувань.
Лайм
Донецька мережа Лайм відкрилась у 2010 році й працює у форматах міні-маркетів та магазинів біля дому. У квітні 2019 року компанія запустила послугу доставки продуктів харчування по Маріуполю через офіційний сайт мережі lime.org.ua.
Станом на 1 травня 2020 року мережа об’єднувала 38 торгових точок під назвою Лайм та Фреш (23 з них – магазини самообслуговування Лайм), розміщених в смт Мангуш, смт Ялта, Маріуполі, Нікольському, Волновасі та смт Осипенко Запорізької області.
Центральний офіс рітейлера знаходиться у місті Мангуш Донецької області.
Семья
Мережа супермаркетів Семья була заснована в 2006 році. Зараз мережа складається з 27-ми торгових точок, які обслуговують покупців у Донецькому та Луганському регіоні. Центральний офіс компанії знаходиться у Сєвєродонецьку.
Рітейлер має власний розподільний центр, що дозволяє контролювати якость продукції з моменту замовлення у виробника і до моменту потрапляння на полиці магазинів. Також компанія має власні пекарні та коптильні цехи.
У мережі працює майже 2000 співробітників.
Арбуз-маркет
Харківська мережа продуктових магазинів Арбуз-маркет складається з 16-ти торгових точок і працює у форматі самообслуговування. В супермаркетах представлений товар постійного попиту у середньому ціновому діапазоні.
Класс
Мережа супермаркетів “Класс” працює у Харкові з 2001 року. Зараз рітейлер має 13 торгових точок (шість з них – повноцінні торгово-розважальні центри), які щодня обслуговують 100 000 сімей. Асортимент мережі налічує більше 90 000 SKU. Також, мережа реалізує товари під власними торговими марками «ЩЕ-Б-ПАК» (середній ціновий діапазон) та «Кращий вибір» (економ-сегмент).
Також в мережі є магазини канцтоварів “Карандаш”, магазин дитячих товарів Bambini, магазин товарів для будинку Style Home, ресторани Amato і кафе “Территория отдыха”. А під брендом Daily у рітейлера відкрито відділ піци, фуд-корт в центрі одного з супермаркетів, кондитерська, кафетерій і пекарня.
Десятка
Десятка – це ще одна одна харківська мережа супермаркетів, що складається з 11-ти торгових точок. Торгова площа магазинів мережі – 150-250 кв. м. Асортимент – продовольчі товари, напої та кулінарія.
Basket
Локальна мережа магазинів Basket – невеликий, але помітний гравець харківського ринку продуктового рітейлу. Перший супермаркет Basket відкрився у Харкові в 2011 році. Засновник мережі – харківський підприємець Вадим Кубіца. Зараз мережа складається з 11 маркетів. Торгова площа магазинів становить 200-700 кв. м. Асортимент магазинів Basket нараховує 5000 товарів.
Дарс
Торгова група Дарс заснована в лютому 1998 року у місті Чугуєві Харківської області. Зараз рітейлер об’єднує дев’ять магазинів самообслуговування в Чугуєві, один в Харкові, один в Харківській області та один торговий павільйон у Чугуєві. Асортимент мережі – понад 15 000 найменувань товарів від понад 250 постачальників.
В компанії зараз працює більше 400 співробітників. Торгова площа всіх магазинів – 3502 кв. м.
Також до складу компанії входить однойменна мережа аптек (15 торгових точок), заснована в 2000 році.
Рост
Мережа супермаркетів Рост працює у Харкові з 2000 року, й зараз об’єднує дев’ять сучасних торговельних центрів, що розташовані на основних транспортних магістралях. В торгових точках рітейлера представлено близько 30 000 найменувань товарів. В кожному ТЦ окрім однойменних супермаркетів також знаходяться магазини одягу та зони відпочинку.
Zеркальний
Донецька мережа магазинів Zеркальний почала свій розвиток у 2015 році у місті Маріуполь. Дев’ять торгових точок рітейлера функціонують у в форматах гіпермаркет, супермаркет і магазин біля дому. Минулого року компанія розширила свою діяльність та відкрила перший супермаркет в Запорізькій області у Мелітополі за адресою, де раніше знаходився збанкрутілий супермаркет Фуршет.
Читайте також –
Центрові гравці: огляд регіональних торгових мереж центральної України