Гаджети та нерухомість: що продавали і як заробляли українці на платформі OLX в 2019 році

Гаджети та нерухомість: що продавали і як заробляли українці на платформі OLX в 2019 році

05.03.2020 08:10
  145
rau

Українці використовують онлайн-платформу не тільки для періодичних покупок або продажів, але все частіше, як місце основного заробітку.

Цей матеріал доступний російською мовою

Багато підприємців все частіше починають продавати товари або послуги на своєму сайті або на спеціальних платформах, таких як, наприклад, OLX. Так, на початок 2020 року тільки на даному майданчику кількість активних продавців склала понад 2,8 млн.

За даними GfK, в Україні інтернетом користуються близько 70% населення у віці від 16 років. Третина з них, а це понад 7 млн ​​осіб, здійснюють покупки, не виходячи з дому. У чому особливість такого бізнесу, його плюси і мінуси, чим вигідно торгувати на онлайн-майданчиках, delo.ua розбиралося з допомогою результатів дослідження, проведеного серед користувачів платформи OLX. Основні тези цього дослідження RAU пропонує вашій увазі.

Повноцінний бізнес або підробіток?

OLX – онлайн-сервіс оголошень, який за рік збільшив свою аудиторію на 40%. При цьому, за даними опитування на онлайн-платформі, в якому взяли участь більше 27 000 респондентів, тільки 31% користувачів використовує її виключно для покупок. Решта продають тут свої товари і послуги. За даними опитування, платформу OLX використовують для додаткового заробітку у вільний від роботи час 70% користувачів, серед них переважають чоловіки. А приблизно кожен третій використовує майданчик в період відсутності роботи. Даний варіант властивий жінкам.

OLX для бізнесу

З кожним роком збільшується кількість тих, хто використовує OLX для розвитку свого бізнесу або як основне джерело доходу. Ті, хто веде свій бізнес на OLX, зазвичай працюють самі (48% респондентів). Ще 18,5% мають партнерів, але не співробітників, а 19,4% працюють зі штатом понад 10 осіб. При цьому жінки частіше наймають додатковий персонал, тоді як чоловіки вважають за краще працювати самі: так відповіли 53% чоловіків, які ведуть бізнес на OLX.

Головними причинами продажу своїх послуг і товарів онлайн на OLX респонденти назвали бажання заробляти більше (32%) і можливість поєднувати постійну роботу і онлайн-бізнес (15%). Майже 14% опитаних торгують на OLX через відсутність роботи на повний день. Більше 8% респондентів вказали, що для них онлайн-бізнес – це прекрасна альтернатива, якщо не хочеться працювати найманим співробітником. А 6,3% користувачів ведуть бізнес на OLX, щоб мати можливість працювати з будь-якої точки світу.

За даними опитування онлайн-майданчика, для торгівлі більшість використовують тільки OLX – 57%, майже 30% підключають до роботи соцмережі, 15% крім цього мають власний сайт.

Що продають

За результатами опитування, найпопулярнішими категоріями, в яких продавали свої товари бізнес-користувачі в 2019 році, були “Електроніка” (16,3%), “Нерухомість” (12,3%), “Товари для дому та саду” (11 %), а також “Мода і стиль” (10%). Лідером продажів в 2018 році також була категорія “Електроніка” (19,3%), однак на другому місці була “Мода і стиль” (17,2%), потім “Товари для дому та саду” (14,6%) і тільки потім вже “Нерухомість” (12%). П’ятірку лідерів два роки поспіль замикає категорія “Хобі, відпочинок і спорт”, на яку припадає в середньому близько 10% продажів.

Платне просування товарів і послуг

Кількість оголошень на платформі стає дедалі більше, що змушує підприємців додатково просувати свої товари і послуги. Так, майже три чверті опитаних користуються або планують скористатися платною рекламою своїх оголошень. Для кого продажі на OLX є повноцінним бізнесом, частіше використовують ці опції на регулярній основі (42%). Ті, хто торгує на майданчику для підробітку, лише час від часу вдаються до платних послуг – 39%.

Найбільш активно просувають свої товари в таких популярних категоріях, як “Дитячий світ”, “Електроніка” і “Мода і стиль”. За даними опитування OLX, 60% користувачів платформи готові витрачати на рекламу до 5% від доходу, 18,5% – інвестувати в рекламу до 10% свого доходу і тільки 8,3% – більше 10%.

Про які обсяги продажів йдеться

Майже 16% підприємців, які ведуть бізнес на OLX, мають дохід вище 500 000 грн в рік, 5% – від 250 000 до 500 000, 6% – від 100 000 до 250 000, 10% – від 50 000 до 100 000.

Майже 20% тих, хто веде бізнес на OLX, відзначили, що в 2019 році їх продажі зросли, майже чверть відзначили, що продажі не змінилися. Серед тих, хто використовує OLX для підробітку, 34% вказали на стабільність свого доходу, а 14% відзначили зростання своїх продажів.

Збільшувати обсяг продажів на онлайн-платформі OLX представники МСБ планують за допомогою розширення асортименту нових товарів (63%), додаткових інвестицій в рекламу (25%), використання соцмереж (23,6%) і зміни вартості товарів (22,2%).

Що очікувати від онлайн-бізнесу

Кожен п’ятий опитаний підприємець вважає, що розвивати онлайн-бізнес в Україні легко. Більшість вважає, що основними труднощами в онлайн-торгівлі є висока конкуренція (46%), нестабільність доходів (36,3%) і труднощі при пошуку своєї ніші (23%). При цьому для респондентів, які ведуть бізнес, актуальні проблеми оподаткування, пошуку і утримання клієнтів, документообіг. Тим, хто продає для додаткового прибутку, більш актуальні проблеми пошуку ніші і нестабільності доходів.

Джерело delo.ua

Читайте також –

Що купують українці онлайн і скільки на це витрачають – аналітика GfK і OLX

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку