
Фінансова директорка Eva Лілія Воленко визнана однією з найкращих CFO України


Найбільше профільне об’єднання гравців українського ринку роздрібної торгівлі з березня почало активно розвивати напрямок аналітичних досліджень рітейлу.
З початком воєнних дій на території нашої країни багато нагальних питань, які стосуються торгівлі, стали потребувати більш зваженого й аналітичного підходу — для розуміння реального стану галузі та представлення її інтересів. Це і фіксація збитків, завданих рітейлу війною, і відслідковування динаміки відновлення галузі, стан ринку праці тощо. У зв’язку з цим Асоціація рітейлерів України вирішила поглибити напрям аналітичних досліджень.
Цей крок дозволить бізнесу отримувати актуальну аналітичну інформацію по ринку торгівлі, вчасно виявляти тенденції, на які необхідно реагувати та використовувати в плануванні і прогнозуванні майбутніх дій компанії, а також відслідковувати та підкріпляти аналітичними даними проблематику галузі для подальшого представлення її інтересів Асоціацією.
До команди Асоціації рітейлерів України долучився фахівець з аналітики — Яна Єрмакова, яка має понад 16 років досвіду роботи в галузі рітейлу, в напрямках FMCG та фармацевтичній сфері. Вона працювала в таких компаніях, як «Група Рітейлу України» (від керівника відділу до заступника директора гіпермаркету), «Оптіма-Фарм ЛТД» (заступником директора департаменту продажів), ТзОВ ТВК «Львівхолод» (категорійним менеджером в комерційному департаменті) та ін.
Її головними задачами в аналітичному підрозділі Асоціації рітейлерів України будуть:
«Вибрати найкращий варіант з кількох можливих — це завжди рішення, аргументоване цифрами та якісною інформацією — як внутрішньою, в межах компанії, так і зовнішньою — з ринку. Бізнес не може дозволити собі діяти наосліп, необхідне постійне планування, ресурси, стратегії, цілі, прогнозування майбутнього. Ринку завжди потрібно отримувати та використовувати аналітику, адже тільки знаючи, що реально відбувається, усвідомлюєш в чому конкурентні переваги, від чого залежить успіх, як планувати майбутні дії, щоб стабільно утримувати свої позиції і рухатись вперед», — зазначає Яна Єрмакова.
Напрямком аналітичних досліджень Асоціації рітейлерів України вже зроблено:
1. З березня щомісячно відстежується кількість закритих/діючих торгових об‘єктів/магазинів рітейлу, щоб розуміти тренд на відновлення та скільки точок залишаються непрацюючими в кожному сегменті торгівлі.
2. Спільно з robota.ua вивчено, як змінився ринок праці в рітейлі внаслідок військових дій і релокації населення: відкриті вакансії, кількість працюючого персоналу, динаміка по регіонам. По результатам дослідження провели вебінар.
3. У відповідь на запит ринку організовано і проведено вебінар «Релокація підприємств на Західну Україну» з покроковим роз‘ясненням співпраці влади і бізнесу по даному питанню. Залучили органи влади (ЛОДА), ТПП, бізнес.
4. Увійшли до чотирьох робочих груп по підрахунку збитків, завданих рітейлу внаслідок російської агресії, в рамках проекту «Росія заплатить» (започаткованого командою KSE Institute (аналітичний підрозділ Київської школи економіки) за підтримки ОП, Мінеко, Мінінфраструктури:
5. Спільно з УРТЦ проведено дослідження «Збитки українського рітейлу внаслідок російського вторгнення 2022 року» та дана оцінку втрат по галузі. Результати дослідження будуть представлені в узагальненому вигляді в Мінеко на засіданні Кабміну. По результатам дослідження провели вебінар та опублікували аналітичний матеріал.
Ми завжди відкриті до нових ідей та пропозицій!
З питань аналітичних досліджень звертайтесь до:
Яна Єрмакова,
Іван Зайцев,