
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Відеоконсультації з магазину, працевлаштування через додаток ДІЯ, розрахунок за товар через криптовалютну платформу та інші нові сервіси, які впровадили українські рітейлери та гравці суміжних областей.
Попри війну, логістичні складнощі та зниження купівальної спроможності населення український рітейл не лише продовжує працювати, але й примудряється впроваджувати нові послуги на інноваційні сервіси, які дозволяєть адаптуватись до роботи в воєнний час та при цьому покращити клієнтський досвід. RAU підготувала огляд головних інновацій, які були впроваджені рітейлерами та гравцями із суміжних областей після 24 лютого 2022 року.
У липні мережа ISEI запустила проект відеоконсультацій з магазину. Проект віртуальної б’юті-підтримки створений для клієнтів, які не можуть приходити до фізичних магазинів мережі. Консультації будуть проводитись по відеозв’язку прямо в магазині, щоб забезпечити ефект присутності та надати клієнтам віртуальний досвід звичного шопінгу – з реальним консультантом, полицями, засобами та текстурами.
“Багато наших клієнтів вимушено залишили свої міста, хтось виїхав за межі країни. Не всім зручно та звично здійснювати онлайн-покупки. Ми отримали від клієнтки, яка була у Швеції, повідомлення з великим проханням організувати їй якось зв’язок із магазином у Львові: вона знає консультантів, звикла до сервісу, без нього їй складно робити вибір. Ми зробили для неї відеодзвінок — звідси з’явилася ідея допомагати більшій кількості людей, які теж мають таку потребу”, — коментує co-founder ISEI Ануш Товмасян.
Після консультації клієнти мережі зможуть отримувати вибрані продукти кількома способами: Нова пошта в Україні, Укрпошта за її межами або просто через знайомих, рідних чи друзів, які зможуть передати замовлення при зустрічі.
Мережа магазинів MOYO стала першим роботодавцем в українському рітейлі, який спростив процедуру оформлення нових співробітників і приймає копії цифрових документів у додатку Дія. За два місяці з дня запуску проекту цифровий спосіб подачі документів кандидатами майже на 70% витіснив паперовий.
Першого співробітника за допомогою Дія в MOYO оформили 25 травня. Весь процес повністю автоматизований і займає кілька хвилин. Після співбесіди рекрутер вводить у системі номер телефону кандидата і надсилає йому в месенджер посилання із запитом на копії цифрових документів. Кандидат переходить за посиланням у додаток Дія, підтверджує особу Дія.Підписом і натискає кнопку «відправити». Після того, як новий співробітник поділився копіями цифрових документів (ID-картка, ІНН, за потребою — свідоцтво про народження дітей та довідка ВПО), вони автоматично потрапляють в систему обліку кадрів MOYO, де створюється картка фізособи.
«Відтоді, як ми інтегрували нашу обліково-кадрову систему з Дія, до команди MOYO приєдналися більше 40 нових співробітників. Під час оформлення ми із задоволенням повідомляємо новачкам, що попереду на них чекає найшвидший прийом на роботу. Близько 70% кандидатів скористалися цією можливістю і оформилися в MOYO без жодних паперів всього за кілька хвилин», — розповідає начальник відділу кадрів MOYO Ірина Кононович.
Наприкінці травня 2022 року найбільша у світі криптовалютна біржа Binance та всеукраїнська мережа Фокстрот анонсували можливість розрахунку за електроніку, побутову техніку та будь-які інші товари із використанням Binance Pay. Фокстрот став першим рітейлером електроніки та побутової техніки, хто запустив такий вид оплати в Україні при купівлі у роздрібних магазинах мережі та онлайн на foxtrot.ua.
«Компанія Фокстрот всіляко підтримує курс на цифровізацію продажів. За останній рік ми підключили низку безконтактних видів оплати на сайті, в чат-боті, з використанням QR-коду тощо. Наступний крок – підключення опції з розрахунку Binance Pay. Навіть в таких складних умовах, як війна, нам вдалося реалізувати цю ініціативу, розпочату нашими командами наприкінці 2020 року, – прокоментував запуск нової опції СЕО Фокстрот Олексій Зозуля.
З моменту запуску розрахунком через Binance Pay скористалися більше тисячі покупців, і їх кількість постійно зростає. Середній чек у таких покупках близький до середнього «звичайного» компанії, що говорить про те, що нова аудиторія купує у мережі Фокстрот звичні для себе товари: гаджети для зв’язку та аксесуари до них, дрібну побутову техніку, телевізори тощо. При чому, близько 15% покупок були оплачені в офлайн-магазинах.
Нові платіжні сервіси, які відповідають найбільш актуальним потребам користувачів, зараз важливі як ніколи. Так, з початку повномасштабного вторгнення, Mastercard разом із партнерами значно розширили доступність послуги «Готівка на касі».
Після початку повномастабної війни, коли з’явився підвищений ажіотаж на зняття готівки – українці мусили стояти в довжелезних чергах до банкоматів та банківських касах. Цю проблему вдалось вирішити за допомогою нового платіжного сервісу “Готівка на касі”, яку впровадили більшість продуктових мереж та АЗК. Це дозволило забезпечити українцям доступ до коштів на карткових рахунках та знизити навантаження на банки. Крім того, ця послуга виявилась дуже зручною, тому, ймовірно, що вона і надалі буде доступною для українських покупців.
Адаптація до роботи у воєнний час підштовхнула гравців ринку з різних секторів до тісної співпраці, від якої виграють і компанії і їхні клієнти. Ще напочатку повномасштабної війни з’явилась послуга зняття готівки на касі. Проте мережа АЗК WOG пішла далі: у серпні клієнтам мережі АЗК WOG стала доступна нова послуга – можливість поповнити готівкою картку будь-якого банку України. Максимальна сума зарахування – 5000 грн.
Нова послуга стала доступною завдяки співпраці WOG із сервісом Monego та Mastercard. Тепер у клієнтів мережі є можливість поповнити картку платіжної системи Mastercard, Visa та Простір.
Консалтингова компанія Retail & Development Advisor (RDA) допомагатиме з інтеграцією нових страхових продуктів для рітейлерів та їхніх клієнтів. Зараз компанія готова запропонувати відразу три інноваційні для українського ринку продукти, які впроваджуються у партнерстві зі страховим бізнесом. Серед них:
RDA вже веде перемовини з низкою українських роздрібних мереж, які предметно цікавляться новими страховими послугами. За словами менеджера проекту Володимира Коваленка, особливо активно цікавляться новими послугами мережі сегментів fashion, ювелірних виробів та оптики.
“На вказаних ринках такі страхові продукти досі були відсутні, тож їхнє впровадження даватиме рітейлерам додаткові конкурентні переваги перед іншими гравцями. Через впровадження даних послуг торговельні мережі надаватимуть додатковий сервіс власним клієнтам і зможуть розраховувати як на підвищення рівня лояльності, так і на зростання товарообігів”, – пояснює Коваленко.
Читайте також –
Час розплати: як фіксувати збитки від дій країни-агресора для отримання компенсації від росії