Топ-10 FMCG-рітейлерів України: у кого більше площі і де відкривали магазини
Лідируючі продуктові оператори країни за сумарною торгової площі, пріоритетні регіони для розвитку торговельних мереж і темпи приросту основних гравців.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Дослідницька компанія GT Partners Ukraine презентувала чергове дослідження, присвячене основним тенденціям розвитку найбільших гравців продуктової мережевого роздробу України. На цей раз у фокусі аналітиків – сумарна торгова площа операторів.
Поступове зростання
У першій половині 2018 року Ашан потіснив Metro Cash & Carry Ukraine з третьої на четверту позицію і увійшов до трійки лідерів, вперше за довгий час змінивши розклад в топ-5 FMCG-мереж України. Ці ж позиції компанії зберегли до кінця 2018 го.
Причому Ашан зумів закріпити успіх, збільшивши в другому півріччі свої площі на 7800 кв. м, в тому числі відкривши магазин площею 5000 кв. м в новому торговому центрі у Львові, а Metro Cash & Carry Ukraine продовжив роботу на колишніх локаціях. У той же час варто відзначити, що в кінці I кварталу 2019 го року Ашан закрив магазин в столичному ТРЦ SkyMall, а значить – втратить приблизно 12 000 кв. м загальної площі.
Втім, і Metro планує в цьому році відновити розвиток в Україні. Зокрема, в планах компанії – відкривати магазини зменшеного формату зі скороченим асортиментом під брендом Бери-Вези. Тому за підсумками року все ще може змінитися.
У другій половині минулого року відбулися зміни і в другій п’ятірці: ЕКО маркет піднявся в рейтингу на одну сходинку, зайнявши восьме місце. Причому загальна площа магазинів мережі майже не змінилася. Успіх їй забезпечила стагнація конкурента – магазинів Фуршет, який за останні півроку скоротив площі своїх магазинів на 8800 кв. м. І це не межа: в рамках оптимізації торговельної мережі буде закрито ще 12-13 магазинів до кінця 2019 роки.
Fozzy Group як і раніше лідирує в списку найбільших за площею рітейлерів, навіть незважаючи на невелике скорочення площ у другому півріччі 2018 го. У той же час його найближчий конкурент мережа АТБ – лідер за кількістю продовольчих магазинів в країні, швидко скорочує відрив.
Решта гравців також потроху збільшували свої торгові володіння, більш за всіх відзначилися мережі Novus і Varus.
Захід, Схід і столиця
Примітно, що в 2018 році тільки 40% рітейлерів були зосереджені на внутрішніх процесах і не розширювалися. Приблизно стільки ж (39%) компаній збільшили свою сумарну торгівельну площу. При цьому 5% брендів покинули ринок, що в 2,5 рази більше, ніж кількість нових гравців, що з’явилися в той же період.
Невеликим гравцям важко конкурувати з великими мережами в оптимізації логістичних та інших витрат, а споживачі в основній своїй масі продовжують ганятися за нижчою ціною, хоча вже готові трохи переплачувати за якість сервісу.
У регіональному аспекті виділяється Західна Україна, де в минулому році найбільш помітно зросли торгові площі – відразу майже на 27%. Це можна пояснити частково активним освоєнням регіону національними торговими мережами.
Аналогічно на сході країни рітейл розвивається темпами, порівнянними зі столичними – 22,9% проти 22,1% в Києві. Тільки ринок там менш насичений цивілізованої роздробом.
Серед відстаючих – північні і південні регіони країни, де вдвічі меншу кількість рітейлерів розширювали свою присутність.
ПОВНУ ВЕРСІЮ ДОСЛІДЖЕННЯ GT PARTNERS UKRAINE МОЖНА ПРИДБАТИ ЗА ПОСИЛАННЯМ
Читайте також –
Топ-5 продуктових мереж України за кількістю магазинів і темпам відкриттів в 2018 році