Головна > Досвід > Нові формати > Керівник IKEA в Україні: Фізичний магазин дуже важливий для нашої бізнес-концепції
Керівник IKEA в Україні: Фізичний магазин дуже важливий для нашої бізнес-концепції

Керівник IKEA в Україні: Фізичний магазин дуже важливий для нашої бізнес-концепції

Керівник IKEA в Україні Флоріан Мелле про проблеми при запуску та подвоєння потужностей інтернет-магазину, розвиток мережі традиційних торгівельних точок в Україні, у тому числі маркетів нового формату city store, та багато іншого.

Цей матеріал доступний російською мовою

Два роки тому ІКЕА офіційно підтвердила наміри відкрити перший магазин в Україні. Однак цієї весни, в розпал пандемії коронавірусу, компанія наважилася піти іншим шляхом – запустити онлайн-продажі. З першого дня покупці стикнулися з труднощами при здійсненні замовлень. Що пішло не так, і що зробила компанія для подальшого успішного розвитку в ексклюзивному інтерв’ю Інтерфакс-Україна розповів керівник IKEA в Україні Флоріан Мелле. RAU публікує основні тези цієї бесіди.

Чому ІКЕА не змогла впоратися з попитом

Коли ми запрацювали на початку травня, кількість замовлень у декілька разів перевершила наші очікування. Ми додали нові сучасні сканери, аби пришвидшити роботу, почали шукати додаткових працівників та адаптували свій план для України. Наприклад, коли ми зайшли на ринок, у нас було лише два пункти видачі замовлень – у ТЦ Auchan Rive Gauche та ТЦ Metro Cash&Carry, зараз очікуємо відкриття ще двох до кінця року.

Ми відкоригували також наш план щодо винайму додаткових працівників. Зараз функціонуємо фактично як стартап, але в нас є суттєві амбіції щодо розширення на українському ринку. Ми шукаємо людей не тільки для того, щоб підтримати роботу онлайн-магазину, але й підготуватися до відкриття фізичного магазину в Києві: відкриваємо близько 100 додаткових вакансій для нашого майбутнього магазину та пунктів видачі замовлень. За два місяці більш ніж подвоїли потужності нашого онлайн-магазину.

Про повільність процесу виходу на український ринок

Останні два роки ми наполегливо працювали над тим, щоб зробити можливим прихід ІКЕА на український ринок: працювали над специфікаціями продуктів, над їхньою адаптацією і пошуком правильних партнерів, з якими можна розгорнути бізнес в країні.

Ми прагнемо максимально покрити все місто своїми пунктами видачі замовлень. Київ – це сьоме найбільше місто в Європі, й це наші двері до всієї України. Зараз ми вивчаємо, в яких місцях в Києві ми маємо бути присутні, щоб бути якомога ближче до максимально великої кількості людей. Ми розпочали з e-commerce, тому що це найлегший шлях зайти на ринок у цій специфічній ситуації, пов’язаній з COVID-19, і найбезпечніший як для наших клієнтів, так і для працівників.

Таким чином, Україна стала не лише першим ринком, де ІКЕА розпочала роботу з онлайн-магазину, але й одним з перших, де буде відкрито сучасний формат city store, який краще пристосований для великих міст. Нещодавно ми відкрилися в Шанхаї, подібні магазини є в Парижі та Варшаві, а зовсім скоро вперше відкриємося в Києві.

Про новий формат магазину

Наразі ми фокусуємося на запуску першого магазину в ТРЦ Blockbuster Mall у Києві. Його загальна площа сягатиме понад 5000 кв. м. Мабуть, основна його інновація – комбінація аксесуарів і меблів в одних інсталяціях. Те, як люди переміщатимуться в ньому, вивчати товари, суттєво відрізнятиметься від стандартного великого магазину ІКЕА. Проте це унікальний формат: люди зможуть купувати товари як безпосередньо, так і замовити, щоб забрати в магазині пізніше, або замовити додому чи в один з пунктів видачі замовлень. Тобто буде багато варіантів, як отримати доступ до товарів. Також в магазині буде багато цифрових рішень.

