Головна > E-commerce > Які інтернет-магазини порушують права споживачів – дослідження центру ТЕСТ
Які інтернет-магазини порушують права споживачів – дослідження центру ТЕСТ

Які інтернет-магазини порушують права споживачів – дослідження центру ТЕСТ

Науково-дослідний центр незалежних споживчих експертиз ТЕСТ перевірив: як українські інтернет-магазини дотримуються законодавства. Виявляється: не всі і не завжди.

Для проведення дослідження ТЕСТ використовував технологію “mistery shopping”, купивши смартфон в перших 20 інтернет-магазинах, який видав Google за запитом “купити смартфон”. У всіх двадцяти випадках співробітники дослідницького центру замовляли в інтернет-магазинах смартфон китайського виробника вартістю від 2600 до 3700 грн і оплачували покупку готівкою. Після невеликої паузи, вони намагалися повернути товар в магазин, користуючись передбаченою законодавством нормою про можливість повернення протягом 14 днів після покупки. В ході дослідження були перевірені такі магазини (розташовані за алфавітом):

Як пояснив під час прес-конференції в Києві глава правління науково-дослідного центру ТЕСТ Валентин Безрукий, мета дослідження: з’ясувати, як інтернет-магазини можуть порушувати права споживачів. За словами експерта, однією з головних ознак порушення є відсутність фіскального чека. В ході дослідження з’ясувалося, що з 20-ти інтернет-магазинів тільки сім надали цей документ покупцеві. «Це порушення, в першу чергу, постанови Кабінету Міністрів №231, яка зобов’язує продавців техніки видавати фіскальні чеки», – підкреслив Безрукий.

Що примітно, не надали покупцеві фіскальні чеки навіть такі великі компанії як Rozetka.ua та Allo.ua. За словами Валентина Безрукого, натомість покупцям часто видавали товарні чеки, видаткові накладні тощо. «Не на всіх з них навіть була печатка ФОП, на деяких чеках просто ставили якісь штампи магазинів. На жаль, за деякими документами визначити, хто є продавцем, в принципі було неможливо», – додав Безрукий.

У той же час, всі сім інтернет-магазинів, які видали фіскальний чек – компанії, зареєстровані як ТОВ. Серед них інтернет-магазини Comfy.ua, Eldorado.ua, Foxtrot.ua, Itbox.ua, Moyo.ua, TTT.ua і 27.ua.

Що стосується повернення товару, то прийняти товар назад і повернути гроші відмовилися тільки в одному інтернет-магазині з 20-ти: All-service.com.ua. «По-перше, у них на сайті є тільки вибрані дні для повернення, хоча законодавство передбачає повернення протягом будь-якого дня з 14 після покупки. А в кінцевому підсумку, нам відмовили, сказавши, що їх правилами передбачений виключно обмін. Послалися на закон про захист прав споживачів який вони дуже дивно трактували в свою користь. Це єдиний з магазинів, який не повернув гроші», – сказав глава правління центру ТЕСТ. У той же час, він звернув увагу, що ряд інтернет-магазинів обмежували покупців в можливості отримати назад готівку, пояснюючи це тим, що згідно з внутрішніми правилами повернення можливе лише на карту.

Читайте також –

Продаж «складної техніки» тільки з фіскальними чеками: що це означає для магазинів і покупців

Про автора