Crypto CRM: крок на зустріч покупцеві, токени лояльності та відчужувані маркетингові активи

Crypto CRM: крок на зустріч покупцеві, токени лояльності та відчужувані маркетингові активи

13.04.2021 07:45
  356
rau

Які можливості відкриваються для роздрібних брендів і для їх клієнтів, якщо будувати персоналізований маркетинг за допомогою інструментів, які працюють з використанням сучасних технологій, таких, наприклад, як блокчейн і смарт-контракти.

Цей текст доступний також російською мовою

Котирування криптовалют б’ють рекорди. Біткоіни за рік виріс з $5339 до $56 861. Великі фінансові гравці, схоже, повірили в крипту, і переводять в цей актив значні кошти зі звичайних грошей, що випускаються державою (фіатні гроші). Нещодавно Ілон Маск купив біткоіни на $1,5 млрд. Схоже прийшов час розібратися, що ж таке блокчейн, чому це надовго і чи можна використовувати ці технології для свого бізнесу.

Чому блокчейн і смарт-контракти

Блокчейн – це розподілений реєстр записів про що завгодно, але найчастіше про крипто-гроші, який одночасно зберігається на безлічі комп’ютерів і, тому, його практично неможливо знищити. Записи в цьому реєстрі організовуються у вигляді блоків (звідси і назва, blockchain – “ланцюжок блоків”). Блоки між собою з’єднуються з використанням крипто-алгоритмів. Тому, якщо блок записаний в блокчейн, то змінити що-небудь в блоці неможливо. Таким чином у людства з’явилося місце, куди можна записати інформацію, і не боятися, що її змінять.

Але просто захищеного реєстру мало. Потрібно захистити ще відносини між договірними суб’єктами і вирішувати хто кому, скільки і чим платить. У звичайному житті посередниками, які регулюють відносини суб’єктів, є інститут нотаріусів або судова система, але це довго і дорого. Тому смарт-контракти отримали перспективу. Смарт-контракт – це програмний код, який сам розміщений в блокчейн і, як наслідок, його не можна змінити. Завдяки цьому смарт-контракту можуть довіряти обидві сторони відносин. Він може виконувати роль незалежного посередника, замість нотаріуса або суду.

Як результат, світ отримав інструменти для побудови абсолютної довіри сторін при природній недовірі кожної з них. Все це захищено математикою, читай всесвіту.

Як же можна використовувати всі ці космічні механіки у відносинах лояльності між продавцем і покупцем. Давайте розбиратися.

Чому це цікаво для програм лояльності

Що дає гарантоване всесвітом довіра сторін? Правильно. можна перемістити програми лояльності в бік ринку зобов’язань. Бренд може випустити токени лояльності, забезпечені його зобов’язаннями прийняти токени назад в обмін на товар або послугу бренду. Токени можуть використовуватися для монетизації відносин з клієнтом. Бренд продає цільовому клієнту рекламу і платить йому токени за перегляд. Рекламний бюджет бренду зменшується, грошові кошти вивільняються. Наступний крок в ломці стереотипів – це відчужувані токени лояльності і передача зобов’язань бренду від одного клієнта іншому прямий пересиланням токенов з гаманця на гаманець. Виникає вторинний ринок активів лояльності. Давайте спробуємо подивитися, що це все дає бренду і його клієнтам.

Можливості, які отримує бізнес

Програми лояльності, промо активності та маркетингові програми, поставлені на “крипто рейки”, відкривають для бізнесу абсолютно нові можливості.

Емісія своїх токенів і їх первинний розподіл. Можна випустити власні токени, які будуть носити унікальне ім’я, розподілити їх по гаманцях головних менеджерів бренду для подальшого використання при фінансуванні маркетингових програм.

Обслуговування обороту токенів. гаманці можуть бути вбудовані в клубний додаток бренду. Обслуговується оплата токенами за товар.