Це буде магазин міського формату без відділу їжі та ресторану, але ми прагнемо запустити їх якнайшвидше. Зараз ми відкрили дві важливі вакансії: food-менеджер і бізнес-аналітик ринку їжі. Ці люди допоможуть нам відкрити кафе і зробити нашу їжу доступною для всіх.

Про майбутню стратегію

Ми бачимо суттєвий потенціал у великих українських містах, таких як Харків, Київ, Одеса, Дніпро, і продовжуємо аналізувати можливості відкриття в них. Але ми також бачимо зацікавленість мешканців менших міст в тому, щоб отримати доступ до товарів ІКЕА.

Наша стратегія – ніколи не насичувати окремий ринок, тому що ми бачимо потенціал всього ринку і намагаємося працювати на ньому найкращим чином. Звісно, зараз через e-commerce ми концентруємося в Києві, але надаємо можливості доставки людям, які живуть поза межами столиці. Я не озвучу зараз план експансії, тому що ми лише на початку шляху, але ми, звичайно, намагаємось реалізувати потенціал Києва.

Про українську специфіку

У всьому світі ми спостерігали бум онлайн-продажів. Та як тільки ми знову відкривали наші магазини, люди мчали до них, бо їм необхідно відчути на дотик, побачити нашу продукцію. Саме тому ми вбачаємо великий потенціал для поєднання онлайн-продажів з роботою фізичних магазинів. Магазин дуже важливий для нашої бізнес-концепції, особливо на українському ринку.

Я помітив, що в Україні вибір нових меблів часто відбувається на так званій “сімейній раді”, де кожен член родини може прокоментувати свої побажання, і рішення приймаються колективно. В такій ситуації фізичні магазини дуже важливі. З іншого боку, онлайн-продажі допомагають зробити асортимент доступним для людей по всій країні.

У зв’язку з обмеженнями житлового простору близько 50% жителів Києва сплять у вітальнях. Це доводить, що існує велика потреба на креативні рішення для зберігання речей. Ми використали результати цього дослідження для розробки першої пропозиції асортименту товарів для України – близько 3600 найменувань товарів усіх дизайнів та кольорів.

Ми побачили успіх у всіх групах товарів, але найпопулярнішими стали рішення, які дозволяють вирішити набільшу проблему українців – як зберігати свої речі вдома. Тому дуже успішні продажі товарів для зберігання – від простих коробок до шаф, модульних рішень PAX. Також дуже популярні аксесуари, особливо для кухні. Це ті товари, на які українці чекали дуже довго.

До того ж, українці зазвичай шукають не якийсь конкретний продукт, а купують багато продуктів одночасно, тобто шукають комплексні рішення для того, щоб покращити своє житло.

Про найближчі плани

Ми плануємо розширити пропозицію до понад 5000 артикулів товарів. Активно працюємо над тим, щоб усунути всі наявні прогалини в роботі онлайн-магазину. Працюємо над розширенням і плануємо, що всі ці товари будуть доступні вже на момент, коли ми відкриємо фізичний магазин в Києві. Ба більше, ми хочемо, аби вони стали доступними для покупців ще швидше.

Це та вибірка, яку ми визначили для потреб українського ринку. Формат city store трохи менший, ніж класичний магазин ІКЕА, але він значно доступніший для людей, які добираються на авто, громадському транспорті чи навіть пішки. І це вибірка товарів, яка підходить для цього формату магазинів.

Ми як компанія бачимо суттєвий потенціал українського ринку. Якщо б ви спитали киян, де вони купують товари для дому та меблі, на другому місці буде ІКЕА. Це ще на момент, коли ми не були представлені в Україні. Тобто ми розуміємо високі очікування покупців. Ми лише на початку своєї подорожі в Україні й плануємо інвестувати більше і більше, щоб запропонувати всі продукти ІКЕА.

Джерело: Інтерфакс-Україна

Читайте також –

Фінал нескінченної історії: як IKEA 15 років в Україні виходила

Про автора