Навчились жити у війні: в EVA підбили підсумки розвитку мережі у 2023 році

Навчились жити у війні: в EVA підбили підсумки розвитку мережі у 2023 році

07.02.2024 11:10
  1376
Дарія Осіїк

Попри складності воєнного періоду, EVA за минулий рік відкрила нові магазини, розвивала сервіси, власні торгові марки та повернулася до масштабних проєктів у галузі логістики. 

Тоді як у 2022-му зусилля компанії були спрямовані більше на збереження бізнесу, 2023-й став для неї роком розвитку. Таким баченням поділилася виконавча директорка ТОВ «РУШ» (магазини EVA та інтернет-магазин EVA.UA) Ольга Шевченко.

«Ми збільшили товарообіг по магазинах LFL на 40% порівняно з 2022-м. За підсумками року маємо приблизно стільки ж покупців, як у довоєнному 2021-му, і в транзакціях порівняно з ним втратили 6,5%. Ці результати дались нам дуже непросто. Але разом з усією країною ми набули тяжкого досвіду – навчились жити у війні та навіть в таких умовах по можливості рухатись вперед», – додала СЕО EVA.

У грудні мережа знову підтвердила звання «Ритейлер року в drogerie» від Асоціації ритейлерів України. Понад 30 млн грн за сприяння компанії та її клієнтів були спрямовані на соціальні та благодійні проєкти.

Розширення мережі

У 2023-му компанія відкрила 59 нових торгових точок переважно у дизайні «Жіноча енергія», представленому наприкінці 2022 року. Станом на 31 грудня мережа нараховувала 1061 працюючий магазин. З них 50 – «Жіноча енергія». У вересні компанія презентувала «Центр здоров’я шкіри» з асортиментом дерматокосметики від провідних світових брендів у форматі shop-in-shop. На кінець року дві такі точки працювали у Дніпрі та Києві. У грудні компанія здійснила тестовий запуск магазину формату EVA Beauty в київському ТЦ Respublika Park. «Перший місяць його роботи перевершив наші очікування. Проте результати обговорювати зарано. Магазин працює в тестовому режимі. Доопрацювання в ньому ще ведуться, і таким, як ми його задумали, він має стати до кінця першого півріччя», – зауважила Ольга Шевченко.

У 2024 році компанія планує відкрити ще близько 60 магазинів. Заплановані інвестиції в цей напрям становлять близько 200 млн грн.

 Додаткові сервіси в магазинах

У 2023 році EVA провела ребрендинг і доопрацювання сервісу ModiFace, який отримав назву VISUAL by EVA. Це планшет доповненої реальності у магазині, який дозволяє віртуально приміряти перед покупкою тіні, тональні основи або помади. З минулого року до списку брендів, які можна протестувати таким чином, додалась власна торгова марка Patricia Ledo (продукція якої склала 27% від усіх тестувань). Найближчим часом планується додати сюди також ще одного лідера в категорії декоративної косметики – ВТМ GlamBee. Загальна кількість сеансів VISUAL by EVA у 2023 році склала 145 277, понад 600 на день. Найактивніше користувалися послугою у Києві, Вінниці та Дніпрі, а найчастіше приміряли помади та тональні основи. 

Крім того, в мережі продовжують вдосконалювати сервіси тестування шкіри та волосся для індивідуального підбору доглядових засобів. Для цього компанія закупає та встановлює в магазини ще більш сучасне обладнання. 

Станом на кінець 2023 року 1053 магазини мережі надають клієнтам доступ до Wi-Fi. Послугою вже скористались понад 92 000 разів. 

Для попередження черг у найбільш відвідуваних магазинах EVA компанія першою в сегменті drogerie почала встановлювати каси самообслуговування. Всього їх вже запущено близько 100 і приблизно таку ж кількість планується додати протягом 2024 року. 

Власні торгові марки

У 2023 році EVA запустила шість нових ВТМ. Таким чином портфель private label компанії нараховує 58 марок. Це понад 5000 SKU майже в усіх категоріях, представлених в асортименті мережі. У 2024 році серед товарів ВТМ з’явились зокрема б’юті-гаджети, професійні гель-лаки та аромадифузори. 

Загалом за рік було продано близько 110 млн одиниць товарів private label. Частка ВТМ у загальних продажах компанії становить 33,9% в натуральному вимірі, 22,8% – в грошовому. 

Товари ВТМ знову отримали міжнародні відзнаки. На конкурсі дизайну пакування власних торгових марок Vertex Awards срібну нагороду в категорії BEAUTY здобула парфумована вода-унісекс Fabien Marche Alchimiste An02. Очищувальні кульки для обличчя ABOUT face Anti-Pollution та крем-спрей для волосся 15 в 1 ABOUT hair Кератинове розгладження відзначено нагородами міжнародної виставки-конкурсу Private Label Manufactures Association 2023 International Salute to Excellence Awards.

Логістика

Для підвищення ефективності EVA інвестує значні кошти у розвиток логістики – розбудову та модернізацію складських потужностей. У Львові поряд із діючим складом ведеться будівництво нової черги на 9 000 кв. м під e-commerce. Площу діючих складів у Броварах та Львові збільшують за рахунок впровадження мезонінів. У вересні запущений хаб e-com у Дніпрі. 

«Ми максимально спрощуємо та автоматизуємо складські процеси, що прискорює проходження замовлень по логістичному ланцюгу», – зазначає Ольга Шевченко. Цьому сприяє власна система відбору. Крім того, на складах офлайн-мережі запровадили систему  Put to light, яка дозволяє не використовувати термінали збору даних, прискорити адаптацію нових працівників та підвищити продуктивність. У 2024-му систему планується частково впровадити на складах e-com. Також в планах EVA – автоматизувати системи зберігання: впроваджувати AGV (Automated Guided Vehicle) та AS/RS (Automated Storage and Retrieval Systems).

У 2023 році після паузи відновлений проєкт побудови логістичного хабу в Одесі. Ведеться закупівля необхідних матеріалів та конструкцій, а також інші підготовчі роботи. Площа першої черги одеського хабу має сягнути 20 000 кв. м. Будівельні роботи триватимуть у 2025-26 рр. 

Попередньо сума інвестицій в логістичну інфраструктуру у 2024 році може скласти до 1,3 млрд грн.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Мережа аптек АНЦ та фонд “Повернись живим” запустили ініціативу “Кешбек за донат” для підтримки армії та вдячності українцям

Мережа аптек АНЦ та фонд “Повернись живим” запустили ініціативу “Кешбек за донат” для підтримки армії та вдячності українцям

Мережа аптек АНЦ продовжує свій внесок у підтримку українських захисників через співпрацю з Фондом компетентної...
time icon  
  49
Усі новини ринку