Блокада кордону: можливі наслідки для e-commerce

Блокада кордону: можливі наслідки для e-commerce

07.12.2023 08:30
  694
Дарія Осіїк

З 6 листопада польські перевізники блокують пункти пропуску на українсько-польському кордоні. Наразі заблоковано чотири ключових пункти пропуску: «Ягодин ― Дорогуськ», «Краковець ― Корчова», «Рава-Руська ― Гребенне» та «Шегині ― Медика». Ситуація досі залишається складною.

Наслідки блокади кордону: вплив на e-commerce

Блокада кордону внесла корективи в ланцюжки постачання імпортної продукції, що може мати значні наслідки для електронної комерції:

  • Порушення ланцюгів поставок. Рітейлери можуть зіткнутися з проблемами підтримання рівня запасів;
  • Зменшення кількості доступного товару у високий сезон зимових розпродажів;
  • Збільшення термінів поставок товарів на склади й полиці, що означає операційні труднощі в управлінні логістикою, виконанні замовлень та обслуговуванні клієнтів;
  • Зменшення в довгостроковій перспективі обсягу продажів на тлі високого запиту в новорічний період через відсутність пропозицій. 

Негативні результати можуть торкнутися передусім продавців габаритної техніки, яку перевозять за допомогою вантажного автотранспорту.

Згідно з аналітичними даними платформи Pricer24, спостерігається тенденція до зменшення наявності товарів у найбільших інтернет-магазинах України в категорії «Телевізори», що може свідчити про поточні проблеми з поставками.

Динаміка зміни доступності товарів у категорії «Телевізори», листопад 2023. Джерело: Pricer24

Аналогічна ситуація — і в категорії «Холодильники».

Динаміка зміни доступності товарів у категорії «Холодильники», листопад 2023. Джерело: Pricer24

Як підтримувати конкурентоспроможність у період турбулентності?

В умовах можливого дефіциту у високий сезон продажів інтернет-магазини повинні оперативно та регулярно відстежувати актуальну наявність товарів не тільки в постачальників, а й у конкурентів. Таку можливість надають сучасні рішення для аналізу ринку, які використовують парсинг даних з відкритих джерел, таких як вебсайти інтернет-магазинів, а також мають функціонал для візуалізації даних у вигляді звітів та дашбордів.

Так, наприклад, рішення «Аналіз асортименту» від Pricer24 дає змогу моніторити поточний стан полиць конкурентів, а також динаміку зміни наявності за категоріями, сегментами та конкретними SKU. Отже, категорійний менеджер може відстежувати тренди та дефіцити в цільових сегментах на ринку і змінювати свою стратегію в пік купівельного сезону з метою максимізації частки ринку та безперебійного задоволення попиту споживачів.

Використання сучасних інструментів аналізу ринку, які забезпечують доступ до актуальних даних про доступність товарів у конкурентів, допоможе ефективно пристосуватися до змін на ринку та зберегти стабільність у високий сезон попиту.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку