Гжегож Хмелярський, McDonald’s Україна: Середній термін окупності ресторану – 5-10 років
Генеральний директор McDonald’s Україна Гжегож Хмелярський про те, чому мережа не працює за франшизою в Україні, впровадження нових форматів і планах на подальший розвиток.
На початку листопада McDonald’s відкрив перший ресторан в Тернополі. Мережа вклала у відкриття закладу 46,5 млн грн, ще частину інвестицій забезпечив партнер. Delo.ua поспілкувалося з генеральним директором McDonald’s Україна Гжегожем Хмелярським про бізнес-стратегію компанії в країні, пошук партнерів, переваги українців і чи легко працювати з українською бюрократичною системою.
Про развиток
Якщо знаходиться партнер, то він інвестує в будівлю, яка побудована за принципами компанії. Всі деталі планування, які виникають під час будівництва, вирішуються спільно. Будівля будується під нас, під наші технології і потреби. У випадку з відкриттям ресторану в Тернополі був бізнес-партнер, який став інвестором в нерухомість, в будівлю ресторану та благоустрій території. Ми інвестували в обладнання, комунікації та технологію.
Про франшизу
Корпорація володіє всіма 85 ресторанами McDonald’s в Україні: в руках компанії знаходиться управління і виробництво. Поки не розглядаємо варіант класичної моделі франшизи, оскільки у нас достатньо коштів, щоб інвестувати у відкриття нових закладів. Акцент робимо на співпрацю з місцевим бізнесом через інвестиції в нерухомість. Приблизно половина наших ресторанів відкрита з партнерами.
Про постачальників
60% продуктів в McDonald’s Україна – місцеві. Деякі з постачальників – міжнародні компанії, які вийшли в Україні через співпрацю з McDonald’s. Наприклад, постачальник м’яса – американська компанія OSI Food Solutions, яка відкрила виробництво у Вінницькій області. Курку поставляє представництво OSI в Угорщині.
Знайти нового постачальника складно через високі вимоги: йому необхідно пройти певні аудити, оскільки ми повинні бути впевнені в якості, надійності і своєчасній доставці.
У McDonald’s Україна працює внутрішня система контролю якості і безпеки продукції та інгредієнтів, які виготовляються партнерами. Вона включає міжнародні стандарти Global Food Safety Initiative: FSSC 22000 (Food Safety Certification 22000), International Food Standard (IFS) і BRC Global Standard for Food Safety. В їх основі лежать принципи системи HACCP.
Останній великий договір уклали з американською компанією Bunge, яка виробляє в Україні соняшникову олію.
Про смаки українців
За останні роки українці стали більш вибагливі до продуктів харчування. Під час відвідування закладів вони хочуть отримувати новий досвід, нові враження, в тому числі і в смаку. У відповідь на цей тренд, в 2018 році компанія запропонувала відвідувачам нову серію бургерів Маестро, до складу яких увійшли спеціально відібрані інгредієнти, які раніше не були представлені в McDonald’s Україна. Ще один приклад – креветки, які з’явилися в менюв минулому році і вже залучили своїх постійних покупців. Деякі клієнти приходять в McDonald’s саме за стравами з креветками.
Про оцінку ефективності
У кожному ресторані середній чек дуже різний. Є заклади, в яких багато продається ранкової кави, тому в цих закладах середній чек невеликий. Є сімейні ресторани, в які на вихідні приїжджають чоловік з дружиною і з дітьми і купують відразу велике меню. Ми не вважаємо середній чек основним показником, для нас важливі загальні продажі в порівнянні з вкладеними інвестиціями.
У компанії є інструменти і досвід, щоб прораховувати окупність і раціональність відкриття нового ресторану. Досвід заснований на даних, які McDonald’s Україна отримує від продажів і від прибутковості існуючих ресторанів. Таким способом порівнюються ресторани і проводиться оцінка потенціалу продажів. Це для компанії показник номер один. Найважливіша оцінка – це оцінка потенційних продажів.
Про окупність тернопільського ресторану
У відкриття нового ресторану в Тернополі компанія інвестувала $ 1,4 млн інвестицій. Це була інвестиція McDonald’s Україна. Крім цього, в будівництво будівлі інвестує бізнес-партнер.
За розрахунками компанії, окупність проекту займе від 5 до 10 років. Для McDonald’s Україна це стандартні показники.
Читайте також –
McDonald’s відкрив перший ресторан у Тернополі у форматі “досвід майбутнього”