Гаджети атакують: прогнози і очікування-2017 на ринку побутової техніки і електроніки України

Гаджети атакують: прогнози і очікування-2017 на ринку побутової техніки і електроніки України

23.12.2016 11:15
  1028
Микола Маранчак

Редакція RAU зібрала думки експертів ринку побутової техніки та електроніки про те, що чекає ринок електроніки і технологічних пристроїв України в наступному році.

Минулий 2016 рік українські рітейлери визначають як “неоднозначний”. Згідно з дослідженням компанії GfK Ukraine, у першій половині 2016 року ринок побутової техніки та електроніки демонстрував деяке зростання відносно того ж періоду в 2015-м. Але мова йде про зростання виручки в національній валюті, а не про збільшення продажів у штуках або іноземній валюті. Наприклад, як вже писала RAU, у січні-червні продаж побутової техніки і електроніки в мережі Ельдорадо в натуральному вираженні скоротилився на 15% і склав 11 млн одиниць товару. При цьому в гривні рітейлер наторгував на 5,6% більше, ніж роком раніше.

Найбільш затребуваним товаром у минулому році в сегменті ПТіЕ стали смартфони, а найменш – велика побутова техніка. Передбачається, що за підсумками 2016 року продажі можуть зрости максимум на 10%, а в грошовому вираженні обсяг ринку складе близько 50 млрд грн. І поки рітейлери зайняті новорічними акціями, вони вже готуються до наступного року. Говорити про однозначність прогнозів не доводиться, проте всі експерти сходяться в одному – не дивлячись на проблеми з купівельними можливостями у населення, які поки нікуди не дінуться, великі гравці ринку побутової техніки та електроніки продовжать успішно розвивати свої торговельні мережі.

Занадто багато змінних

Компанія F.ua, чия частка в загальному обсязі інтернет-продажів ПТіЕ в Україні в 2015 році наблизилася до 7%, не чекає істотних змін. За винятком того, що у зв’язку з введенням РРО техніка може подорожчати, і можливі тимчасові перебої з поставками в невеликих магазинах. Основні гравці навряд чи здадуть нинішні позиції, а можливо, ще більше збільшуватимуться, – такої думки дотримується керуючий партнер інтернет-магазину F.uа Дмитро Покотило.

“Якщо все-таки знизять мито на посилки з-за кордону до 22 євро, як планували в цьому році, то тоді вітчизняні магазини отримають певний приплив клієнтів, – говорить він. – Що стосується асортименту інтернет-магазинів, то він продовжить розширюватися, в тому числі, за рахунок продуктів тривалого зберігання, наприклад, кави. Однак робити більш-менш точні прогнози нинішньої ситуації вкрай складно – занадто багато змінних: це і курс гривні, і нормативно-законодавчі зміни, і рівень доходів українців”.

Зміна форматів

“Ринок змінюється, тренд на омніканальність”, – так вважає генеральний менеджер мережі магазинів техніки та електроніки MOYO Дмитро Басов. За його словами, класичні рітейлери шукають більше можливостей в інтернеті, а інтернет-магазини намагаються вийти в оффлайн, як наприклад, це зробив Amazon, відкривши кілька фізичних магазинів і зараз експериментуючи з форматом та розміром торговельних майданчиків.

Тренди також задаються роздробом вендорів. Всі знають про успіх роздробу Apple і багато в точу тренди задає саме ця компанія. Це курс на поглиблені консультації, створення з магазину якогось простору, де ви можете не тільки придбати товар, але й отримати додатковий сервіс. “Магазин повинен бути місцем, куди б хотілося повернутися або зайти приємно провести час. У зв’язку з тим, що сам по собі продукт за останні роки змінився, ускладнився – людям дійсно важлива експертиза продавця, можливість отримання консультацій та додаткових послуг, – вважає Дмитро Басов. – В українському рітейлі, як ми бачимо, і лідери, і гравці другого-третього ешелону експериментують з форматами. Всі намагаються скорегувати свої пропозиції. Ми не виняток, ми плануємо зміни формату”.

Згідно зі спостереженнями компанії MOYO, світові тренди в Україні будуть з’являтися так швидко, як буде рости купівельна спроможність населення. Масова зацікавленість в екшн камерах, дронах, роботах, інтернет речах, розумних будинках – все це стримується лише фінансовими можливостями українців, хоча навіть в поточних умовах зростання в цих категоріях є. Сучасні гаджети і пристрої – це додаткова зручність, можливості, економія часу для людей, і, звичайно ж, фан, веселощі, нові емоції. “Коли наша економіка піде вперед, повернеться економічне зростання, люди захочуть оновити і умовно звичну техніку, і захочуть чогось нового, цікавого, багато рітейлери вже готові це запропонувати”, – констатує Дмитро Басов.

Про платіжні карти доведеться забути

У компанії ЖЖУК, що відзначила в цьому році п’ятиріччя відкриттям 300-го магазину електроніки і цифрової техніки, вважають, що перше, чого треба чекати в наступному році – це підвищення цін. “Ми нікуди від цього не дінемось, оскільки, по-перше, нас все одно очікує зростання курсу долара, по-друге, ситуація з банківською системою тільки ускладниться – кредитування зміниться і більше не буде таким, як зараз”, – стверджує керівник відділу маркетингу мережі ЖЖУК Володимир Поліщук.

У ситуації з розмитненням товару може скластися ситуація, яка призведе до підвищення цін і ускладнення роботи приватних підприємців або неорганізованого роздробу. “З урахуванням прийнятих законів, цивілізований ринок трохи підніметься і перестане так сильно конкурувати з дрібним роздробом, почавши значніше вигравати в обсягах продажів”, – говорить Володимир. Не залишиться осторонь і питання довіри до роботи банків: обіг готівкових коштів в найближчий рік збільшиться. Українці довго привчалися до роботи з платіжними картками, зараз, швидше за все, доведеться забути про них.

Незважаючи на проблеми, сама мережа ЖЖУК зараз продовжує впевнено розвиватися, відкриваючи по 25-30 об’єктів в місяць. “У 2017 році ми плануємо, як мінімум, не збавляти темпи зростання і навіть їх збільшувати, правда планувати щось довгостроково в нашій країні важко, -розповідає Поліщук. – Що стосується асортименту, то активніше інших будуть розвиватися китайці, які прекрасно себе зараз почувають на українському ринку – це бренди Xiomi, Meizu, Huawei”.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  359
Усі новини ринку