Засновник бренду одягу Fromus: Наші продажі ростуть на 50-70% в рік
Засновник і керівник української компанії з виробництва трикотажного одягу Тетяна Ніколаєнко про те, як скористатися трендом «купуй українське», чому важливо використовувати свої розробки і що любить український покупець.
Цей матеріал доступний російською мовою
Майстерня FROMUS була створена командою українських фахівців із значним досвідом у сфері fashion-індустрії. Український виробник трикотажного жіночого та чоловічого одягу намагається створювати універсальні вироби, які можна носити і на роботі, і на відпочинку. Роблячи при цьому ставку на поєднання якості і доступної ціни.
Директор і власниця компанії FROMUS Тетяна Ніколаєнко в інтерв’ю RAU розповіла про ідею створення бренду, важливість контролю всіх етапів виробництва, вподобання українських покупців і багато іншого.
– Як виникла ідея створити власний бізнес?
– Шити любила з дитинства. Пізніше закінчила Київський університет технологій та дизайну, багато років займалася конструюванням одягу, але бажання створити свій бізнес було завжди.
У 2014 році в нашій країні і в свідомості українців багато чого змінилося. Якщо раніше споживач досить скептично ставився до виробів українського виробництва, то тепер, навпаки, зацікавився made in Ukraine.
І купувати український товар, і підтримувати вітчизняного виробника стало справою усвідомленого вибору українського споживача. Причому тренд «купуй українське» став модним не тільки в Україні. Продукція «Made in Ukraine» стала брендом.
Я бачила, що на ринку існує дефіцит якісного і стильного одягу в середньому ціновому сегменті, тому у мене народилася ідея створити свій бізнес і зайняти цю нішу.
– Як скоро вдалося реалізувати задумане?
– Уже в липні 2014 року я створила компанію. Починала з футболок з національною символікою, які і розкроювала, і відшивала сама. Вони дуже сподобалися клієнтам. Це надихнуло розширити асортимент виробів, створюючи багато іншого стильною і якісного одягу.
Зрозуміло, для цього була потрібна допомога, і я найняла двох співробітників. Так сформувався наш перший колектив. У наших колекціях з’явилися сукні, світшоти і спідниці.
– Організація виробництва – справа клопітка, чому ви вирішили відразу шити, а не замовляти товар, наприклад, у інших виробників?
– Це відразу було виробництво, щоб на місці контролювати якість виробів і збільшувати модельний ряд. Адже ми самостійно розробляємо колекції, робимо викрійки моделей і так далі по всьому ланцюжку. Оскільки свого часу час я починала з виробництва трикотажних виробів, трикотаж став основою наших колекцій.
При цьому весь колектив бере участь у затвердженні зразків продукції та внесення корективів.
Це дозволяє не тільки згуртовано працювати, а й контролювати всі етапи виробництва. Ми орендували приміщення, самі закуповували тканини, відшивали вироби, наносили декоративні принти. Наші вироби завжди мають свій унікальний стиль і якусь свою родзинку. Згодом бізнес розширювався, з’являлися нові цехи і виробничі лінії. Зараз під одним дахом у нас і виробничі потужності, і склад готової продукції, і офісне приміщення.
– Чому вибрали таку назву для компанії?
– Все дуже просто. Як тільки з’явилася команда, народилася ідея назви: від нас (по анг. From us). Але зараз ми провели ребрендинг компанії. Проаналізувавши сприйняття покупцями нашого бренду, вирішили об’єднати наші два слова в одне і змінити логотип, тепер ми Fromus (фромус).
– Скільки у вас зараз помічників і як виглядає ваш бізнес зараз?
– Постійний штат 12 осіб, є співробітники-фрілансери і партнери по розвитку. Завдяки їм вдається відшивати близько 1500 одиниць одягу в місяць. Поки наші потужності дозволяють відшивати в середньому понад 15 000 виробів за рік. Щорічно ми нарощуємо випуск на 50-70%.
– Де ви продаєте свій товар?
– У нас поки тільки одна своя торгова точка Fromus на території ТЦ Даринок. Але наші вироби можна також знайти в магазинах наших партнерів. Це як фізичні торгові мережі (магазин Всі Свої на Хрещатику і магазин Tuto Vzuto в Броварах), так і маркет-плейс Lamoda і Rozetka, з якими ми зараз налагоджуємо співпрацю. Також у нас є оптові клієнти по всій Україні.
– З вашого досвіду, де краще продається одяг – в ТРЦ або стріт-рітейлі?
– На нашу думку, однаково. У ТРЦ досить високі орендні ставки, а в стріт-ритейлі, при низькій орендній ставці – високі витрати на рекламу. Тому в кінцевому підсумку фінансовий результат виявляється приблизно однаковим.
– Якщо говорити про продажі через інтернет, яка частка продажів припадає на онлайн-канал і де більше продаєте – в своєму інтернет-магазині або на сторонніх маркетплейсах?
– Більшу частину продажів забезпечують звичайні магазини, а на онлайн-канал припадає не більше 30% від загального продажу. Причому основна частина продажів в інтернет відбувається через наш інтернет-магазин.
– Є стереотип, що вітчизняні товари гірше імпортних. Чи важко вам конкурувати із зарубіжними брендами? Чи стали більше купувати одяг українського виробництва?
– Так, такий стереотип раніше був. Але зараз вітчизняний виробник може гідно конкурувати, тому що є можливість закуповувати якісну сировину, а також освоювати прогресивні технології, використовувати якісне і сучасне обладнання. Наш споживач зараз охоче віддає перевагу українському виробнику.
– У вас є і чоловіча колекція, яка її частка в загальному обсязі асортименту?
– Приблизно чверть всього асортименту. В основному, це базові футболки та светри. Особливою популярністю користуються трикотажні костюми. Їх можна носити вдома або надіти в довгу дорогу.
– Що для українського покупця найважливіше: ціна, якість або бренд?
– Існують різні категорії покупців. Для когось важлива якість, для когось ціна, а для декого важливий бренд. Як правило, покупець вибирає золоту середину: співвідношення ціни і якості. На нашу думку, зараз споживач віддає перевагу універсальним і якісним речам, які допомагають створити основу гардеробу.
Читайте також –
Як працює бізнес Zara, одного з найпопулярніших в світі брендів одягу