Олег Трембіцький, CEO Fashion Logistics: Вузька спеціалізація дозволяє виграти в швидкості і вартості обробки замовлень

Олег Трембіцький, CEO Fashion Logistics: Вузька спеціалізація дозволяє виграти в швидкості і вартості обробки замовлень

19.03.2021 08:30
  895
Іван Зайцев

Засновник і керівник 3PL-оператора для fashion-рітейлу про переваги роботи у вузькому сегменті, способи підвищення ефективності складу, роботу з поверненнями, перевірку товарів по фотографії та впровадження інновацій в складську логістику.

Цей текст доступний також російською мовою

Компанія Fashion Logistics надає професійний аутсорс послуг складської і транспортної логістики для В2В і В2С: фулфілмент, 3PL, крос-докінг, обробку e-com замовлень та інші послуги. У портфель клієнтів компанії входять представники електронної комерції, а також мережеві рітейлери.

Олег Трембіцький, засновник і генеральний директор Fashion Logistics, в інтерв’ю RAU розповів про проблеми і завдання, які допомагає вирішувати індустрії моди логістичний оператор, що потрібно, щоб замовлення швидко і якісно комплектувалися, а потім максимально швидко доставлялися покупцям.

– Як з’явилася ідея створення компанії?

– Сама ідея виникла більше десяти років тому, коли логістичний бізнес тільки почав активно розвиватися. Спеціалізованих операторів в fashion-сегменті не було: кожен рітейлер обходився своїми силами. Український склад компанії Adidas, де я тоді працював директором з логістики, зайняв в 2011 році перше місце в світі за ефективністю роботи серед всіх складів компанії. Йдеться про організацію процесів, бонусну систему, організаційну структуру. Також займався оптимізацією ланцюжка поставки в компанії JamilСo, а пізніше, працюючи в компанії Kasta, запускав логістичні процеси для маркетплейсу. Успішна реалізація проектів лише підтвердила правильність задумки по створенню такого логістичного продукту для fashion-індустрії.

– Чим було продиктовано рішення йти в таку вузьку нішу логістики як тільки fashion – рітейл?

– Працюючи до цього в багатьох компаніях зі сфери fashion-рітейлу, я звернув увагу, що різнобій товарів на складі універсального логістичного оператора не дозволяє домогтися максимальної швидкості і оптимальної вартості обробки конкретного виду вантажу. Адже кожен вид товару вимагає особливої системи зберігання, розміру комірки і типу стелажної системи – що позначається на способі обробки замовлень або сортування. В результаті якісь товари ефективно обробляються, а решта – не зовсім. Логістичні оператори намагаються зробити лінійку процесів якомога ширше, щоб застосувати потрібний спосіб, але все одно доводиться часом йти на компроміси, чимось жертвуючи.

– В чому це проявляється?

– Наприклад, у випадку з товарами категорії fashion є нюанси при обробці повернень інтернет-замовлень. Наприклад, якщо повернули товар без бирки, то його треба «впізнати», упакувати і сформувати картку товару, для чого потрібні доскональні знання. Крім того, різні категорії товарів (іноді великогабаритних) не дозволяють все розташувати компактно і залишається багато вільного місця. Але ж відомо: чим вище щільність – тим нижче витрати на зберігання одиниці товару. Вузька спеціалізація дозволяє оптимізувати складські витрати по обробці і оренді.

– Що являє собою ваш логістичний комплекс і, зокрема, склад?

– Оскільки ми спеціалізуємося на наданні послуг тільки fashion-рітейлерам, наш склад розрахований на 600 000 одиниць коробкового зберігання одягу, взуття та різних аксесуарів. Крім цього, є невеликий простір, де на палетах можна зберігати торгове обладнання. Новий розподільний центр з безпиловим покриттям підлоги і температурним режимом 17-25 градусів Цельсія, зі зручним місцем розташування в 3 км від Києва.

– Чи є ще якісь особливості зберігання товарів категорії fashion?

– Перш за все, варто відмітити адресне зберігання товарів. Тобто, коли кожен товар “прив’язаний” до конкретної коробки, а та, в свою чергу, до конкретного номера – місця на полиці. Це дозволяє в будь-який момент перевірити наявність товару і при необхідності швидко зробити збірку замовлення.

На всіх етапах відбувається сканування, що практично виключає помилки персоналу при відвантаженні товару.

При прийманні вантажів відеокамери фіксують всі надходження, щоб потім можна було упевнитися в доставці товару на склад при виникненні розбіжностей в облікових даних. Аналогічно камери фіксують і відвантаження товару.

Ще один елемент безпеки – фірмовий пакувальний скотч, яким заклеюють всі коробки, щоб попередити несанкціонований розтин.

– А як обробляються товари для e-commerce?

– Є спеціальні процеси сортування інтернет-замовлень, в тому числі з перевіркою якості, звіркою по фотографії та опису. Таким чином, ми можемо упевнитися, що відправляємо клієнту потрібне замовлення, і він відповідає всім параметрам.

Як показує світова практика, клієнти зазвичай повертають від 20 до 40% товарів категорії «взуття, одяг та аксесуари», замовлених через інтернет. Тому дуже важливо правильно вибудувати процеси перевірки якості і цілісності повернень (в ході примірки могла бути відірвана бирка, гудзик і т.д.). У нас товар з будь-якою подібною невідповідністю відкладається в спеціальну зону і клієнту повідомляється про це. Аналогічно можна контролювати і наявність будь-яких вкладень в замовлення від рітейлера: презентів, флаєрів та інше.

– Які сервіси пропонуєте для звичайних магазинів?

– Ми займаємося зберіганням, упаковкою та доставкою товарів в роздрібну мережу з урахуванням тимчасових діапазонів торгових центрів. Доставляємо як своїм транспортом, так і силами перевізників-партнерів, щоб забезпечити доставку по всій Україні. Також співпрацюємо з поштовими операторами для доставки інтернет-замовлень.

Працюємо і з імпортними вантажами з країн Європи та Азії, при необхідності забезпечуємо брокерські послуги на митниці.

– У чому ваша головна “фішка”, ключова відмінність від інших 3PL-операторів?

– Головна наша відмінність полягає у вузькій спеціалізації. Ми добре розбираємося в особливостях зберігання, упаковки і доставки товарів. Наприклад, на складі обладнання підібрано таким чином, щоб забезпечити максимальну щільність і акуратність зберігання речей.

Всі процеси також стандартизовані під цю категорію вантажів. Наприклад, ми навіть ящики для зберігання замовляли спеціально під наші категорії товарів.

– Хто ваші клієнти – виробники, дистриб’ютори чи торгові мережі?

– Ми більшою мірою орієнтуємося на компанії середнього розміру, так як саме для них організація власної логістики виявляється найбільш витратною. Економія в логістиці досягається на великих обсягах, а для цього потрібні інвестиції як в обладнання, так і в технології та менеджмент.

У нашому випадку економія досягається за рахунок того, що багато клієнтів об’єднуються на одному майданчику. що в кінцевому підсумку дає виграш як у швидкості, так і у вартості.

– Як ви вибираєте технології: застосовуєте свої розробки чи віддаєте перевагу готовим рішенням?

– Відповім так: ми постійно вдосконалюємо існуючі рішення. Звичайно, свою роль відіграє досвід нашої команди: 20 років роботи в рітейлі, глибоке розуміння специфіки роботи e-commerce і маркетплейсів.

– Як локдаун позначився на вашій роботі, адже в цей період різко зросла частка e –commerce?

– Ви маєте рацію, зростання було, але в той же час скоротилася кількість відвантажень в звичайні магазини. Ми просто перерозподілили ресурси на інший напрямок. У цьому також наша перевага – робота з різними сегментами торгівлі. Звичайно, обробка інтернет-замовлень більш ресурсоємна, але обсяги e-commerce менше, ніж звичайного роздробу. Тому ми впоралися з новим завданням досить легко, і готові до нових викликів.

Читайте також –

Доставити за всяку ціну: головні тренди логістики в період пандемії

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку