Марина Павлюк, Glovo: Чому віртуальні бренди можуть змінити ресторанний ландшафт
Генеральний директор Glovo Україна Марина Павлюк в колонці для RAU розповіла про розвиток віртуальних ресторанів в Україні та як вони змінять ландшафт галузі.
З пандемією COVID-19 рестораторам по всьому світу стало зрозуміло: доставляй або закривайся. Торік ресторанна сфера в Україні зіткнулась з новим випробуванням — повномасштабною війною. У перші місяці деякі заклади змінили формат на більш доступний для клієнтів, інші — переорієнтувались на доставку або роботу “на виніс”. Але чи достатньо цього, щоб відповідати очікуванням клієнтів і розвиватися далі попри обставини?
У часи невизначеності кардинальне переформатування закладу або відкриття нового — ризик, який не всі можуть собі дозволити. Але є вихід — віртуальні бренди, які дають змогу диверсифікувати діяльність без надмірних інвестицій.
Що таке віртуальний ресторан? Перспективи розвитку ніші
Віртуальний ресторанний бренд — це заклад, який фізично не доступний споживачеві, але працює на доставку. Це повноцінна концепція, яка містить назву бренду, меню, рецепти та маркетингові матеріали. Користувачі сервісів доставки бачать такі віртуальні бренди як повноцінні заклади.
Ми в Glovo маємо шість віртуальних брендів, які пропонуємо партнерам на умовах франшизи: Just Doner (східна кухня), Lunch Box time (українська кухня), The Шніцель (європейська кухня), Salat MIX (здорове харчування), ШніцBurger (американська кухня), Food Court (світова кухня).
Згідно з даними Euromonitor International, до 2030 року ніша віртуальних ресторанів і хмарних кухонь може вирости до індустрії з оборотом в $1 трлн, суттєво змінюючи ландшафт ресторанного ринку. Такий потенціал пов’язаний з тим, що цей формат має низку переваг для рестораторів.
П’ять переваг віртуальних брендів для рестораторів
- Мінімальні інвестиції та ризики. Власники ресторанів можуть поекспериментувати з меню або стилем кухні, не витрачаючи кошти на додатковий персонал та приміщення. Крім того, ми у Glovo аналізуємо ресторанну інфраструктуру міста та поведінку користувачів застосунку, бачимо, які страви та кухні популярні в тій чи іншій географії, тож пропонуємо партнерам бренди, які точно матимуть попит.
- Оптимальне завантаження кухні й збільшення прибутків. Використання віртуального бренду дає можливість розв’язати проблему «неактивних» годин у закладі й максимально використовувати потужності ресторану. Наш партнер — ресторан Жираff у Кропивницькому — завдяки віртуальним франшизам Glovo збільшив кількість замовлень удвічі, Burger Sushi Point у Києві — втричі, а Проєкт Міське Кафе у Чернігові — у вісім разів. Внаслідок цього зростає прибутковість бізнесу. Як показує практика — користування віртуальними брендами допомагає нашим партнерам збільшити прибуток у середньому на 10-15% і це лише перші результати.
- Раціональне використання ресурсів і зниження харчових відходів. Інгредієнти для ролів та сашимі схожі зі складниками поке, тож чому б не відкрити віртуальний заклад з гавайською кухнею на базі наявного суші-бару?
- Географічне розширення. Віртуальні ресторани можна розмістити на “хмарних” кухнях у різних районах міста, що дозволяє охопити ще більше споживачів та бути присутніми там, де попит на певну кухню найвищий. У результаті споживач отримує бажаний продукт, а сервіс доставки і ресторани розвивають бізнеси одне одного.
- Диверсифікація фінансових ризиків. Віртуальні ресторанні бренди збільшують ринкову присутність бізнесу та знижують ризик банкрутства. Якщо власник має декілька ресторанів під різними брендами — як в реальному, так і віртуальному світі, він може залучити більше клієнтів і не тільки вистояти у кризові часи, а й розвиватися.
Завмерти в часи невизначеності чи шукати нових шляхів для розвитку? Для мене відповідь очевидна, як і для наших партнерів, які вже використовують віртуальні бренди в 77 ресторанах у 10 містах України. Переконана, що поширеність віртуальних брендів в Україні зростатиме, адже це справді той інструмент, що дає змогу власникам ресторанів підвищити прибутковість з мінімальними ризиками.