Версія Delo.ua: топ-5 кращих HR-директорів в українському рітейлі

Версія Delo.ua: топ-5 кращих HR-директорів в українському рітейлі

17.08.2020 04:00
  1659
rau

За версією порталу Delo.ua серед кращих українських рекрутерів і фахівців з кадрів – HR-фахівці з McDonald’s в Україні, Eldorado, Metro Cash & Carry Ukraine, ЦУМ і EVA.

Цей матеріал доступний російською мовою

Багатопрофільне бізнес/медіа бюро ekonomika+ презентувало новий випуск журналу «Топ-100. Рейтинги найбільших|Кадри. Бренди. Роботодавці», в якому вибрали кращих HR-управлінців України. Компетенції сучасного кадровика виходять далеко за рамки вчорашнього набору критеріїв. Зараз це сплав відразу декількох управлінських компетенцій – від корпоративного психолога до діджитал-директора.

Рейтинг кращих HR-директорів формувався з трьох оцінок: 20% голосування читачів на сайті Delo.ua, 60% за підсумками опитування професійних лідерів думок і анкетування учасників ринку, а 20% – думка редколегії. У лонг-лист увійшло понад 150 учасників.

Експертами виступали представники рекрутингових агентств, фахівці в галузі управління репутацією і побудови бренду. RAU вибрала зі списку HR-фахівців України, пов’язаних з рітейлом. Всього таких набралося 5 осіб із 30 представлених фіналістів. Нижче вони наведені в порядку, який зайняли в ході голосування

  • Кількість працівників: 10 000
  • Робота у сфері HR: більше 25 років
  • Робота в компанії: з 2008 року

Наталія Тіморіна займається управлінням і розвитком талантів у McDonald’s в Україні вже більше 12-ти років. В її HR-команді 10 людей. Пріоритетними напрямками є розвиток талантів, кар’єрний і професійний ріст персоналу, адже всі директори ресторанів (а це 94 заклади по всій Україні) і багато співробітників центрального офісу починали свій кар’єрний шлях з обслуговування клієнтів в закладах.

В українському офісі McDonald’s були сформовані крос-функціональні команди, які використовують принципи Agile і працюють за системою SCRUM. Співробітники, отримавши право виходити за рамки своїх щоденних обов’язків, показали високий рівень відповідальності за результат.

У McDonald’s Україна існує власна велика база знань, доступ до якої мають всі співробітники. Кожен може вдосконалювати свої навички, вибираючи навчання за своїм профілем. Система змішаного навчання включає в себе онлайн-заняття і очні сесії з ментором.

Під час карантину в компанії продовжують інвестувати в навчання і розвиток талантів. “За цей період в наших тренінгах взяли участь в два рази більше учасників, ніж за весь 2019 рік”, – ділиться Тіморіна.

  • Кількість працівників: більше 5 000
  • Робота у сфері HR: більше 15 років
  • Робота в компанії: з 2017 року

У Сергія Береснєва більше 15-ти років досвіду роботи в HR-сфері в західних і українських компаніях. До Eldorado він приєднався в березні 2017 року, а першим його проектом стала трансформація HR-функції в компанії. Зараз в HR-команді Береснєва 55 осіб.

У Eldorado діють програми розвитку компетенцій для працівників мережі і співробітників головного офісу: покроковий кар’єрний розвиток, система наставництва, школа майбутніх керівників, Сучасна освітня віртуальна академія (СОВА) і система управління якістю роботи для керівників магазинами (МВО).

Для формування культури обміну досвідом запустили курси підготовки наставників. Мета – навчання технікам залучення стажистів в процес безперервного самовдосконалення. За успішні стажування наставники отримують винагороду. В результаті терміни виконання стажистом плану за індивідуальною ефективності скоротилися в середньому з 21,5 до 10,6 доби, а рівень знань співробітників, у яких є наставник, в середньому на 27% вище, ніж у тих, у кого немає наставника.

  • Кількість працівників: близько 3000
  • Робота у сфері HR: 20 років
  • Робота в компанії: з 2016 року

З приходом Ірини Брижак в Metro Cash & Carry Ukraine в 2016 році почався процес трансформації організаційної культури під нову бізнес-стратегію. У компанії культивується принцип Care to Dare, що означає створення середовища, в якому кожен дбає про інших, про бізнес і відчуває турботу про себе. Як наслідок, співробітники не бояться ризикувати і реалізовувати свій підприємницький талант. Відповідно до цієї концепції були перебудовані HR-процеси. “За три роки нам вдалося знизити плинність персоналу майже в 2,5 рази”, – ділиться топ-менеджер.

Управління талантами в компанії є стратегічним напрямком і будується на філософії Leadership Pipeline, яка заснована на корпоративній моделі лідерських компетенцій і функціональних стандартів. Як результат, в Metro Cash & Carry Ukraine 72% управлінських вакансій закриваються з кадрового резерву. 300 співробітників компанії розвиваються за планом, які складають самостійно виходячи зі своїх цілей.

З липня 2020 року в компанії прийняли рішення перейти на гнучкий режим роботи на постійній основі. “Ми повністю довіряємо нашим колегам, тому даємо їм велику свободу для пошуку оптимального часу і місця роботи, щоб вони могли бути максимально ефективними”, – зазначає Брижак.

  • Кількість працівників: до 500
  • Робота у сфері HR: більше 15 років
  • Робота в компанії: з 2018 року

Поліна Айдин прийшла в ЦУМ на посаду HR-директора в 2018 році, до цього вона більше 14-ти років працювала в Metro Cash & Carry Ukraine.

У 2019-му ЦУМ вийшов з продажами в онлайн і запустив інтернет-магазин. “Безперечно, це змінило роботу з персоналом. Починати довелося майже з нуля: нова організаційна структура, формування команди, поступове впровадження і розвиток всіх бізнес- і HR-процесів”, – розповідає Айдин.

У період карантину рітейлер продовжив свій розвиток, незважаючи на те що магазин не працював 2,5 місяця. За словами директора з управління персоналом, такі ситуації тільки загартовують команду і надихають її на пошуки нових рішень. Завдяки злагодженій роботі команди рітейлеру вдалося збільшити обсяги онлайн-продажів майже втричі.

У компанії працює “ЦУМ Академія”, мета якої – розвиток професійних навичок стилістів для підвищення ефективності сегментів преміум і люкс. Кожен продавець-консультант може підвищити свою кваліфікацію, пройшовши програму навчання більш ніж з 30 тренінгів та практичних занять з комерційної стилістиці, колористиці, типології, баїнг-аналітиці, формуванню і оновлення гардеробу клієнта.

  • Кількість працівників: 12500
  • Робота у сфері HR: 18 років
  • Робота в компанії: з 2009 року

Інна Печериця працює в компанії 11 років, в її HR-команді 64 людини, включаючи 12 осіб з регіональних команд. Найбільш знакові проекти останніх кількох років спрямовані на розвиток клієнтоорієнтованості як до внутрішнього, так і зовнішнього клієнта.

В один з таких проектів – “Модель сервісу в роздробі” – було залучено 5000 співробітників. Його мета – створення клієнтоорієнтованої атмосфери в магазині, визначення точок щастя і болю клієнтів за допомогою інтерв’ю. Другим етапом була розробка інструментів підвищення задоволеності клієнтів. Результат – 70 000 інтерв’ю керуючих з клієнтами 1500 запропонованих ними інновацій і 70 вже впроваджених покращень. Також в компанії реалізований проект “Модель сервісу в корпоративній культурі”, який був спрямований на поліпшення робочої комунікації співробітників.

В даний час в компанії запускають проект “Зворотній зв’язок”. Його мета – впровадження системної оцінки розвитку корпоративних і управлінських компетенцій ключових співробітників. Практично всі програми з оцінки та навчання персоналу в компанії проводять онлайн: від відеоуроків і курсів до фасілітаціонних стратегічних сесій. “У цьому році під час карантину вперше провели онлайн-ассесмент на ключову посаду в роздробі”, – розповідає Печериця.

В найближчому часі в компанії збираються реалізувати кілька програм для підвищення ефективності співробітників і заохочення їх корпоративної поведінки. Вже пройшла тестування і чекає свого запуску автоматизована програма з адаптації співробітників офісу.

Джерело: Delo.ua

Читайте також –

Топ-5 кращих HR-директорів в українському рітейлі та торговельній нерухомості


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку