Асоціація рітейлерів України розвиває напрямок аналітичних досліджень рітейлу

Асоціація рітейлерів України розвиває напрямок аналітичних досліджень рітейлу

17.06.2022 12:19
  2075
rau

Найбільше профільне об’єднання гравців українського ринку роздрібної торгівлі з березня почало активно розвивати напрямок аналітичних досліджень рітейлу.

З початком воєнних дій на території нашої країни багато нагальних питань, які стосуються торгівлі, стали потребувати більш зваженого й аналітичного підходу — для розуміння реального стану галузі та представлення її інтересів. Це і фіксація збитків, завданих рітейлу війною, і відслідковування динаміки відновлення галузі, стан ринку праці тощо. У зв’язку з цим Асоціація рітейлерів України вирішила поглибити напрям аналітичних досліджень.

Цей крок дозволить бізнесу отримувати актуальну аналітичну інформацію по ринку торгівлі, вчасно виявляти тенденції, на які необхідно реагувати та використовувати в плануванні і прогнозуванні майбутніх дій компанії, а також відслідковувати та підкріпляти аналітичними даними проблематику галузі для подальшого представлення її інтересів Асоціацією.

До команди Асоціації рітейлерів України долучився фахівець з аналітики — Яна Єрмакова, яка має понад 16 років досвіду роботи в галузі рітейлу, в напрямках FMCG та фармацевтичній сфері. Вона працювала в таких компаніях, як «Група Рітейлу України» (від керівника відділу до заступника директора гіпермаркету), «Оптіма-Фарм ЛТД»  (заступником директора департаменту продажів), ТзОВ ТВК «Львівхолод» (категорійним менеджером в комерційному департаменті) та ін.

Її головними задачами в аналітичному підрозділі Асоціації рітейлерів України будуть:

  1. Дослідження, аналіз і консолідація великих обсягів аналітичних даних галузі рітейл, перетворення їх у корисні бізнес-ідеї. Розробка методологій досліджень, проведення експертних оцінок, опитувань, перетворення інформації в зведені аналітичні масиви.
  2. Співпраця з компаніями-партнерами, їх аналітичними підрозділами, розробка спільних досліджень, актуальних для ринку спецпроектів.
  3. Підготовка аналітичних матеріалів і статей про ринок рітейлу і торговельної нерухомості.
  4. Проведення вебінарів по результатам аналітичних досліджень і публікацій, підготовка презентацій.
  5. Участь у розробці методологій та реєстру обрахунку й по об’єктній оцінці збитків в галузі рітейлу, проведення первинних аналітичних обрахунків збитків по галузі.
  6. Представлення галузі, відстоювання інтереси і можливі шляхи компенсацій збитків.

«Вибрати найкращий варіант з кількох можливих — це завжди рішення, аргументоване цифрами та якісною інформацією — як внутрішньою, в межах компанії, так і зовнішньою — з ринку. Бізнес не може дозволити собі  діяти наосліп, необхідне постійне планування, ресурси, стратегії, цілі, прогнозування майбутнього. Ринку завжди потрібно отримувати та використовувати аналітику, адже тільки знаючи, що реально відбувається, усвідомлюєш в чому конкурентні переваги, від чого залежить успіх, як планувати майбутні дії, щоб стабільно утримувати свої позиції і рухатись вперед», — зазначає Яна Єрмакова.

Напрямком аналітичних досліджень Асоціації рітейлерів України вже зроблено:

1. З березня щомісячно відстежується кількість закритих/діючих торгових об‘єктів/магазинів рітейлу, щоб розуміти тренд на відновлення та скільки точок залишаються непрацюючими в кожному сегменті торгівлі.

2. Спільно з robota.ua вивчено, як змінився ринок праці в рітейлі внаслідок військових дій і релокації населення: відкриті вакансії, кількість працюючого персоналу, динаміка по регіонам. По результатам дослідження провели вебінар.

3. У відповідь на запит ринку організовано і проведено вебінар «Релокація підприємств на Західну Україну» з покроковим роз‘ясненням співпраці влади і бізнесу по даному питанню. Залучили органи влади (ЛОДА), ТПП, бізнес.

4. Увійшли до чотирьох робочих груп по підрахунку збитків, завданих рітейлу внаслідок російської агресії, в рамках проекту «Росія заплатить» (започаткованого командою KSE Institute (аналітичний підрозділ Київської школи економіки) за підтримки ОП, Мінеко, Мінінфраструктури:

  • Група 1. Загальні положення концепції та фіксації збитків, комітет «Аудит збитків, понесених внаслідок війни».
  • Група 2: Реєстр по фіксації збитків, понесених внаслідок війни.
  • Група 3. Пооб’єктна оцінка, робоча група «Аудит збитків понесених внаслідок війни».
  • Група 4. Аналітика збитків, понесених внаслідок війни.

5. Спільно з УРТЦ проведено дослідження «Збитки українського рітейлу внаслідок російського вторгнення 2022 року» та дана оцінку втрат по галузі. Результати дослідження будуть представлені в узагальненому вигляді в Мінеко на засіданні Кабміну. По результатам дослідження провели вебінар та опублікували аналітичний матеріал.

Ми завжди відкриті до нових ідей та пропозицій!

З питань аналітичних досліджень звертайтесь до:

Яна Єрмакова,

  • Бізнес-аналітик
  • Retail Association of Ukraine
  • tel: +38 067 522 18 98
  • e-mail: y.ermakova@rau.ua

Іван Зайцев,

  • Головний редактор порталу RAU.ua
  • tel: +380 63 238-99-83
  • e-mail: i.zaitsev@rau.ua

До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку