Борис Марков, АТБ: Плануємо прискорити темпи рестайлінгу магазинів

Борис Марков, АТБ: Плануємо прискорити темпи рестайлінгу магазинів

31.08.2020 08:00
  456
rau

CEO корпорації АТБ розповів про плани розвитку найбільшого в Україні дискаунтера, а також про вплив коронакризи на компанію і майбутнє ринку продуктового роздробу.

Цей матеріал доступний російською мовою

Борис Марков, генеральний директор і голова ради директорів корпорації АТБ в інтерв’ю порталу Delo.ua також розповів про те, які зміни відбулися на ринку продуктового роздробу останнім часом і які формати найбільш затребувані. Редакція RAU публікує основні тези топ-менеджера.

Нагадаємо, що 9-10 вересня у столичному НСК «Олімпійський» відбудеться IV найбільша спеціалізована виставка індустрії рітейлу і девелопменту в Україні – RAU Expo – 2020. В рамках ділової програми пройде сесія “Антикризове управління компанією”, ключовим спікером якої виступить Барис Марков.

Про трансформації формату дискаунтера

Продуктовий роздріб – специфічний ринок, де пластичність, мобільність та інновації є його основними характеристиками. Тому класичні формати, на які ми рівнялися десять років тому, сьогодні дуже змінилися, а темпи і обсяги їх трансформації просто вражають.

Наприклад, мережі Aldi та Lidl вважалися еталоном торгівлі у форматі дискаунтера й фактично заснували цей формат в його класичному розумінні. Це магазин площею від 700 до 1000 кв. м, з обмеженим асортиментом і жорсткою дисконт-орієнтованою ціновою політикою. Але в останні два-три роки у них відбуваються стрімкі тотальні зміни. Сьогодні вони використовують інноваційні технології та тестують різні послуги – від інтернет-магазинів і електронних грошей, до додаткових сервісів, фреш-груп та інших. Ці нововведення в різних країнах різні, що свідчить про локальну конкуренцію з іншими торговими операторами.

Про вплив пандемії

На трансформацію продовольчого роздробу вплинула також епідемія COVID-19. На сьогодні мережа АТБ об’єднує магазини, які істотно відрізняються не тільки по технологічності, конфігурації та площі, а й за своїм асортиментом. Є магазини для щотижневих і щоденних покупок, для міста і офісних центрів, активно розвивається мережа в сільській місцевості.

Ситуація з коронавірусом була свого роду краш-тестом для операторів продовольчого рітейлу. Наслідки епідемії досить складно прогнозувати, тому потрібно бути готовим до роботи в нових реаліях. Бути таким, як учора, вже не вийде.

Про очікування покупців

Простота формату дискаунтера оманлива. Сучасний дискаунтер – це магазин з низькими цінами і одночасно максимально комфортними умовами. Це маркет, де використовують новітні технології будівництва, освітлення та енергозбереження. Це магазин, максимально наближений до покупця, своєрідний елемент місцевого дизайну.

Але симпатії споживачів уже не обмежуються рівнем цін і асортиментом, їх все більше хвилюють питання екологічності, енергоефективності обладнання та приміщень, поводження з відходами та багато іншого.

Корпорація прагне максимально враховувати ці тренди. Кілька років тому ми прийшли до висновку, що покупцеві важливо розрізняти підформати. З одного боку, потрібно дати клієнту чітку, зрозумілу і просту ідентифікацію магазина. А з іншого – розділяти складову частину продукту у вигляді сервісу, асортименту та обладнання, які будуть відрізняти кожен магазин.

Йдеться про оновлення торгових об’єктів, впровадженні нових технологій і рішень. З 2017 року магазини АТБ відкриваються в оновленій концепції, реконструюються наявні торгові точки. Станом на липень цього року серед 1137 магазинів в 293 населених пунктах України приблизно третина працює в оновлених форматах. Ці магазини показують більш високі результати в порівнянні з традиційними маркетами мережі.

Про підвищення ефективності магазинів

В кінці 2016 року ми розпочали серію експериментів, мета яких – підвищення ефективності роботи магазинів, задоволення споживчих запитів і поліпшення комфорту для покупців. Програма рестайлінгу в, так званий, “чорний” АТБ сьогодні охопила приблизно третину магазинів, майже всі нові торговельні об’єкти відкриваються в цьому підформаті. З інтенсивністю 50-60 магазинів в рік поступово оновлюємо наявні точки. Плануємо прискорити темпи рестайлінгу до 70 маркетів в рік і переформатувати всю мережу “синіх” магазинів.

Відносно зростання ефективності оновлених магазинів, то все залежить від параметрів реконструкції, зміни площі, локації і конкурентного середовища. Діапазон зростання магазинів після рестайлінгу знаходився в межах 10-100%.

Високих показників досягають поодинокі точки, що обумовлено перебудовою й істотним розширенням магазина, коли невелика торгова точка перетворюється в повноцінний маркет з великим паркінгом та додатковими сервісами.

Про плани з розвитку мережі

АТБ продовжує розвиток мережі своїх магазинів у всіх регіонах України. Станом на 22 липня вона налічувала 1144 магазина в 293 населених пунктах. З початку 2020-го відкрили 61 новий магазин і 15 після реконструкції. Особливу увагу приділяємо розвитку мережі на заході і півдні: з початку року там запрацювали 24 і 7 нових магазинів відповідно.

Компанія системно підходить до освоєння нових регіонів. Цьому передують серйозні маркетингові дослідження, аналіз регіональних споживчих переваг, щільність населення, стан ринку праці, комунікацій і багато інших чинників.

Одним із найважливіших завдань є побудова в нових регіонах ефективної логістики. Сьогодні в логістичній інфраструктурі АТБ десять сучасних мультітемпературних розподільних центрів категорії “А” загальною площею більше 200 000 кв. м.

Вантажообіг РЦ становить щорічно понад 2,5 млн т. Вони обслуговують 95% товарообігу всіх магазинів мережі. Зараз йде активне будівництва власного РЦ в Харкові. Плануємо ввести його в експлуатацію на початку наступного року, а в другому кварталі 2021 року – запустити власну логістику в Харківському регіоні, замінивши два орендованих РЦ.

Також йде процес придбання земельної ділянки в Хмельницькій області під будівництво нового розподільчого центру. За планом будівництво почнеться в 2021-му, а в першій половині 2022 року розраховуємо отримати його в своє розпорядження і запустити повний комплекс складських операцій.

За матеріалами: Delo.ua

Читайте також –

Новини FMCG за липень: АТБ будує склади, Сільпо інвестує в технології, а Novus залучає кошти


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку