
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Глава HR-департаменту мережі супермаркетів Сільпо Павло Сич в колонці для порталу Delo.ua розповів про те, як компанія перебудувала роботу з персоналом в період коронакризи.
Цей матеріал доступний російською мовою
До нової реальності складно підготуватися заздалегідь. У перші тижні карантину невизначеність була безпрецедентною, а правила змінювалися вмить. В умовах невідомості важливо швидко приймати рішення, захистити, підтримати співробітників і продумати ризики, щоб магазини працювали без збоїв.
Коли після березневих свят стало зрозуміло, що буде карантин, в компанії з’явився оперативний штаб, який в режимі 24/7 приймає антикризові рішення.
Далі ці рішення передаються керівникам регіонів і в магазини. Ми створили окремі чати для стратегічних рішень топ-менеджерів і для тактичних рішень за напрямками. Обмеження кількості людей в торговому залі, закриття транспорту, контроль на вході, зміна режиму роботи магазинів на свята – місцева влада часто змінювала вимоги до роботи супермаркетів пізно ввечері, а вранці вони вже повинні були діяти в мережі. Тому оперативна реакція на такі зміни просто необхідна.
З офісними співробітниками виявилося трохи простіше – працювати в більшості випадків можна з дому. Служба IT організувала віддалений доступ для понад 2500 працівників і оперативно консультувала з питань групового зв’язку для віртуальних зустрічей. Дуже оперативно також перевели на домашній режим колл-центр служби підтримки, що до нинішніх подій зайняло б більше часу.
Одним з найважливіших завдань команди Сільпо став захист майже 33 000 співробітників магазинів, які працюють на «передній лінії».
В умовах дефіциту і зростання цін закупити багаторазові захисні маски, шапочки, рукавички, захисні екрани і оперативно розіслати по 62-м населеним пунктам країни для 259-ти супермаркетів виявилося непростим завданням. Кількість дезінфікуючих засобів, які витрачаються для співробітників і гостей Сільпо, зросла майже в чотири рази. Тільки для рук використовується близько 3000 літрів антисептику на місяць. Сумарно в перший місяць карантину компанія виділила на засоби захисту для персоналу близько семи мільйонів гривень.
В першу чергу ми стали приділяти більше уваги здоров’ю співробітників Сільпо. Перш ніж допустити до роботи, перевіряємо температуру. Люди залишаються вдома, якщо захворіли.
Ми переробили розклад і процедури так, щоб співробітники якнайменше перетиналися між собою і ці контакти можна було легко відстежити. Так знижується ризик зараження, і в гіршому випадку на карантин потрапить тільки одна зміна, а не весь магазин.
Адаптували до карантину і процес найму: першу співбесіду фахівець з персоналу проводить по відеозв’язку, якщо такий спосіб підходить кандидату. А при очній співбесіді спочатку міряємо температуру, а потім проводимо бесіду з дотриманням дистанції.
Карантин обмежив роботу кафе, фуд-кортів і фуд-холів на території супермаркетів Сільпо, які перейшли в режим доставки та самовивозу. Тим, хто опинився незадіяним, ми запропонували роботу в торговому залі магазину.
В нових умовах важливо, щоб співробітники Сільпо вчасно діставалися до роботи. Ми перенесли відкриття і закриття низки супермаркетів, щоб всі могли підлаштуватися під нові транспортні обмеження.
Когось із колег вдалося тимчасово перевести в магазини ближче до дому, щоб можна було дійти до супермаркету пішки. Намагалися отримати у місцевої влади перепустки на проїзд в громадському транспорті, наскільки це було можливо. Якщо співробітники забирають колег по дорозі на роботу і розвозять додому на власному автомобілі, ми компенсуємо бензин, в деяких випадках оплачуємо таксі. Компанія розробила 85 нових маршрутів власного розвезення по всій країні, і додаткові транспортні витрати Сільпо склали два мільйони гривень на місяць. Ми також надали співробітникам знижки на антисептики і рукавички.
Ми створили план внутрішньої комунікації, в якому врахували всі категорії співробітників. Офісні колеги отримують спеціальний дайджест з новинами. Для керуючих магазинами керівники мережі проводять онлайн-збори, в яких одночасно бере участь понад 350-ти чоловік. Після закупівлі засобів захисту важливо навчити цим користуватися. Разом з командою маркетингу створили постери і відеоінструкції, як правильно одягати, дезінфікувати, дотримуватись дистанції, зменшити кількість вітань за руку і убезпечити себе. У кожного магазину є свій чат в месенджері. Це прекрасний засіб швидкої комунікації керівництва магазину із співробітниками і колег між собою, щоб навчати, мотивувати, ділитися новинами та радощами чи просто жартувати. Для офісних співробітників кілька разів вже провели онлайн веселу інтелектуальну гру Pub Quiz.
Карантин зробив те, що не могла б зробити жодна HR-кампанія. Він показав, наскільки важливою є робота сотень тисяч людей, які не дивлячись на пандемію виходять на роботу. Ми вирішили залучити покупців до підтримки і подяки. Стартували з аудіороликів, в яких говорили колегам «дякую» і стали транслювати їх на внутрішньому радіо в торгових залах супермаркетів. Потім запустили флешмоб #героїмогодня. Він розпочався з відео, присвяченого щоденній, зазвичай непомітній, але дуже важливій роботі співробітників супермаркету: касирів, вантажників, обвалювальників, кухарів та багатьох інших. Зараз ролик вже переглянуло більше 1,6 млн осіб.
До флешмобу Сільпо приєдналися десятки компаній: Укрзалізниця, Київстар, Нова пошта, WOG, Salateira, мережі Фора, Fozzy, Thrash!, аптеки Біла ромашка, Фокстрот та EVA, банк Восток, громадські та благодійні організації.
Сотні українців поділилися історіями на своїх сторінках в соціальних мережах. На початку травня ми запустили проект-подяку «Надзвичайні. Діячі України»: разом з клубом ілюстраторів Pictoric Сільпо створює 100 портретів і розповідає історії про 100 професій, які зазвичай називають “сферою обслуговування”. Публічна підтримка вже перейшла з онлайну в офлайн: першого травня відкрилася вулична виставка з 15 ілюстраціями проекту «Надзвичайні. Діячі України» перед одним з наших супермаркетів.
Так нинішня непроста ситуація показала, як за звичайними, на перший погляд, професіями можуть стояти такі неймовірні люди – герої в масках, які роблять все, щоб наше життя залишалося колишнім.
Автор: Павло Сич, HR-директор мережі Сільпо
Джерело: Delo.ua
Читайте також –
Кадровий переворот: як українські рітейлери змінюють HR-політику через карантин і кризу