
Олена Левченко, Sport City: Плануємо стати №1 мережею одягу та взуття для активного життя в Україні за рівнем сервісу


Сучасний ритейл стикається з двома ключовими викликами: рекордною плинністю кадрів, що подекуди сягає 95%, та високими вимогами до клієнтського сервісу. Покупці не пробачають некомпетентності, а співробітники йдуть туди, де бачать перспективи. В цих умовах бізнес, який ігнорує системну адаптацію та навчання персоналу, приречений на втрату грошей, працівників і лояльності клієнтів.
Рішенням, що перетворює цей виклик на конкурентну перевагу, є впровадження LMS (Learning Management System) – цифрової платформи для управління навчанням. Це вже не розкіш, а базовий інструмент для виживання та зростання. Дослідження підтверджують, що належний онбординг підвищує утримання новачків до 82%, а компанії з розвиненими програмами навчання отримують на 218% більший дохід на співробітника. Розгляньмо, як саме LMS допомагає ритейлу не просто виживати, а й процвітати.
LMS – це система управління навчанням, яка дозволяє організувати, автоматизувати та контролювати процес адаптації та навчання співробітників. У ритейлі це означає, що кожен продавець отримає необхідні знання про продукт та стандарти для збільшення продажів магазину, а керівники для якісного управління. “Фішка” сучасних LMS, у тому, що вони можуть не тільки навчати, але й контролювати якість засвоєння матеріалу. Детальніше з цим питанням можете ознайомитися у комплексному гайді – Що таке LMS для навчання співробітників.
Без централізованої системи якісної адаптації та навчання ритейл-мережа не може забезпечити хороше знання товарів, єдині стандарти обслуговування, швидко адаптувати новачків і постійно розвивати навички продажів своїх продавців. LMS платформа автоматизує ці процеси, перетворюючи хаос на керовану систему.
“Без платформи для корпоративного навчання компанія втрачає гроші, час і співробітників: без чіткої системи новачки освоюються повільніше, а працівники без перспектив розвитку йдуть”, – зазначає огляд трендів від HRsync на 2025 рік.
Успіх у ритейлі починається з правильних людей. Навіть найкращу систему навчання важко буде застосувати до співробітника, який не має базових схильностей до комунікації та сервісу. Спеціалізовані тести при наймі (pre-employment tests) від LMS Smart Way здатні вирішити цю проблему.
За допомогою LMS Smart Way можна автоматизувати підбір продавців, об’єктивно оцінюючи їхні “м’які навички”:
Такі тести допомагають відсіяти невідповідних кандидатів ще на етапі відбору, що, за даними Cangrade, дозволило одному з ритейлерів збільшити продажі на 27%.
Перші дні роботи визначають майбутнє співробітника в компанії. Підхід “кидай у воду – або випливе, або потоне” призводить до стресу, помилок і швидких звільнень. Сильна програма адаптації, навпаки, підвищує утримання новачків на 82% та їхню продуктивність на 70%.
За допомогою LMS можна створити структурований шлях адаптації персоналу магазину, провести кожного стажера по своїй індивідуальній траєкторії навчання, згідно з планом стажування.
Наприклад, створюєте план стажування для продавця-касира:
День |
Завдання для менеджера |
Завдання для новачка в LMS |
1 |
Знайомство з командою, видача форми. |
Пройти курс “Історія та цінності компанії”. |
2 |
Пояснення основних робочих процесів. |
Вивчити модуль “Стандарти обслуговування”. |
3 |
Практика в торговому залі з наставником. |
Пройти тест за стандартами обслуговування. |
4 |
Практичне навчання роботі з касою та програмами. |
Вивчити модуль “Робота з касовим апаратом”. |
5 |
Підбиття підсумків тижня, зворотний зв’язок. |
Пройти фінальний тест з адаптаційного курсу. |
Далі, все що вам потрібно зробити, додати нового працівника до LMS і система самостійно буде контролювати процес навчання та якість засвоєння матеріалів, а керівник (наставник) аналізує звіти з результатами навчання та допомогає з практичними навичками. Це не тільки економить час керівників, а й робить процес системним та контрольованим.
Ринок не стоїть на місці: з’являються нові товари, змінюються акції, впроваджуються нові стандарти та технології. Персонал має бути готовим до цих змін. Культура безперервного навчання (continuous learning) – це пряма інвестиція в продажі та лояльність клієнтів.
LMS дозволяє зробити навчання не нудним обов’язком, а захопливим процесом:
Дослідження McKinsey показало, що співробітники, яким компанія надала доступ до навчальних програм, в 4 рази частіше залишалися працювати, ніж ті, хто не мав такої можливості.
Заміна керівника магазину, найнятого ззовні, може коштувати бізнесу до 200% його річної зарплати. Набагато вигідніше та ефективніше “вирощувати” лідерів усередині компанії у своїй LMS платформі. Як ритейлери створюють кадровий резерв можете прочитати у статі – Практичні інструменти для створення кадрового резерву.
Ритейл без LMS – це як магазин без полиць: товари є, але їх неможливо ефективно представити покупцям. Система управління навчанням є фундаментом, який допомагає компаніям залишатися конкурентоспроможними, швидко адаптуватися до змін і забезпечувати високий рівень обслуговування. Інвестуючи в LMS, ритейлери інвестують у свій успіх і майбутнє.
Як навчання персоналу впливає на продажі в магазині? Навчений продавець краще знає продукт, ефективніше працює із запереченнями та надає вищий рівень сервісу, що напряму веде до збільшення середнього чека та кількості повторних покупок.
Які функції LMS найбільш корисні для ритейлу? Мобільний доступ, мікронавчання, гейміфікація, автоматизоване тестування, аналітика прогресу та можливість створювати індивідуальні навчальні траєкторії.
З чого почати впровадження LMS-системи? Звʼяжіться з консультантом LMS Smart Way та отримайте персональну безкоштовну консультацію.