Бізнес-леді 2021: топ-15 жінок в рітейлі та девелопменті України за версією НВ

Бізнес-леді 2021: топ-15 жінок в рітейлі та девелопменті України за версією НВ

08.03.2021 09:00
  4130
Микола Маранчак

Жінки – співвласники та керівники Епіцентр К, Rozetka, АТБ, Ашан України, EVA, McDonald’s в Україні та інших компаній, які досягли найбільших успіхів в сприянні розвитку ринку рітейлу України.

Цей текст доступний також російською мовою

Напередодні 8 березня журнал НВ представив свій традиційний топ-100 успішних жінок України, які досягли вражаючих результатів у різних сферах. Автори видання не ранжували учасниць рейтингу за номерами, розділивши їх лише за сферами діяльності. Також вони не стали приводити критерії, на підставі яких їх включали в список. Зате привели коротку біографію, і основні досягнення кожної номінантки. Редакція RAU дослідила рейтинг і вибрала з топ-100 найуспішніших жінок України тих, хто має пряме або непряме відношення до рітейлу.

Галина Герега – співвласник мереж будівельних гіпермаркетів Епіцентр К і Нова лінія

Сім’я Герег, яка володіє будівельними гіпермаркетами Епіцентр, що впевнено перетворюються на торгові точки найширшого асортименту, продовжує поглинати національний ринок. Мережа будує сотню магазинів меншого формату на додачу до 62-х наявних гігантів, загальна площа яких становить 1 млн кв. м.

Сьогодні до 300 000 українців щодня відвідують магазини Герег, що дозволило тим збільшити продажі навіть у коронавірусний рік. Реагуючи на епідемію COVID-19, Галина Герега і її чоловік задумалися про розвиток мережі аптек, аби диверсифікувати свій бізнес. А в їхньому сімейному портфелі, крім будівельного рітейлу, вже є місце й агропідрозділу, який управляє земельним банком у 160 000 га.

Заявлений обсяг нових інвестицій подружжя Герег вражає — $2 млрд.

Ірина Чечоткіна – співзасновник інтернет-магазину Rozetka.ua

Ірина та Владислав Чечоткіни 15 років тому заснували магазин Rozetka.ua, який сьогодні став найбільшим національним майданчиком для онлайн-шопінгу. Маркетплейс неймовірно зміцнив свої позиції на хвилі пандемії. Як написав сам Чечоткін на своїй FB-сторінці, підбиваючи підсумки 2020-го, за рік Rozetka подвоїла майже усі показники: кількість продавців зросла на 69%, а доступних до замовлення товарів — на 89%. Останніх на маркетплейсі — вже понад 10 млн.

Компанія Чечоткіна продовжує розвивати адресну доставку в містах країни й відкривати все нові пункти самовивозу, для яких торік навіть запустила франшизу.

Інна Поперешнюк – співзасновник компанії Нова пошта, співвласник ресторану 100 років тому вперед

Інна Поперешнюк — співзасновник однієї з найуспішніших логістичних компаній країни. Нова пошта (НП), яка нещодавно відзначила 20-річчя, давно закріпилася у статусі лідера ринку: під червоною вивіскою працюють понад 7000 відділень у країні, з яких 4000 — у селах. Водночас лише за минулий рік відкрилися 1300 нових.

Поточний рік компанія почала із запуску другої черги на своєму найбільшому Київському терміналі. Збільшивши вдвічі його потужність — до 50 000 посилок на годину, НП інвестувала у нього 14 млн євро.

Поперешнюк сьогодні є учасником наглядової ради компанії і головою її кадрового комітету. А два роки тому вона зайнялася ще й ресторанним бізнесом, відкривши заклад традиційної української кухні 100 років тому вперед, у який залучила відомого шеф-кухаря Євгена Клопотенка.

Наталія Шаповалова – генеральний директор АТБ Маркет

Наталія Шаповалова очолила найбільшу мережу супермаркетів країни, яка мала 1201 торгову точку, наприкінці 2019 року. До того вона займалася напрямом розвитку АТБ. І продовжила робити це на посаді гендиректора: за один лише 2020-й рік мережа збільшилися на 124 нових магазина і закріпила своє лідерство на ринку продуктового рітейлу. За той же рік товарообіг компанії, якою керує Шаповалова, збільшився на 18,2%, — майже до 150 млрд грн.

Ольга Шевченко – виконавчий директор Лінії магазинів EVA

Майже вісім років тому Ольга Шевченко змінила посаду операційного директора на посаду виконавчого директора. За цей час компанія вибилася у національні лідери у сегменті drogerie, ставши найбільшою мережею магазинів декоративної косметики та побутових товарів. Якщо на кінець 2012-го вона мала приблизно 150 об’єктів, то нинішня кількість магазинів EVA у країні перевищила 1000. За минулий рік мережа поповнилася 88 новими об’єктами, а загальний обсяг інвестицій у 2020-му становив 400 млн грн.

Вікторія Луценко – генеральний директор Ашан Україна

Український підрозділ Ашана Вікторія Луценко очолила три роки тому, повернувшись на батьківщину після 25 років «відрядження» до Угорщини, — там вона займала керівну посаду в тамтешньому представництві цього ж французького холдингу.

Під управлінням Луценко Ашан в Україні почав відкривати перспективні малоформатні магазини і продовжив розвивати онлайн-напрям, співпрацюючи з Zakaz.ua, Rocket, Glovo. Мережа ще у 2019-му серед перших рітейлерів країни протестувала доставку товарів з іспанським сервісом Glovo, після чого почала масштабувати це партнерство на інші країни Європи.

Ольга Копилова – співзасновник гастролавок Чорноморка, Оселедцева, Анчоусна

Ольга Копилова з чоловіком Володимиром із 2013 року розвивають мережу ресторанів, у яких пропонують рибу власного вилову з українського півдня — там у компанії є штат рибалок, човни, тенета і неводи. Крім Чорноморки, у портфоліо подружжя підприємців також є заклади Анчоусна й Оселедцева, які працюють як у столиці, так і в регіонах. Нові ресторани відкривалися навіть у минулому складному році, зокрема і за франшизою. Сама ж компанія не припиняла повністю свою роботу навіть у найнапруженіший період карантину — навесні 2020-го, займаючись доставкою своїх продуктів.

Юлія Бадрітдінова – генеральний директор McDonald’s в Україні

Два роки тому Юлія Бадрітдінова очолила український McDonald’s, під брендом якого працює понад сотня об’єктів, і стала першою жінкою на цій посаді у компанії з річним оборотом близько 8 млрд грн.

У 2020-му McDonald’s продовжив розвивати доставку, додавши в коло партнерів до Glovo український Rocket. А наприкінці року компанія відкрила черговий об’єкт — у Київській області.

Віра Вітинська – генеральний директор мережі Eldorado

Два роки тому Віра Вітинська стала гендиректором однієї з найбільших мереж із продажу побутової техніки й електроніки, яка сьогодні має понад 120 торгових точок. За річним виторгом в 10 млрд грн Eldorado входить до сотні найбільших приватних компаній країни.

Під управлінням Вітинської мережа розвиває власну доставку, співпрацює з іншими кур’єрськими службами, а також просуває продажу як офлайн, оновлюючи формат магазину, так і онлайн. Останній напрям на тлі пандемії зріс у рази.

Оксана Середюк – співвласник мережі ресторанів MAFIA, CASTA, Georgia, BAO, NAM

Оксана Середюк і її чоловік Тарас створили один із найуспішніших ресторанних холдингів країни. Його сильна сторона — пропозиція різних форматів для різних аудиторій.

У 2020-му Оксана Середюк стала одним з публічних захисників індустрії, відстоюючи її права й інтереси перед урядом, який запроваджував карантинні обмеження. А 30 закладів мережі Mafia, п’ять бургерних Casta, ресторан китайської кухні BAO і «в’єтнамський» NAM робили все можливе, щоб не звільняти співробітників.