Покупка брендом персональних даних у їх власника за токени лояльності. При підписанні смарт контракту на участь у програмі лояльності можуть визначатися умови доступу бренду до персональних даних.

Реклама з оплатою за перегляд. Без посередників. Бренд платить токени персоні. Персона повертається з токенами в магазин бренду.

Персоналізована пропозиція. На основі персональних даних і персонального бюджету лояльності. Виходячи з інтересу персони. Виходячи з дій персони в каналах продажів.

Покупка у персони відгуком про продукти. Бізнес збирає унікальні персоналізовані дані про досвід використання і переваги персони щодо купленої продукції бренду.

Маркетингові дослідження нового рівня. Швидко. Дешево. З оплатою токенами за участь у фокус групі. З підтвердженого досвіду споживання продуктів бренду.

Нові механіки продажів. Продаж права на групову покупку. Продаж права на відкриття торгу з брендом.

Відчужувані маркетингові активи. Токени передаються без обмежень. Клієнт, який отримав токени лояльності, може передати їх іншій персоні, яка повернеться з ними до бренду, щоб отоварити ці зобов’язання. Розширення пулу клієнтів за рахунок відчужуваності активів.

Нова природа лояльності. Персоналізація у відносинах і ліквідність маркетингових активів бренду є основою зростання лояльності.

Монетизація відносин між клієнтами. Оплата послуг і порад. Комунікація між клієнтами в рамках програми лояльності бренду може бути монетизована, що призведе до зростання ліквідності токенів бренду.

ризики для бізнесу

Разом з перевагами нової моделі побудови маркетингу є і ризики, які варто відмітити.

Вільний оборот зобов’язань. Токени лояльності мають вільний обіг і бізнес перестає контролювати їх оборот. Може з’явитися вторинний ринок, де бізнес буде всього лише одним з гравців ринку. Це ставить хрест на можливостях для бренду безболісно відкликати свої зобов’язання і сподіватися на те, що вони не будуть пред’явлені. З іншого боку, вільний оборот токенів бренду підвищує цінність бренду в очах людей.

Законодавчі ризики. Держави не встигають за бурхливим розвитком крипто валют і технологій на основі блокчейну і смарт-контрактів. Бізнес може потрапити в правовий вакуум, коли застосовувані технології, які ще не регулюються законодавчо. Разом з тим, токени лояльності — це не цінні папери, це право на отримання знижки при покупці. Зрештою все це зводиться до питань регулювання ціноутворення, які добре визначені в законодавстві.

Краще один раз побачити

Приклад клубної програми лояльності можна знайти у кавової марки WOW Coffee Roastery, яка запустила клуб для своїх клієнтів WOW Coffee Club. У клубі обертається власний loyalty токен-wow coin. Участь у клубі обслуговується смарт контрактом. Розгорнуто реферальну програму для залучення в клуб нових учасників. Бренд випускає сертифікат справжності на кожну пачку кави. Відстежується життєвий цикл кожної пачки кави. Учасник клубу може залишити свою мітку в історії купленої пачки і отримати за цю активність монетку. Залишені мітки використовуються брендом при побудові маркетингових кампаній. У клубі реалізована групова покупка кави. Друзі та колеги можуть об’єднуватися і купувати каву на спеціальних цінових умовах.

Клуб відкритий для всіх. Щоб потрапити в клуб, потрібно встановити клубний додаток, пройти реєстрацію і приєднатися до клубу. Програма лояльності клубу розгорнута на маркетинг платформі YAYE.life.

Матеріал підготовлений YAYE.Marketing Lab.

YAYE.Marketing Lab. Консалтингова група, яка спеціалізується на побудові персоналізованого маркетингу, програм лояльності та промо активностей для B2C брендів з використанням технологій блокчейна і смарт контрактів.

https://yaye.life/

Читайте також –

Як живе товар після продажу: продуктовий маркетинг з використанням сертифікатів автентичності


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку