“Час, коли слово «гуманність» набуває дедалі більшого значення”: Ашан Україна про дружній до тварин бізнес
Соціальна відповідальність та стратегія сталості у напрямку благополуччя тварин в корпоративній сфері стають все більш розповсюдженими. Міжнародні бренди, глобальні корпорації та локальні компанії все частіше публічно заявляють про свої цінності гуманності та підтримки не лише власних клієнтів, робітників або місцевих громад/виробників, але й відкрито говорять про піклування про екологію та тварин.
В західних країнах через вищий рівень правового захисту тварин, вищі норми благополуччя у виробництвах та через “давність” та поширеність екологічної свідомості корпоративного світу, робити кроки в зменшенні страждань фермерських тварин легше. Та є бренди, що не бояться починати змінювати менш дружні до тварин реальності та потрошку й впевнено модернізувати локальний бізнес та культуру споживання.
Cage-free Альянс Українського бізнесу (CF АУБ) поспілкувалися з Ашан Україна на тему того, як можна бути дружнім до усіх тварин ритейлом та який досвід в імплементації соціально-відповідальних ініціатив західного зразка в Україні.
CF АУБ: Розкажіть про цінності свого бренду. Які соціальні/екологічні ініціативи ви впроваджуєте в Україні?
Цінності компанії Ашан – це довіра, відкритість, досконалість. Вони лежать в основі нашої взаємодій зі співробітниками, партнерами та клієнтами. В рамках своєї фіджитальної стратегії Ашан націлений на розвиток локальних ринків, підтримку місцевого населення та бізнесу у країнах своєї представленості.
В Україні компанія існує понад 10 років. За цей період наша комерційна модель змінювалась та адаптувалась, аби відповідати новим очікування клієнтів. Однак незмінною основою нашої повсякденної діяльності залишається корпоративна соціальна відповідальність.
Ми підтримуємо проєкти, спрямовані на здорове харчування та соціалізацію дітей та молоді в рамках Фундації Ашан, кожен наш магазин опікується дитячим будинком та має благодійну організацію-партнера. Важливим для нас є рівність можливостей для всіх – ми очолюємо рейтинг компаній, що не дискримінують на робочому місці, працевлаштовуємо людей з інвалідністю та дуже сподіваємось, що дедалі більше компаній в Україні будуть також запроваджувати підтримане працевлаштування. Ми із задоволенням ділимось досвідом, розповідаємо, яким чином налагоджені процеси в компанії та як ми супроводжуємо наші команди.
Окрім цього ми працює над зменшенням харчових і пластикових відходів, а також зниженням викидів CO2, аби мінімізувати наш вплив на довкілля.
CF АУБ: Нещодавно Ашан почав продавати яйця від курей, що утримуються у безкліткових умовах. Чому ви вважаєте, що відмова від кліткового методу виробництва яйця — це важливо?
Ми живемо у час, коли слово «гуманність» набуває дедалі більшого значення. Це поняття не обмежується повагою до людей, а стосується і ставлення до тварин, природи, усієї екосистеми та біорізноманіття. Забезпечення достойних умов праці співробітникам, благополуччя тваринам на фермах, відмова від тестувань на тваринах у косметичній сфері – це основоположні принципи, що є не менш важливими, ніж боротьба з корупцією чи з бідністю і голодом.
Відповідальний бізнес має усі можливості, аби бути етичним, основне – діяти разом та, звичайно, мати підтримку на рівні влади та законодавства, аби напрямки, як Сage Free, розвивалися швидше і виробники мали необхідне інвестування аби модернізувати виробництва.
CF АУБ: Що наштовхнуло вас на трансформацію методу виробництва яєць від бренду Ашан?
Ми прагнемо, аби асортимент продукції Ашан був не тільки якісним та широким, але і відповідальним. Тому для нас є важливими питання простежуваності, етичності наших партнерів стосовно своїх співробітників, до процесів на виробництвах та до тварин, якщо мова йде про продовольчу сферу.
Пропозиція яєць від вільновигульних курей – це не перший крок Ашан в цьому напрямку. Насамперед ми відмовились від продажу фуагра. Стосовно яєць cage-free ми дуже довго шукали постачальників та цей асортимент у потрібних обсягах та за доступними цінами, аби наші клієнти мали змогу їх придбати. Масштабувати цей сегмент видається набагато складніше, ніж ми думали, коли починали сурсинг. Тому в першу чергу зосередились на своїй Privat Label, адже це – наша перша відповідальність.
CF АУБ: Під власним брендом Ашан Україна усі яйця наразі від курей вільного вигулу чи частково? Якщо частково, чи є плани перейти на таку продукцію від власного виробництва на 100%?
Ашан розпочав продаж яєць від курей вільного вигулу у 2017 році, коли був запущений проєкт Фермерські Товари. На початку цього року ми запустили cage-free під власним брендом Ашан – Золота Пташка. Наразі немає можливості забезпечити необхідні об’єми для всіх наших клієнтів, враховуючи купівельну спроможність, що на жаль, падає. Однак ми продовжуємо і надалі шукати українські господарства та промислових виробників, що займаються етичним фермерством або хотіли б його розвивати.
CF АУБ: Чи є у вас цілі збільшувати кількість інших брендів яєць від курей, що утримуються безклітковим методом від інших виробників? Які ваші потреби як ритейлу у даному питанні?
Ми знаходимось у постійному пошуку такого товару. Наш перший пріоритет – покрити цю потребу у відділі Фермерські товари – покриття всіх регіонів. І досі дуже мало виробників та пропозицій, особливо локальних. Що стосується індустріального виробництва – це насамперед готовність самих виробників переходити на вільне утримання курей.
CF АУБ: Ви бачите можливість у майбутньому повністю перейти на продаж та використання яєць виключно від курей, що не утримуються у клітках? Що вам, як ритейлу, може допомогти на цьому шляху?
Рітейл може і має сприяти цьому – комунікувати про такий товар, виділяти його на полицях. Останнє слово завжди залишається за споживачем та його здатністю сплачувати більше, однак наша місія – давати цю альтернативу, сприяти свідомому споживанню та здійснювати просвітницькі кампанії.
Для суттєвих змін необхідна ініціатива з боку держави – урегулювання питання законодавчо та на рівні дотацій.
За Угодою про Асоціацію та співпрацю між Україною та ЄС, Україна має адаптувати та імплементувати Директиви ЄС щодо мінімальних стандартів добробуту сільськогосподарських тварин на виробництвах. Однією з таких Директив є мінімальні стандарти утримання курей-несучок на яєчних виробництвах за якою виробники зобов’язуються відмовитись від використання батарейних кліток в утриманні птахів як одного з найжорстокішого методу утримання на виробництвах. Дана Директива має бути підписана до 2022 року та вступити у чинність, тобто український виробник яйця змушений модернізувати своє устаткування до мінімальних стандартів ЄС.
За даними ProConsulting Group в Україні 95,5% яєць виробляються методом утримання курей-несучок у клітках і лише 0,5% виробляються методом безкліткового утримання птахів.
CF АУБ: Як споживачу дізнатися про метод виробництва яйця, що продається на полицях Ашан? Чи важливо, на вашу думку, інформувати покупця також про виробництво яйця методом утримання курей у клітках?
Потрібно інформувати споживача, так. Ми маємо афіші у торговій залі, що виділяє яйця від курей вільного вигулу. Також ми комунікуємо через електронні каталоги та наш сайт, поширюємо інформацію у Фейсбук на сторінках магазинів.
У магазинах доступні 2 види яєць, які отримуються з виробництв з покращеним добробутом для тварин:
Яйця вільного випасу – кури в таких умовах не утримуються у тісних клітках і можуть рухатися в амбарі (cage-free) або частково виходити на вулицю (free range).
Такі яйця можна знайти у великих мережах супермаркетів та в онлайн магазинах. Зазвичай на упаковці зазначено, що товар “вільного випасу” або “вільного вигулу”. Інколи трапляються позначки, що яйця від “вільних курей”, що також може бути маркуванням яєць безкліткового виробництва, але це потребує додаткового пошуку інформації в інтернеті за назвою бренду продукції.
Органічні яйця – кури утримуються не в клітках і мають можливість вільно рухатися на подвір’ї.
На жаль, в Україні назва яєць на упаковці “Органічні яйця”, “Organic”, “Натуральні” чи “Домашні”, як правило, не стосується методів утримання птахів та їх раціону на виробництві. Такі назви використовуються брендами для рекламних цілей, задля збільшення продаж. Більш того, така яєчна продукція, вірогідно, вироблена методом утримання курей у батарейних клітках, які є найболючішим для тварин.
Єдиним способом дізнатися, чи відповідає той чи інший товар походженню, що заявлено на упаковці, є наявність логотипу сертифікації від сертифікаційної організації!
Cage-free Альянс Українського бізнесу створено для підтримки бізнесу у впровадженні дружніх до фермерських тварин ініціатив та політик. Доєднуйтесь до бізнесу майбутнього: cagefreealliance.com.ua
Авторка статті: Ліза Северіна, керівниця департаменту зі сталого розвитку Cage-free Альянс Українського Бізнесу