Наталія Нетовкіна – засновник ювелірного дому Zarina

Наталія Нетовкіна заснувала ювелірний дім Zarina 22 роки тому і сьогодні керує компанією разом із дочками і племінницею. Крім власної мережі ювелірних бутиків, прикраси від Нетовкіної можна побачити і на модних показах Ukrainian Fashion Week.

Її компанія розвиває п’ять суббрендів і постійно оновлює колекції. Наприклад, торік випустила чергову з них, обличчям якої стала співачка Аліна Паш. Також в активі ювелірного дому — вироби для героїнь фільму Віддана, знятого за мотивами роману Софії Андрухович. До того ж, Zarina є офіційним представником будинку Faberge в Україні.

Ольга Гуцал – співвласник компаній Каміон-Оіл, Autobooking.com

Основний бізнес Ольги Гуцал — дистрибуція у 60 країнах автомобільних масел Liqui Moli й асортименту інших технічних рідин. Ще один автомобільний бізнес підприємниці — сервіс Autobooking.com для пошуку провайдерів техобслуговування, який працює в чотирьох країнах. Крім того, Гуцал володіє ювелірним салоном Абрикос. Відкрити його вона зважилася після того, як порівняла якість і асортимент ювелірної продукції у Західній Європі й Україні.

У 2020 році Гуцал видала книгу бізнес-порад “Якщо стрибнули, то гребіть”, продажі якої за перший тиждень після релізу перевищили 1000 примірників, — це успіх для національного ринку. «Продукт має бути неочевидним», — любить повторювати підприємець.

Ольга Устинова – генеральний директор Vodafone Україна

Ольга Устинова зуміла провести свою компанію Vodafone Україна — другого за розмірами гравця на телекомунікаційному ринку країни — через минулий кризовий рік із цілком успішними показниками: за три квартали 2020-го дохід зріс на 9%, а прибуток склав 1 млрд грн. Один з основних напрямів, який розвиває Устинова, — мобільний інтернет. Інвестиції Vodafone Україна у будівництво мереж швидкісного мобільного інтернету перевищили 28 млрд грн, що принесло хороший результат: американська компанія Ookla, яка займається вивченням швидкості інтернет-з’єднання, наприкінці минулого року визнала компанію мобільним оператором із найвищою середньою швидкістю інтернету в Україні.

Катерина Онищенко – генеральний директор OLX в Україні та Центральній Азії

Катерина Онищенко очолила бізнес-операції OLX в Україні наприкінці 2018 року. Онлайн-платформа під її управлінням інтенсивно розвивається: на OLX продають товари і послуги понад 2,8 млн торговців, від приватних осіб до великих компаній. 16% із них заробляють на платформі понад 500 000 грн на рік. OLX щомісяця відвідують 25 млн користувачів, що робить її одним із найпопулярніших інтернет-ресурсів у країні. У кризовий 2020-й Онищенко звернула пильну увагу на малий бізнес, пропонуючи йому навчальні програми про те, як розвиватися у інтернеті.

Єлизавета Коробченко – генеральний директор компанії AVON Cosmetics в Україні та Грузії

Єлизавета Коробченко прийшла до відділу продажів Avon у 2002-му і відтоді працює у структурах цієї компанії, яку в січні 2020-го придбала бразильська Natura&Co. Попрацювавши у країнах Балтії й на Балканах, вона з 2018-го сконцентрувалася на Україні й місцевому ринку косметики. У 2020-му топ-менеджер запустила масштабне дослідження специфіки догляду за собою серед українок і українців, на підставі якого Avon запропонувала ринку нові продукти — сироватку для обличчя, лінійку денних і нічних кремів, тоніки і бальзами.

Читайте цей матеріал у свіжому номері журналу НВ — № 8 від 4 березня 2021 року

Джерело: НВ

Читайте також

Рейтинг Forbes: топ-7 жінок в рітейлі, які зробили себе самі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку