
Фінансова директорка Eva Лілія Воленко визнана однією з найкращих CFO України


Генеральний директор Glovo Україна Марина Павлюк в колонці для RAU розповіла про розвиток віртуальних ресторанів в Україні та як вони змінять ландшафт галузі.
З пандемією COVID-19 рестораторам по всьому світу стало зрозуміло: доставляй або закривайся. Торік ресторанна сфера в Україні зіткнулась з новим випробуванням — повномасштабною війною. У перші місяці деякі заклади змінили формат на більш доступний для клієнтів, інші — переорієнтувались на доставку або роботу “на виніс”. Але чи достатньо цього, щоб відповідати очікуванням клієнтів і розвиватися далі попри обставини?
У часи невизначеності кардинальне переформатування закладу або відкриття нового — ризик, який не всі можуть собі дозволити. Але є вихід — віртуальні бренди, які дають змогу диверсифікувати діяльність без надмірних інвестицій.
Віртуальний ресторанний бренд — це заклад, який фізично не доступний споживачеві, але працює на доставку. Це повноцінна концепція, яка містить назву бренду, меню, рецепти та маркетингові матеріали. Користувачі сервісів доставки бачать такі віртуальні бренди як повноцінні заклади.
Ми в Glovo маємо шість віртуальних брендів, які пропонуємо партнерам на умовах франшизи: Just Doner (східна кухня), Lunch Box time (українська кухня), The Шніцель (європейська кухня), Salat MIX (здорове харчування), ШніцBurger (американська кухня), Food Court (світова кухня).
Згідно з даними Euromonitor International, до 2030 року ніша віртуальних ресторанів і хмарних кухонь може вирости до індустрії з оборотом в $1 трлн, суттєво змінюючи ландшафт ресторанного ринку. Такий потенціал пов’язаний з тим, що цей формат має низку переваг для рестораторів.
Завмерти в часи невизначеності чи шукати нових шляхів для розвитку? Для мене відповідь очевидна, як і для наших партнерів, які вже використовують віртуальні бренди в 77 ресторанах у 10 містах України. Переконана, що поширеність віртуальних брендів в Україні зростатиме, адже це справді той інструмент, що дає змогу власникам ресторанів підвищити прибутковість з мінімальними ризиками.