Продажі побутової техніки в Україні зросли на 20%
Рітейлери заробляють на заміні обладнання, придбаного 5-10 років тому.
Ринок побутової техніки йде вгору, пише LIGA.net. За шість місяців 2017 року в Україні продано побутової техніки та електроніки на 24 млрд грн, що на 20% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, повідомили в Ельдорадо. «Це найвищі темпи зростання з початку 2012 року», – зазначає директор мережі Алло Валерій Золотухін.
З середини серпня по середину вересня продажі зросли на 20% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, додають в Ельдорадо. Це більше, ніж прогнозували рітейлери. Зростання доходів споживачів дозволило їм оновлювати побутову техніку, придбану п’ять-шість років тому.
Драйвером ринку в цьому році стала велика побутова техніка. У першому півріччі її продажі досягли 5,4 млрд грн, що на 24% більше в порівнянні з січнем-червнем минулого року.
Для порівняння: продажі аксесуарів за цей же період скоротилися на 30%. Дрібної побутової техніки – зросли на 20%.
Кращі результати традиційно демонструє тільки сегмент смартфонів, на який припадає приблизно 40% ринку побутової техніки та електроніки. За інформацією Ельдорадо, продажі мобільних пристроїв за шість місяців цього року збільшилися на 37% – до 8,5 млрд грн. Продажі комп’ютерів зросли на 10%, а ноутбуків – на 15%, додає голова правління мережі Diawest Анатолій Балюк.
Чому ринок почав зростати більш високими темпами? Одна з головних причин – необхідність заміни вже застарілої техніки, говорять опитані рітейлери. Багато українців, які придбали пральні машини, холодильники, плити п’ять-десять років тому, вирішили в цьому році їх поміняти. Це ж стосується і електроніки. «За останні два роки сформувався відкладений попит на ноутбуки і комп’ютери, які споживачі зараз можуть задовольнити», – розповідає Балюк.
Ціна ремонту може досягати половини вартості товару, тому найчастіше простіше купити нову техніку. «Ми фіксуємо незначне скорочення замовлень на ремонт побутової техніки і електроніки», – розповіли LIGA.net в компанії РемСервіс.
На зростання продажів в першому кварталі вплинуло і повернення споживчого кредитування. На позикові кошти зараз купують кожен третій смартфон і кожне друге обладнання.
Споживачі готові збільшувати витрати. Якщо в минулому році найбільшою популярністю користувалися телевізори з діагоналлю 32 дюйма, то зараз в паритеті з ними продається дорожча техніка – 40, 42 і 43 дюйма. «Кредит на телефон можна оформити вже на 20 місяців, такого не було ще півтора роки тому», – додає голова Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.
Ще одна причина зростання – поліпшення споживчих настроїв покупців. У серпні індекс споживчих настроїв українців, за даними GfK Ukraine, склав 58,6, що на 0,1 п вище в порівнянні з липнем.
Індекс, який вимірює поліпшення матеріального становища, в серпні виріс на 1,2 п і склав 61,2, а індекс очікування зростання економіки протягом найближчого року – на 2,2 п, до 57,8.
«Індекс споживчих настроїв українців стабільний вже чотири місяці поспіль. У серпні єдине погіршення стосувалося тільки оцінки поточного стану, що може бути обумовлено додатковими витратами частини населення в зв’язку з початком навчального року», – йдеться в звіті GfK Ukraine.
За підсумками року український ринок побутової техніки та електроніки зросте в середньому на 20%, вважають опитані LIGA.net експерти.
«Кількість покупок, які споживачі роблять в кредит, у другій половині року рости не буде. На наш погляд, цей ринок уже досяг своєї «стелі», – говорить топ-менеджер великої мережі з продажу побутової техніки і електроніки, який побажав залишитися неназваним.
Анатолій Балюк додає, що продажі комп’ютерної техніки за підсумками року зростуть на 10% в натуральному вираженні. Але ці прогнози виправдаються, тільки якщо гривня не девальвує більш ніж на 10-15%. В іншому випадку рітейлерам доведеться підвищувати ціни, що може призвести до відтоку покупців.
Джерело: LIGA.net
Читайте також –
Які інтернет-магазини порушують права споживачів – дослідження центру ТЕСТ