Інновації в рітейлі: лайфхаки для рітейла, маркетплейсів і постачальників
Як прискорити бізнес-процеси, отримати точний прогноз і отримати новий канал продажів – в огляді сервісів. інновації в рітейлі
Портал Retailers на Retail Innovations MeetUp представив ряд сервісів, що дозволяють прискорити співпрацю між постачальниками, ритейлерами і маркетплейсами, аналізують перспективи нових торгових точок і обсяги продажів. СЕО Hubble Ukraine розповів про сервіс, який дає можливість збільшити кількість продажів за рахунок показу інтерактивного контенту на планшетах в таксі Uber. Про найбільш цікаві проекти розповідаємо в матеріалі RAU.
Разом веселіше
За словами засновника сервісу “онлайн-дистриб’ютор” проекта Hubber Артема Шевченка, тільки в Україні 3,5 млн людей купують в онлайні не рідше, ніж раз у квартал. І 85% цих продажів генерують топові маркетплейси, з якими сервіс починає співпрацю.
Hubber – бізнес-мережа, створена для постачальників, закупівельників і компаній, які надають b2b послуги. Серед клієнтів – Rozetka, LeBoutique і ритейлер Metro, а всього в мережі зареєстровано 6500 компаній. Вони діляться новинами, розширюють список своїх партнерів, формують віртуальні склади товарів, шукають потрібні товари і послуги, продають їх на своїх майданчиках, обслуговують ці замовлення за допомогою своєї системи.
За допомогою онлайн-дистриб’ютора Hubber збільшила продажі компанія BitOn. Вона постачала гаджети з Китаю, але не могла їх продати в Україні. В перший тиждень співпраці з сервісом вона продала десятки товарів із середнім чеком $100.
Metro Cash & Carry Ukraine давно співпрацює з Hubber по бізнес-мережі, але до сервісу “онлайн-дистриб’ютор” підключилося зовсім недавно. У ньому Metro виступає як постачальник: через Hubbe компанія продає non-food товари на маркетплейсах. LeBoutique, за словами Артема Шевченка, працює з Hubber як постачальник, але в подальшому буде працювати як маркетплейс. Їхні товари виставлені, наприклад, на Rozetka. Поки компанія не підписала договір і тестує сервіс. За словами Сергія Дяченка, менеджера з розвитку LeBoutique, співпрацювати з самою бізнес-мережею почали для більш швидкого обміну інформацією з постачальниками, для розширення своєї бази, для просування власних ТМ.
Жага швидкості
Більшість невеликих постачальників стикаються з проблемою оперативно потрапити в пул партнерів маркетплейса: поки товари потраплять на сайт, може пройти до півроку. А за цей час можуть змінитися тренди, споживчий інтерес і багато іншого. Сервіс Hubber нівелює ці ризики і прискорює процес.
Першим майданчиком, який почав продавати товари клієнтів сервісу, стала Rozetka. Товари 75 партнерів Hubber, а це близько 2000 позицій, тепер можуть купити клієнти Rozetka. У роботі знаходяться ще 25000 SKU. Це зайняло близько трьох тижнів, а з жовтня процес від моменту подачі заявки до потрапляння товару на маркетплейс буде займати всього два тижні.
У пул маркетплейсу не потрапляють постачальники з кількістю SKU менше 100, але завдяки Hubber ця проблема дрібних постачальників вирішується – навіть маючи одну позицію можна потрапити на ту ж Rozetka. Це обов’язково має бути юрособа, що працює за моделлю дропшиппінг, зі своїм мінімальним колл-центром, складом, післяпродажним обслуговуванням і документами на товар. Постачальник в особистому кабінеті отримує замовлення з різних майданчиків і обробляє їх, а не витрачає час і гроші на маркетинг. А маркетплейс, в свою чергу, може зосередитися на залученні трафіку на свій майданчик.
Товари та ціни автоматично оновлюються, продавцю не потрібно коригувати їх, більш того – він не стикається з ситуацією, коли надходить замовлення на товар, якого немає.
Вартість послуг сервісу становить 290 грн/місяць, плюс необхідний певний депозит. Постачальник також платить комісію, яка складається з комісії Hubber (яка варіюється від 4 до 8%) і комісії маркетплейcа, яка варіюється від 10 до 30%
Місце під сонцем
Сервіс SMART business пропонує не зовсім звичайну послугу: він створює візуалізацію на мапі найбільш затребуваних локацій по доходу.
Розробники проаналізували історію замовлень, видалили повтори, прив’язали дані до реальних геокоордінат. На карту виводиться 100 кластерів, що дають картину розвитку роздробу в конкретному місті. Розмір кластерів говорить про кількість замовлень, що надійшли.
Інша функція SMART business: прогнозування обсягів продажів. Програма будує складні моделі, які здатні забезпечити точність вище 90%. Завдяки цьому замовник може формувати маркетингову стратегію, закупівлі, бюджетування, план розвитку. Євген Білобров, старший консультант в проектах по Data Analytics Smart Business каже, що компанія надає потижневий прогноз із точністю до 79%.
Для такого прогнозування SMART business аналізує історію замовлень компанії за чотири роки, потім проводиться очищення і перетворення даних, видалення повторень, побудова звіту за історичними даними, побудова такого ж звіту з аналізом промо. На виході формується потижневий прогноз продажів.
В результаті компанія може спланувати закупівлі товарів під промоактивности, оптимізувати складські залишки і збільшити продажі.
Тогівельне таксі
28% покупок в інтернеті роблять міленіали. Вони швидко приймають рішення про покупку, дуже залучені в онлайн. Персоналізація, нативний контент, легкість використання – все це робить процес покупки все більш емоційним.
Hubble Ukraine надає таргінг доступ до аудиторії з можливістю прив’язки до геолокації, інтерактивний формат з розробкою контенту під клієнта, можливості роботи з форматами від відео до lead generation, real time моніторинг і керований ROI.
В’ячеслав Левченко, CEO & Founder Hubble Ukraine розповів, що компанія створює такий контент і розміщує його на 205 екранах в машинах Uber з можливістю впровадити функцію здійснення покупки. За статистикою, середня тривалість поїздки в таксі становить 20 хвилин, всі клієнти Uber мають смартфони й отримують дохід 10 000 і вище гривень. Uber має настільки високу ступінь довіри своїх клієнтів, що йому довіряють списання коштів зі свого банківського рахунку. А сам контент не нав’язується, у пасажира не виникає враження вторгнення в особистий простір, тому що він сам обирає, натиснути кнопку чи ні.
За підсумками роботи сервісу, в компанії відзначають, що 30% клієнтів Uber взаємодіють з екранами, 40% людей використовують ігровий контент, а конверсія в покупку в разі недорогих послуг, таких як туризм або покупка квитків, досягає 10%.
Цей стартап вже працює в інших країнах і, за словами Левченка, виходить на самоокупність за рік. Україна була обрана через високі темпи розвитку Uber в країні. У майбутньому, коли пасажир сідає в таксі, на екрані може з’являтися вітання або звернення до нього по імені. Поки що ці дані закриті. Така персоналізація відкриває нескінченні можливості для продажу товарів і послуг пасажирам таксі Uber.
Читайте також –
Які інтернет-магазини порушують права споживачів – дослідження центру ТЕСТ