Спецпроект: Український e-commerce під мікроскопом

Спецпроект: Український e-commerce під мікроскопом

Товари для спорту

Один з сегментів, де зафіксовані найменші відриви за охопленням аудиторії між лідерами ринку – товари для спорту. Справедливості заради треба відзначити, що багато компаній, що завоювали симпатії споживачів (такі як Nike, Puma, Adidas) не мають в Україні власних інтернет-магазинів, тому в рейтингу участі не брали.

Відстань між рештою в рази менша, ніж у випадку з магазинами, що продають гаджети або інтернет-універсамами, і становить 1-2%. Всього топ-5 онлайн-рітейлерів сегмента сумарно охоплюють трохи більше половини ринку торгівлі спорттоварами через Всесвітню Павутину – 57%. З показниками, наприклад, сектора «Техніка для дому» не порівняти.

Більш-менш рівномірно розподілилася і відвідуваність всередині лідируючої п’ятірки. Відрив лідера Спортмастер від займаючої п’яте місце Estafeta склав всього 13,5%. З ситуацією в сегменті «гаджети та аксесуари», де Цитрус набрав більше 90%, разючі відмінності.

Діаграма: Охоплення аудиторії (для збільшення зображення натисніть на нього)

Діаграма: Відвідуваність сайтів унікальними користувачами (для збільшення зображення натисніть на нього)

Унікальні і повторні відвідування теж відрізняються не сильно, що може пояснюватися наявністю серед онлайн-рітейлерів спорттоварів інших сильних гравців поза топ-5. Тобто споживач має можливість вибирати, у кого придбати той чи інший товар.

Діаграма: Співвідношення унікальних і повторюваних користувачів (для збільшення зображення натисніть на нього)

Цим же пояснюється і те, що трохи менше 60% трафіку інтернет-магазинам приносять пошукові мережі (один з найвищих показників серед усіх напрямів) та контекстна реклама. Також на непоганому рівні прямі заходи та залучення користувачів соцмереж. Зате помітно середньоринковими показниками поступаються розсилки по e-mail, банера і гіперпосилання.

Можна зробити висновок, що більшість клієнтів магазину спорттоварів починає шукати покупку, ще не маючи чіткого уявлення, де буде її здійснювати, і лише п’ята частина користувачів спочатку заходить на сайт конкретної компанії.

Діаграма: Джерела трафіку (для збільшення зображення натисніть на неього)

Як і у випадку з магазинами техніки, значну частину потенційних покупців онлайн-торговцям спортивним спорядженням приносить Youtube. З іншого боку, Facebook йому не сильно поступається. Дивують майже 14% трафіку клієнтів з ВКонтакте, але це може бути залишкове явище, яке поступово сходить, але даних для повноцінного аналізу недостатньо.

Діаграма: Переходи на сайт інтернет-магазину з соціальних мереж (для збільшення зображення натисніть на нього)

Покупці товарів для спорту та активного відпочинку – природно, молоді енергійні люди. Так що 100% клієнтів інтернет-магазинів цього напрямку знаходяться у віці від 18 до 54 років.

Цілком логічно, що і за типом використовуваних пристроїв смартфони і планшети майже в два рази перевищують ПК і ноутбуки.

Діаграма: Пристрої, що використовуються користувачами для доступу в інтернет (для збільшення зображення натисніть на нього)

Діаграма: Вікова категорія користувачів (для збільшення зображення натисніть на нього)

Крім того, дана категорія споживачів достатньо вимоглива до якості пропонованої продукції і, як правило розглядає кілька варіантів, перш ніж зважитися на покупку. Так що відсоток відмов у 31% – скоріше, частково помилкові заходи або візити для порівняння умов в різних магазинах.

Діаграма: Відсоток відмов (для збільшення зображення натисніть на нього)

Про автора