Іноземцям – напівфабрикати: наскільки бізнес-модель Multi Cook життєздатна у світі

Іноземцям – напівфабрикати: наскільки бізнес-модель Multi Cook життєздатна у світі

2 дні(в) тому
  547
rau

На початок 2025 року мережа Multi Cook нараховує 265 відкритих закладів у Європі, Північній Америці та Азії, ще близько 100 – на етапі ремонту. Наскільки бізнес-модель успішна у світі?

У 2015 році подружжя Алла і Олександр Теліги та Володимир Матвійчук почали розвивати мережу магазинів напівфабрикатів Галя Балувана в Україні. За п’ять років мережа зросла до сотень закладів, а в 2021-му засновники розійшлися через особистий конфлікт. Після початку вторгнення росії в Україну припинили продаж франшиз Галя Балувана в Україні, йдеться в матеріалі Forbes. RAU публікує основні тези.

Як починався розвиток Multi Сook

Партнери пішли в міжнародну експансію зі схожою концепцією, але різними брендами: Теліги з кінця 2021-го розвивають проєкт Wesola Pani, Матвійчук – створив Multi Cook та у 2024 році запустив мережу фаст-фуду з демократичними цінами Gabar.

На початок 2025 року в мережі Матвійчука Multi Cook 265 діючих закладів у Європі, Північній Америці та Азії, ще сотня – на етапі ремонту. А 9 січня 2025-го в Лос-Анджелесі відкрився заклад Multi Bar, що поєднує магазин заморожених українських страв і американський фаст-фуд. Асортимент – від пельменів до готових супів та картоплі фрі, каже засновник бренду Володимир Матвійчук.

Серед франчайзі Multi Cook – переважно українці, які живуть в інших країнах понад 10 років, а точки часто відкривають, як роботу для всієї сім’ї. Підхід Матвійчука – давати франчайзі максимальну свободу. Центральний офіс надає підтримку з консультуванням і маркетингом. На закритому сайті бренду 900 позицій, партнери обирають класичні українські страви та додають кілька таких, що притаманні місцевій кухні. «Усім партнерам пропонуємо відкривати зони фаст-фуду Multi Bar», – каже Матвійчук.

Як працює бізнес-модель

Щоб відкрити перший Multi Cook, треба сплатити паушальний внесок 9000 євро та роялті 100 євро на місяць. За кожну наступну точку внесок зменшується  на суму до 1000 євро, каже Матвійчук.

Обладнання для магазину коштує 35 000-50 000 євро, – вартість відкриття залежить від стану приміщення та умов оренди, а ось конкретну окупність прорахувати нереально.

Реальні інвестиції в магазин за франшизою – 100 000-200 000 євро, каже власниця двох Multi Cook в Чорногорії Олена Халтуріна. «Лише за ремонт проводки і вентиляції виклали 50 000 євро», – каже вона.

У Польщі вісім точок з централізованим виробництвом приносять сумарно $25 000-35 000 місячного прибутку, розповідає один з перших франчайзі Multi Cook Назар Доліба. «Інвестиції $65 000 в першу точку окупились за рік», – розповідає він.

Кількість точок впливає на прибуток, говорить власниця магазину Multi Cook в Естонії Тетяна. Інвестиції перевищили план через тривалі пошуки приміщення, говорить вона: «В країні майже немає локацій під маленькі магазини, а торгові центри довіряють лише популярним брендам». Прогнозів на окупність підприємиця не дає.

Бізнес-модель Multi Cook не спрацювала, розповідають двоє франчайзі у центральноєвропейській країні анонімно. Після відкриття щомісяця доінвестовують 5000 євро щомісяця в заробітні плати, розповідає один з них. «Ринок напівфабрикатів перенасичений. За рік жодного разу не отримали прибутку», — говорить він.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку