Швидше та дешевше: як вирішити проблеми з піковими навантаженнями на складську логістику

Швидше та дешевше: як вирішити проблеми з піковими навантаженнями на складську логістику

30.11.2021 08:30
  1445
Костянтин Симоненко

Засновник та керівник компанії FashionLogistics Олег Трембіцький про переваги, які дає рітейлеру fashion cross-docking.

Цей матеріал доступний російською мовою

Компанія FashionLogistics надає професійний аутсорс послуг складської та транспортної логістики для компаній сегменту В2В та В2С, зокрема крос-докінг. Засновник та генеральний директор 3PL-оператора для fashion-рітейлу Олег Трембіцький на прикладі роботи своєї компанії розповів про проблеми та завдання, вирішити які допомагає дана послуга, незалежно від розміру торгової компанії. Він пояснив, як можна прискорити отримання вантажів та комплектацію замовлень для магазинів, уникаючи зайвих витрат.

Рітейлери зазвичай використовують або власну логістику (орендують склади, інвестують кошти в програмне забезпечення, техніку, стелажі і т.д.), або віддають все на професійний аутсорсинг. В останньому випадку прийомом товару, його упаковкою, відвантаженням та подальшою обробкою займається спеціалізована компанія.

FashionLogistics також пропонує змішану модель, коли якусь частину операцій віддають на аутсорсинг. Це буває потрібно, наприклад, коли пропускна здатність складів, що є в розпорядженні рітейлера, недостатня для обробки вантажів у пікові періоди попиту.

Сезонні проблеми

Наприклад, на Чорну п’ятницю купівельний попит знову, напевно, перевищив можливості складської логістики торгових мереж. Середньостатистичний склад українського fashion-рітейлера здатний прийняти три контейнери (три фури) вантажу на тиждень.

Але під час зміни сезонів, навесні та восени, може прийти не два-три контейнери, а одразу шість. І неминуче постає питання: що робити, щоб обробити весь цей обсяг наявними ресурсами.

Буває, що товар так і залишають зберігатися в контейнерах на майданчику або якщо на складі достатньо місця – вивантажують на склад. Щоправда, приймання може розтягнутися на два тижні. Нарешті, найскладніше настає потім, коли треба весь товар упаковати і розподілити на замовлення на торгові точки.

Скажімо, місткість складу 100 000 SKU, але двічі на рік, під час сплесків продажу та зміни сезонних колекцій, на термін приблизно один місяць рітейлеру потрібно вмістити 150 000-180 000 SKU. У такій ситуації можна або розтягувати прийом та обробку товару, що позначиться на термінах отримання замовлення клієнтами, або набивати склад понад норму. Або орендувати склади із запасом, так би мовити, на перспективу, але їм доводиться платити оренду за площу, що пустують більшу частину року, і вкладати кошти в додаткове обладнання (стелажі, комп’ютери сканери і т.д.).

Дорогий аврал

Однак навіть якщо рітейлер може дозволити собі переплачувати за склад, він не може сезонно збільшувати кількість співробітників, необхідних для обробки більшої кількості вантажів. Найчастіше у такому разі компанії вдаються до найму тимчасового персоналу. Що зрештою значно збільшує вартість обробки одиниці товару. Це пов’язано з тим, що тимчасовий персонал працює повільно і потрібен час на навчання, а коли нарешті все вже налагоджено – минає піковий період і потреба в таких послугах відпадає.

У результаті спроби «проштовхнути» збільшені обсяги товару через вузьку шийку складської логістики часто призводять до такого результату:

  • По-перше, це повільно, оскільки поставки чекають на свою чергу;
  • По-друге, це виходить дорого за рахунок найму тимчасового персоналу або додаткової оплати персоналу за переробку, яка часто в 1,5-2 рази вища за звичайну таксу. Плюс додаткові витрати на оренду.

Нове рішення

Усунути недоліки можна за допомогою перенаправлення додаткових вантажів на склад Fashion Logistics. Де товар, що прибув, приймають і одночасно сортують за напрямками, які вказує замовник. Висока швидкість обробки досягається за рахунок застосування сортувальних стелажів, а також за рахунок застосування спеціалізованого програмного забезпечення.

Fashion cross-docking. Зазвичай товар вивантажують, розкривають коробки і приймають поштучно з наступною розкладкою по стелажах для зберігання. Це потрібно, щоб потім була можливість скомплектувати відвантаження потрібних артикулів на замовлення в конкретний магазин.

Прискорити цю процедуру дозволяє одночасне завантаження в систему двох документів: на прихід товару та його подальше відвантаження. В результаті відразу формуються наявні замовлення, а на полиці зберігання йде лише та частина товару, на яку ще немає заявки. Несортована частина товару може залишитися як у складі логістичного оператора, і відправитися до складу рітейлера.

Унікальність даної моделі крос-докінгу полягає в тому, що сортування та зберігання товару пропонується поштучно (а не коробками, палетами тощо)

Але тут головне, що партнер практично завжди одразу знає, що треба розвезти магазинами, а що доставити на склад. Зазвичай це співвідношення 80% на 20%, що дуже зручно для замовників.

Крім підвищення швидкості обробки вантажів, з’являється і економія грошей. Потрібно оплачувати лише обробку додаткового обсягу. Не потрібно також витрачати час та гроші на інтеграцію інформаційних систем – достатньо відправити два файли на прийняття та відвантаження товару у форматі Excel.

Вартість послуги складається із трьох компонентів: ціна приймання одиниці товару, ціна відправки, а також ціни зберігання на складі оператора, якщо це необхідно.

Після комплектації замовлення FashionLogistics забезпечує доставку по торгових точках або оптових клієнтах замовника.

Читайте також –

Олег Трембіцький, CEO Fashion Logistics: Вузька спеціалізація дозволяє виграти в швидкості і вартості обробки замовлень


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку